Gå til innhold

Hvor effektiv er radiatoren din?


Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel det meste..

Lurer bare på hvilke temperaturer pcene deres kjører på (kun dere med vannkjøling), så jeg kan gjøre meg opp en mening om kjølesystemet mitt er effektivt.. (vannblokk: Magnum 478, radiator: en dings jeg fant hos skraphandleren).

Min pc har kun cpu vannkjølt. Her er tallene:

 

Romtemp: 22,3°C

Vanntemp: 23,1°C (etter at det har vært gjennom radiatoren, dvs. kjølt ned 0,8°C)

CPU : 27°C (iflg. Asus Probe)

 

Dette er temperaturene når pcen har vært idle en stund... har ikke målt under load.

 

Edit: temperaturene er målt etter at pcen har vært idle en natt. Radiatoren er av lamelltype.

 

P4 1.8 @ 2.646 @ 1.5 volt

Asus P4S533

512 MB TwinMos PC3200 @ 368 mhz 2-2-2-7

2 * WD 120 GB SE

Gainward GF4 Ti4200 128 MB @ 310/585

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

litt off topic, men men

 

Eg ser dere har 120mm vifter som går på lav spenning, eg kjøpte nyligt 3 stk av papst 4412 FGL og når eg kjører dei på 7V så kommer det ein irreterandnes lyd, det høres ut som vifte-bladene tar borti et eller annet, er det slikk på viftene deres også?

Lenke til kommentar

Etter 10 timers bruk (med flatfølere / computernurse):

 

Kabinett temp = 27'C

Chipset = 32'C

CPU #1 og #2 = 40'C og 42'C under blokker inntil core

Vann temp = 32'C

Lufttemp radiator inn ~ 19'C

 

Bruker MaxXxpert mono, 2stk 7V Pabst 120mm. Innovatek vannkjølt 2xMP2200 (68Wx2) + chipset. 2 dager gammel Artic Silver 3, så temperaturen går nok ned etter etter litt mer bruk. Å kjøre radiatorviftene på 12v reduserer vanntemperaturen med 5'C, og da følger jo resten av systemet med :)

Lenke til kommentar
Er du helt sikker på at viftebladene dine faktisk ikke kommer borti noe?

En ledning som kommer borti kanskje? Jeg har ikke noen sånne ulyder med mine to 4412 FGL-vifter iallefall, og de kjører på ca 7 V.

 

Er heilt sikker.

 

Kan hende at viftene mine er defekte, men det ville jo også vera rart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...