mathiasjl92 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Satt å kikket på denne pakken http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=374872 Så så jeg at det ser ut som at når du forstørrer bilde at bare følger med en gitar. Og er det ikke meningen at det skal være med bass gitar også? Eller må man kjøpe en ekstra gitar senere for at man skal kunne spille bass samtidig som man spiller gitar? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Prata med en kjenning som eier en Gamezone-butikk. Han sa at det i "superbundle" følger med trommer, gitar, mic og spill. Ingen bass altså. Skal du ha en bassgitar må du kjøpe det i tillegg. Forøvrig er det ingen forskjell på "gitaren" og "bassen". Samme konsept som Rock Band altså, Special Edition Bundle av RB har også bare en gitar i eska. Forøvrig synes jeg at Rock Band 2 er et bedre spill enn Guitar Hero World Tour selv om konseptet med touch-feltet på gitarene gir litt ekstra spilleglede. Endret 24. oktober 2008 av thklinge Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Har ikke kjøpt Xbox 360 enda men skal. Går nok for Guitar Hero WT istedenfor rock band ja ;D Lenke til kommentar
Hayabuuza Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Har ikke kjøpt Xbox 360 enda men skal. Går nok for Guitar Hero WT istedenfor rock band ja ;D +1 Mye bedre instrumenter! Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Ingen i Norge? som har prøvd GH:WT instrumentene enda så det er det vel litt tidlig å si noe om. At gitaren med touch-feltet er bedre enn RB-gitaren er vel helt utvilsomt, men til syvende og sist er det musikken som gjør spillet og der er Rock Band mange, mange mil foran GH4 og vil nok være det i all overskuelig framtid. Forretningsmodellen til Activision er forskjellig fra Harmonix. Harmonix ser på RB og RB2 som en platform for å nyte musikk og hvor du selv skal få velge hva du vil spille gjennom et enormt bibliotek på internett og sangpakker for de som ikke har nettforbindelse. Activision skal heller selge "nye" spill (tenk GH: Aerosmith) til fullpris. Dessuten foretrekker jeg gameplayen i RB, men det går vel mer på personlig preferanse. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Og når kommer Rock Band 2 hit da? Om et år? Eller kanskje to? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Tidlig i 2009 er vel den beste gjetninga... Glad jeg har en amerikansk 360 også, så jeg slipper å tenke på det. Men dårlig av Harmonix/EA/MTV Games å ikke få til en global release når Activision klarer det med GH4. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Jeg boikotter RB/RB2 til de begynner å prioritere Europa. Det er DÅRLIG at det kommer til Europa et halvt år etter USA. Lenke til kommentar
JV Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg boikotter RB/RB2 til de begynner å prioritere Europa. Det er DÅRLIG at det kommer til Europa et halvt år etter USA. QFT! Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Den som venter på noe godt... Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Den som venter på noe godt... Det går da reklame på tv hvor de sier at RockBand er i butikkene og Rock Band 2 kommer i november. Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hvorfor ikke kjøpe begge? Guitar Hero ser ut til å ha best instrumenter, Rock Band mest sanger. Kjøp begge da vel! (: Best of both worlds.. ;D Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Ingen i Norge? som har prøvd GH:WT instrumentene enda så det er det vel litt tidlig å si noe om. At gitaren med touch-feltet er bedre enn RB-gitaren er vel helt utvilsomt, men til syvende og sist er det musikken som gjør spillet og der er Rock Band mange, mange mil foran GH4 og vil nok være det i all overskuelig framtid. Forretningsmodellen til Activision er forskjellig fra Harmonix. Harmonix ser på RB og RB2 som en platform for å nyte musikk og hvor du selv skal få velge hva du vil spille gjennom et enormt bibliotek på internett og sangpakker for de som ikke har nettforbindelse. Activision skal heller selge "nye" spill (tenk GH: Aerosmith) til fullpris. Dessuten foretrekker jeg gameplayen i RB, men det går vel mer på personlig preferanse. Nåja...GH:WT vil få langt meir DLC enn GH3, det vil kome ut kvar veke. Her er ei liste over det som foreløpig er bekrefta: Metallica - Death Magnetic full album 12. september 2008 Classic Rock Track Pack Oct. 23, 2008 Rock and Roll Band - Boston Hot Blooded - Foreigner Jessie's Girl - Rick Springfield Boss Battle Track Pack Oct. 23, 2008 No Rain - Blind Melon Ted Nugent Guitar Duel - Ted Nugent Zakk Wylde Guitar Duel - Zakk Wylde Neversoft Track Pack Oct. 23, 2008 Anything - An Endless Sporadic Electrorock - Sworn R.E.M. Track Pack Oct. 30, 2008 Horse to Water - R.E.M. Man-Sized Wreath - R.E.M. Supernatural Superserious - R.E.M. Oasis Track Pack Nov. 6, 2008 Bag It Up - Oasis Waiting for the Rapture - Oasis The Shock of the Lightning - Oasis Another Way to Die - Quantum of Solace theme song, by Jack White and Alicia Keys Nov. 7, 2008 Jimi Hendrix Track Pack Little Wing - Jimi Hendrix If 6 was 9 - Jimi Hendrix Fire - Jimi Hendrix The Raconteurs Track Pack Salute Your Solution - The Raconteurs Hold Up - The Raconteurs Consoler of the Lonely - The Raconteurs The Smashing Pumpkins Pack Nov. 15, 2008 G.L.O.W. - The Smashing Pumpkins 1979 - The Smashing Pumpkins The Everlasting Gaze - The Smashing Pumpkins Oasis - Dig Out Your Soul full album 2009 Prisen på Xbox 360 er 160MSP per låt, 440MSP for pakker på tre og meir for heile album. Rock Band er meir eit partyspel, mens Guitar Hero er eit meir teknisk spel. Du har oppsummering etter ei låt med mykje informasjon om treffprosent osv. På GH:WT vil og bass bli kjekkare å spele, delvis pga. "open strum"-notene. Endret 25. oktober 2008 av Zeph Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 "Nåja...GH:WT vil få langt meir DLC enn GH3, det vil kome ut kvar veke." Sludder, tøys og pølsevev. Pr idag er det rundt 60 låter på RB1, 80 på RB2 og rundt 200 DLC. Totalt innen året er omme vil det være over 500 låter tilgjengelig for spilling i Rock Band. Det er _betydelig_ mer enn det som er tilgjengelig for noen av GH-spillene. Forrige uke kom albumet "Dr. Feelgood" fra Mötley Crue med totalt 10 låter, denne uka kom det 7 låter med Nirvana, neste uke er det 6 nye låter fra diverse artister. Det blir nok betydelig mer DLC til RB enn GH framover også. Som sagt har de forskjellig forretningsmodell, se en tidligere post i denne tråden. En annen fordel er at du for Rockband kan kjøpe pakker med DLC (f.eks et helt album) til litt rabatt, men vil du ha bare en låt så får du kjøpe bare en. Det er _mye_ bedre for oss som er kunder. På GH3 MÅ du kjøpe hele tre-packen og det ser ut til at det er slik for GH4 også, uten at jeg har sett det offisiellt bekreftet noen plasser. Open strum gjør bassen litt mer vrien å spille ja, men det gikk kjapt å venne seg til det. Oppsummeringen etter hver låt er mer detaljert men vi sluttet kjapt å se på det rett og slett fordi det ikke er så konkurransepreget som GH3. Poenget er å spille SAMMEN, ikke mot hverandre, og da spiller ikke statistikken så stor rolle. Å si at GH er mer teknisk er litt latterlig fordi det er like enkelt å treffe notene som på GH3. Det er det jeg liker absolutt minst med GH:WT, det føles litt som juks. Man strummer på en note men angrer like etterpå fordi man VET at man var altfor sein. Men neeeida, GH registrerer det som treff. Det er dårlig, jeg liker at det er mer presist, som Rock Band eller GH2. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 "Nåja...GH:WT vil få langt meir DLC enn GH3, det vil kome ut kvar veke." Sludder, tøys og pølsevev. Pr idag er det rundt 60 låter på RB1, 80 på RB2 og rundt 200 DLC. Totalt innen året er omme vil det være over 500 låter tilgjengelig for spilling i Rock Band. Det er _betydelig_ mer enn det som er tilgjengelig for noen av GH-spillene. Forrige uke kom albumet "Dr. Feelgood" fra Mötley Crue med totalt 10 låter, denne uka kom det 7 låter med Nirvana, neste uke er det 6 nye låter fra diverse artister. Det blir nok betydelig mer DLC til RB enn GH framover også. Som sagt har de forskjellig forretningsmodell, se en tidligere post i denne tråden. Hva er "sludder, tøys og pølsevev"? Guitar Hero: World Tour vil jo få mer DLC enn Guitar Hero III: Legends of Rock, som Zeph sier. Jeg tror ikke GH:WT noen gang kan komme opp på RB/RB2-nivå, dog. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 "Nåja...GH:WT vil få langt meir DLC enn GH3, det vil kome ut kvar veke." Sludder, tøys og pølsevev. Pr idag er det rundt 60 låter på RB1, 80 på RB2 og rundt 200 DLC. Hva snakker du om? Han snakker om GH3 VS GH:WT IKKE RB/RB2 Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) "Nåja...GH:WT vil få langt meir DLC enn GH3, det vil kome ut kvar veke." Sludder, tøys og pølsevev. Pr idag er det rundt 60 låter på RB1, 80 på RB2 og rundt 200 DLC. Hva snakker du om? Han snakker om GH3 VS GH:WT IKKE RB/RB2 Les quoten øverst i innlegget til Zeph. Teamet her var Rock Band vs Guitar Hero. At det vil bli noe mer enn til GH3 kan nok stemme, men det er ikke hovedpoenget for Activision og lage mye DLC ref det jeg sa tidligere i tråden, som er en av fordelene RB har vs GH. Endret 25. oktober 2008 av thklinge Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Interessant kor mykje du veit om forretningsmodellen og "hovedpoenget" til Activision her. Sludder og pølsevev? Eg sa ingenting om Rock Band. Poenget mitt med å samanlikne med GH3 var at Activision kjem til å gje ut langt meir DLC til GH:WT enn dei gjorde til GH3, som har vorte kraftig kritisert akkurat på grunn av DLC samanlikna med Rock Band. Per i dag har sjølvsagt RB eit større bibliotek, det kjem det kanskje alltid til å ha, men du ser ut til å vite alt om Activision sine framtidsplanar på grunnlag av GH3. Om du ikkje fekk det med deg så lista eg opp litt DLC som kjem til GH:WT med det første, dei vil og lansere nytt kvar veke, som RB. Kva du då meiner med "det er ikke hovedpoenget for Activision og lage mye DLC" forstår eg ikkje. Kva er forskjellen på GH:WT og RB/2 når begge får DLC kvar veke? Endret 25. oktober 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 At man kan velge mellom 1 sang og hele pakka på RB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå