al3k Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hei, jeg har sett litt på dette nikon d90 speilrefleks kameraet, og syns det ser utrolig bra ut, spesielt kvaliteten på hd filming. Jeg er ikke akkurat noen fotograf eller hobby fotograf, men holder på 3d grafik osv som hobby, og da er det greit å ha et godt kamera til å lage feks textures eller "Compositions"(tror det heter det) Har og interesse for å lage kort film og video klipp av forksjellige ting, har et "Standard def" canon digital videocam, men det er så dårlig kvalitet på at jeg gidd ikke å bruke det engang, er veldig opptatt av bildekvalitet og å få fine bilder i de fleste forhold, og har ikke sett noen "video enheter" som kan måle seg med det jeg har sett av klipp fra nikon d90, Så lurer litt på om det er verdt å kjøpe dette speilrefleks kameraet til mest bruk av å filme små videosnutter, siden kameraet bare kan spille inn 5min avgangen. Har og lest at det bare er manuell fokus, og det plager meg ikke, og at fil formatet det blir lagret i gjør det tungvindt å redigere, så man bør helst konvertere til et annet format. Er veldig intrisert i å få den "Movie look'en" som man får med d90. Er dette et anbefalt kjøp eller finnes det et rimeligere alternativ i samme prisklasse som gir tilnærmet like god kvalitet på film/bilder? Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Den største svakheten til videomodus på D90 og som der er en del diskusjoner rundt på nettet nå er "jellocam", noe som er veldig beskrivende i denne videoen: http://www.luminous-landscape.com/videos/D90-Jello.shtml Dette er feks ikke et problem med Canon 5DII, men da snakker vi om en helt annen prisklasse. Bortsett fra det virker de fleste storfornøyd med videoegenskapene til D90. Lenke til kommentar
al3k Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Ja det så ikke så bra ut med jello bilde, så hele bilde bøyer seg ved sidelengse bevegelser? er vel ingen måte å komme rundt dette problemet? Lenke til kommentar
Epp Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Den største svakheten til videomodus på D90 og som der er en del diskusjoner rundtpå nettet nå er "jellocam", noe som er veldig beskrivende i denne videoen: http://www.luminous-landscape.com/videos/D90-Jello.shtml Dette er feks ikke et problem med Canon 5DII, men da snakker vi om en helt annen prisklasse. Bortsett fra det virker de fleste storfornøyd med videoegenskapene til D90. Hva er fps på D90 video? Denne videoen, som er meget bra virker litt hakkete, men det kan være redigeringseffekter... Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Den største svakheten til videomodus på D90 og som der er en del diskusjoner rundtpå nettet nå er "jellocam", noe som er veldig beskrivende i denne videoen: http://www.luminous-landscape.com/videos/D90-Jello.shtml Dette er feks ikke et problem med Canon 5DII, men da snakker vi om en helt annen prisklasse. Bortsett fra det virker de fleste storfornøyd med videoegenskapene til D90. Hva er fps på D90 video? Denne videoen, som er meget bra virker litt hakkete, men det kan være redigeringseffekter... HD video at 1280 X 720 resolution at 24 FPS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå