michael1211 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) fant denne videoen på youtube og bestemte meg for at dette skal jeg ha, men jeg har overhode ikke noen peiling på sånn elektrnikk som dette er, så jeg snakket litt med han som laga filmen, og selve kretsen om hvordan han gjorde det og han har sagt følgende: han sa at han brukte dette skjemaet skjema men problemet er at der det står audio input skal komme fra en mikrofon krets som jeg også må lage (ja d e en grunn til at jeg skal ha mic) men hvordan lager jeg en sånn mic krets? og syr den sammen med dette skjemaet her, jeg har den der "lm3915" allerede, og hva av komponenter trenger jeg? og denne kretsen skal monteres i en bil. /takk Endret 26. oktober 2008 av michael1211 Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Ja, det skal alltid være ett eller annet... Lenke til kommentar
tingo Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Her er en mer detaljert beskrivelse: http://www.instructables.com/id/LED-VU-met...computer-music/ og her er et prosjekt med mikrofonforsterker (et stykke ned på siden): http://www.tekniikka.oamk.fi/~archy/vu-meter/index.html Endret 25. oktober 2008 av tingo Lenke til kommentar
michael1211 Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 takk, men d hjelper meg fortsatt egentlig ganske lite, hvor kan jeg finne ut hva som er hva av komponentene og hvor får jeg tak i sånne, husk ejg begynner nesten med helt blanke ark, har peiling på andre ting om strøm men ikke sånn elektronikk som dette. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Vel, da må du bruke tid på å lære deg mer om dette (elektronikk) da. Det finnes ingen snarveier hvis man ønsker å lære seg noe. Hvis du ikke er interessert i å lære, så kan du jo alltids kjøpe noe som ligner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå