toth Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Det hender seg at Coverlåter er bedre enn originalen(dog ofte subjektivt sett). For min del er det ofte når typisk pop"møl"(i mine øyne) fra samlebåndsartister covres av virkelige artister. Har du noen gode eksempler på slike? IKKE bare navn, legg ved link eller video! Begynner med et par eksempler, inkludert selve kroneksempelet på hva jeg mener: Farsotten startet med denne live-versjonen, Mat Weddle Hey Ya Cover: Og senere kom studio-versjonen som også inneholder nydelig flott piano, Obadiah Parker - Hey ya (cover) *New Album Version*: OneRepublic "Apologize" Cover Contest Winner Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Dette er tidenes beste cover! Lynni Treekrem - Færra Til Mexico. Orginal artist: Lynni Treekrem, her fremført av: Turbonegro Endret 24. oktober 2008 av roberteh™ Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 OneRepublic - Apologize (Sander van Doorn sin utgave) Er helt rå! Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Særdeles subjektivt ja, hehe. Uansett, Marilyn Mansons cover av Soft Cells tainted love: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Coa Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Liker RATM`s Maggies Farm mye bedre en orginalen av Bob Dylan. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Ben Folds - Bitches Ain't Shit (Original versjon: Dr.Dre feat.Daz,Snoop Dogg,& Kurupt) Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Apoptygma Berzerks cover at OMDs smått klassiske Electricity. Se filmen hos Youtube Apoptygma igjen. Denne gang er det coverversjonen av Metallicas Fade To Black. Og, surprise surprise, Apoptygma igjen. Med en cover av Kim Wildes Cambodia. Se filmen hos Youtube Ikke mer Apoptygma nå. Derimot er det God Module som covrer The Cures A Night Like This. Og selvfølgelig Johnny Cash-versjonen av Nine Inch Nails' Hurt. Endret 24. oktober 2008 av Eldritch Lenke til kommentar
KKake Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Pendulum - Violet Hill (Coldplay som har orginalen) Se filmen hos Youtube Eller så er jo også Brokencyde sin versjon av Low bedre enn orginalen (Flo Rida ft. T Pain som har orginalen). Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 The Final Countdown Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) OneRepublic - Apologize (Sander van Doorn sin utgave)Er helt rå! Det er vel ikke en coverlåt, men heller en remix/sampling/fullstendig omskrivning.. Samme gjelder nesten Apotygma, hvertfall Fade to Black, teknofisering er ikke covring (i mine øyne) Dere må få lov å mene de er bedre enn originalene, men jeg er fantastisk uenig! Endret 26. oktober 2008 av toth Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 OneRepublic - Apologize (Sander van Doorn sin utgave)Er helt rå! Det er vel ikke en coverlåt, men heller en remix/sampling/fullstendig omskrivning.. Samme gjelder nesten Apotygma, hvertfall Fade to Black, teknofisering er ikke covring (i mine øyne) Dere må få lov å mene de er bedre enn originalene, men jeg er fantastisk uenig! Apoptygma er ikke et technoband Lenke til kommentar
radivx Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Cover og cover... men Thin Lizzy gjorde en utrolig jobb med whiskey in a jar. Metallica forbedret den etter min mening ytterligere. Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Apoptygma er ikke et technoband Sant det, "synthifisering" blir mer riktig.. Sander van Doorn derimot No disrespect til Bee Gees, men To Love Somebody forbedres kraftig av Damien Rice & Ray LaMontagne Se filmen hos Youtube Håper inderlig ikke det er det siste samarbeidet vi ser fra disse to fantastiske artistene. Noen av Nirvanas coverversjoner på MTV unplugged: Meatpuppets - Oh Me: Se filmen hos Youtube The Vaselines - Jesus Don't Want Me For a Sunbeam Se filmen hos Youtube David Bowie - The Man Who Sold the World Se filmen hos Youtube Cobain har en fantastisk nerve i stemmen gjennom hele denne konserten.. Endret 26. oktober 2008 av toth Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Forever Young - The Youth Group (Alphaville cover) Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Forever Young - The Youth Group (Alphaville cover) Les nå førsteposten da.. IKKE bare navn, legg ved link eller video! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Beklager The Youth Group - Forever Young Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Metallicas cover av Turn the Page, Bob Seger med original... Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) A Perfect Circle's versjon av Imagine er fantastisk! Og selvfølgelig Gary Jule's Mad World Endret 26. oktober 2008 av Überadri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå