Iknownothing Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Hei. Da jeg slo på pcen min på onsdag så kom det opp disse valgene med å kjøre i safemode osv. Jeg trodde ikke det var noe problemer siden den funket helt fint kvelden før, så jeg valgte starte på vanlig måte. Det så ut til å gå fint men etter ca 30 sek, så bare started den om igjen. gjorde dette noen ganger før jeg komm inn i safemode og kjørt noen tester på harddisken men den fant ikke noe feil der. Seinere på kvelden pratet jeg med noen venner som mente kanskje harddisken var gåen, siden jeg ikke fant noen HD i biosen. Men nå har jeg kjøpt en ny veldig billig harddisk bare for å prøve, men når jeg begynte å reinstallere windows på nye harddisken så etter en stund når windows skulle boote opp igjen etter at windows til synelatende var ferdig installert så bare bootet den opp igjen og ville begynne installasjonen på nytt igjen, skjedde flere ganger. Til og med når jeg prøvde med min gamle harddisk etter jeg hadde formatert den. Kan det være hovedkortet som er gåent? Setter pris på all hjelp så jeg kan få den opp å gå igjen. Mvh joakim Endret 24. oktober 2008 av Iknownothing Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hvis den bare rebooter plutselig, er det høyst sannsynlig et hardware problem. Det at den begynner ny installasjon kan vel kanskje bero på at windows disken fremdeles står i cd trayet ditt? Uansett, så høres det for meg ut som et temperaturproblem. Sjekk alle vifter. Sjekk om CPU får nok kjøling. Sjekk at ikke kjøleblocken har løsna osv. Håper det hjelper litt Lenke til kommentar
Iknownothing Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Takker så mye. Er nok ikke noe med kjølingen, hadde vel 30 grader siste jeg sjekket, og cpu kjøleren står fortsatt på. Men skal se om ikke det var det at cden sto i cd rommet at installasjonen begynte om igjen Lenke til kommentar
Iknownothing Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Har fortsatt problemer med dette etter ¨å ha forskett litt mer i helgen men finner ikke ut av det.. noen som har noen ider om hva dette kan være? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Kanksje på tide at du beksriver systemet ditt? Både hovedkort, harddisk-typer og tilkobling er interessant. Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Kjapp, eller treig reformatering? Hadde det samme problemet med min PC, måtte reformatere på den trege måten å innstalere et par ganger først. Test med å ta ut ram brikker osv. vanlig feilsøking gjennom maskin. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Kjapp, eller treig reformatering? Har ingenting å si. Det som skrives til disken er nøyaktig det samme, så ingen vits i å kaste bort tid med 'vanlig' formatering. I Vista installasjon har faktisk Microsoft fjernet den 'vanlige', der er det kun hurtig. Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 det høres jo ut som han starter installasjonen på nytt ved at han booter på nytt fra cden? Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Høres ut som at det er hovedkortet som trengs å byttes ut.. Sånne feil der er vanlig når hovedkortets sørside er mindre velfungerende.. Lenke til kommentar
Iknownothing Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Takker for svar. Systemet mitt er ett socket 939 hovedkort av type Gigabyte GA-K8NF-9, kjøpte nylig en samsung spinpoint harddisk 160GB 7200 rpm for å teste om harddisk kunne være gåen, dette en type SATA disk med tilhørende tilkoblinger. Har også prøvd å formatere gamle harddisk å reinstallere windows på den men ingenting skjedde. formaterte få den treige måten for de som lurte på det. Har ikke prøvd å ta ut alle ram brikker, det skal jeg prøve på i dag. Den starter installasjonen på nytt ja når pcen booter opp på nytt. når jeg tok ut windows cden så kom den til det punktet at den sa: boot from cd/dvd eller noe sånt. Det va etter installasjonen av nytt windows på ny harddisk, og med følgende boot rekkefølge: Harddisk, cdrom, none. Håper dette kan være til hjelp for å hjelpe meg videre Endret 27. oktober 2008 av Iknownothing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå