sverf Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hei. Jeg har tenkt å oppgradere pc'en min, men har et relativt stramt budsjett, så tenker på et prisområde mellom 2 og 3000. Det jeg er på utkikk etter er minne, hovedkort og cpu. Såvidt jeg har skjønt er det Intels E8400 som er tingen for tida, så har vel nesten bestemt meg for den nå. Kommer til å bruke pc'en til en del spilling, og også en del annet, men da for det meste lettere oppgaver. Jeg har sett en del på Asus sitt P5Q Pro, og synes det ser veldig bra ut, men synes egentlig det er litt dyrt. Men det er absolutt et alternativ. På minnefronten er jeg mer blank. Jeg ser at Hardware anbefaler OCZ med 4GB (2x2gb). Er dette et bra valg, eller er det andre som også bør vurderes? Håper på gode innspill:) Lenke til kommentar
AnarCon80 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hei. Jeg har tenkt å oppgradere pc'en min, men har et relativt stramt budsjett, så tenker på et prisområde mellom 2 og 3000. Det jeg er på utkikk etter er minne, hovedkort og cpu. Såvidt jeg har skjønt er det Intels E8400 som er tingen for tida, så har vel nesten bestemt meg for den nå. Kommer til å bruke pc'en til en del spilling, og også en del annet, men da for det meste lettere oppgaver. Jeg har sett en del på Asus sitt P5Q Pro, og synes det ser veldig bra ut, men synes egentlig det er litt dyrt. Men det er absolutt et alternativ. På minnefronten er jeg mer blank. Jeg ser at Hardware anbefaler OCZ med 4GB (2x2gb). Er dette et bra valg, eller er det andre som også bør vurderes? Håper på gode innspill:) Kanskje dette hjelper http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10297 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Samme hvilket PC6400 4 GB sett du kjøper. Ville gått for et Intel P45 hovedkort, samme hvilket. Sjekk at det har nødvendig funksjonalitet. E8400 er et meget bra valg. Lenke til kommentar
sverf Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Kanskje dette hjelper http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10297 Visste ikke at komplett solgte den type oppgraderingspakker, men det så uansett litt lett ut i forhold til hva jeg hadde tenkt meg. I tillegg har jeg hørt mye dårlig om hovedkort fra MSI, men vet ikke hvor mye hold det er i det? Samme hvilket PC6400 4 GB sett du kjøper. Ville gått for et Intel P45 hovedkort, samme hvilket. Sjekk at det har nødvendig funksjonalitet. Hva er egentlig forskjellen på et godt og et dårlig hovedkort? Stabilitet? Hadde vært fint å kjøpe et jeg vet jeg kan stole på, og hvor jeg slipper å prakkes så altfor mye. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Det er vanskelig å si noe slikt om hovedkort uten pålitelig statestikk. Alle P45 kort skal være plenty stabile. Er da litt forskjell i OC potensiale og funksjonalitet, men du gir ikke noen inntrykk av å ha slike behov. Uansett hvilket kort du kjøper kan du få problemer. Lenke til kommentar
sverf Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Det er vanskelig å si noe slikt om hovedkort uten pålitelig statestikk. Alle P45 kort skal være plenty stabile. Er da litt forskjell i OC potensiale og funksjonalitet, men du gir ikke noen inntrykk av å ha slike behov. Uansett hvilket kort du kjøper kan du få problemer. Ok. Takk for hjelpen. Men på minnesiden, er det noe som er bedre enn noe annet, eller er det nesten bare å ta hva som helst så lenge det er kompatibelt? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Det har jeg svart på. Men det kommer sikkert noen å forteller hvor bra akkurat noen spesielle brikker er. Er 0 % ytelsesforskjell mellom forskjellige brikker på samme hastighet og med samme timings. Det er kanskje noen prosent virkelig ytelsesforskjell mellom de billigste PC6400 brikkene og de dyreste DDR2 brikkene som er å få kjøpt på markedet i kombinasjon med en E8400 prosessor på et Intel P45 brikkesett. Uten at jeg har sjekket noe særlig. Lenke til kommentar
DoniDracula Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 sjekk ut denne: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=85596 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå