Gå til innhold

Epost problemer, Domeneshop/Servetheworld

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt med et domene fra domeneshop, og har webserver fra Servetheworld fra før.

Valgte Alternativ 4 hos domeneshop: Egne navnetjenere

Dersom du har egne navnetjenere som du ønsker å benytte til ditt domenenavn, velger du dette alternativet. Det koster ikke noe ekstra å delegere et domenenavn til egne navnetjenere.

Hadde ingen problemer med å få satt opp navnetjenerne og, selve websiden fungerer nå som den skal.

Har laget en ny epost konto i oppsettet til webhotellet (Med det nye domene som adresse), og har ingen problemer med å sende mail fra kontoen.

Men problemet mitt er at jeg ikke får til å motta epost.

Har lest at det er noen mail-innstillinger hos domeneshop man kan kan stille inn, men finner ikke de..så trenger litt hjelp :p

Her er noen screenshots:

1.jpg

2.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei har ikke lagt inn MX, problemet er at jeg ikke finner ut hvordan man legger det inn hos domeneshop. :p hehe..

Hvis du har en egen MX-host og ønsker å bruke den istedenfor å la epost for domenet ditt håndteres gjennom domeneshop, så kan du krysse av for dette øverst på siden for epost-administrasjon. Du må da oppgi hostnavnet til epost-serveren din (IP-adresse fungerer ikke!) og en prioritetsverdi (f.eks. 10).

Finner ikke noe " epost-administrasjon" :p

Eneste innstillingene jeg har når det gjelder domenet er navnetjenerne..

Lurer på om det har noe med "pakken" jeg valgte, altså alternativ 4.

For på Alternativ 1 står det:

DNS og www-videresending

Med dette alternativet kan du opprette så mange underdomener og DNS-pekere du vil, og du kan videresende til din eksisterende hjemmesideadresse. Du vil ikke få epost-kontoer hos oss, men du kan sette opp at epost skal håndteres av en egen MX-server. Det koster ikke noe ekstra for DNS og www-videresendning for domener du har hos oss.

Og ser på screenshot hos personer med Alternativ 1 at de har flere instillingsmuligheter:

f_272.png

...er jo helt idiotisk hvis ikke man skal få disse instillingsmulighetene i Alternativ 4 pakken også...siden både Alt 1 og Alt 4 er begge "gratis"..

Lenke til kommentar

MX-peker er en DNS oppføring som forteller andre på internett hvor e-post til ditt domene skal sendes. Denne oppføringen må legges til på de DNS serverene som står som ansvarlige for domenet ditt. Dersom du da har valgt andre DNS tjenere enn Domeneshop sine så er det ikke hos Domeneshop du skal gjøre endringen, men hos de som har DNS tjenerene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...