MrVilla Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hei der. Jeg har skrevet ansettelseskontrakt med et firma og er nå i oppsigelsestiden med mitt eksisterende firma. Skal etter planen begynne i det nye firmaet 1 januar. Nå har det seg slik at jeg har fått et skikkelig bra tilbud et annet sted og er derfor litt usikker. Kan jeg bryte denne ansettelseskontrakten uten videre? Etter det jeg har hørt så er ikke dette noe annerledes som at jeg hadde slutett i jobben etter et par uker og har 2 ukers oppsigelsesfrist. Derimot så mener de jeg har snakket med at dersom jeg sier ifra nå så spare jeg bedriften for en del arbeid da dem fortsatt har god tid til å finne noen andre. Men er det alt? Jeg synes jo det er litt kjedelig å gå tilbake på mitt ord men tror at jeg selv som sjef ville forstått det dersom en nyansatt heller foretrakk et mye bedre tilbud. Men er det absolutt ingen lovmessige forbehold mot å bryte denne kontrakten? Det står jo ingenting i denne kontrakten om hvor mye eller lenge jeg skal jobbe der. Kun vanlige ting som lønn og goder + annet regelmessige ting. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Dersom du tar kontakt med bedriften så kan det jo hende de kommer med et bedre tilbud Men uansett, det lønner seg å gi beskjed så snart som mulig om ikke annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå