WheelMan Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 NEC er på banen med en 24-tommers skjerm med AMVA TFT-panel og en stiv pris. Les mer Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Dårlige justeringsmuligheter = nobuy for min del, iallefall i denne størrelsesklassen Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Spørs om denne blir verdt den høye prisen. 6ms og 1000:1 i kontrast er ikke akkurat nytt. Og ja, jeg vet det er andre ting som spiller inn enn bare responstid og kontrast. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Den har da noen gode funskjoner som ambibright. Kanskje vi kan få en test på den? Savner forresten test av høytalere til pc som er beregnet i bruk sammen med slanke skjermer. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Om jeg skulle kjøpt en skjerm i den prisklassen ville jeg ivertfall sett den før kjøp. Spesifikasjonene i seg selv ser ikke helt overbevisende ut, men dette vil vise seg i en test. Jeg ville hatt høyere oppløsning, spesielt siden skjermen er rettet mot spilling, men så er det vanskelig å få i den størrelsen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Spørs om denne blir verdt den høye prisen. 6ms og 1000:1 i kontrast er ikke akkurat nytt. Siden det ikke står noe om hvilken type kontrast og responstid det er så går jeg ut i fra at det er statisk kontrast og svart-hvit-svart responstid. Det er på høyde med S-IPS-paneler. AMVA har jeg ikke hørt om før. Er det noen som kan gi en kort beskrivelse over hva som skiller det fra andre typer? Lenke til kommentar
idos Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Kunne tenkt meg en 26 - 27 tommers skjerm med 2560x 1600 har en 26" (25,5) og synest det blir litt for dårlig oppløsning med 1920 x 1200 ( en kan se pixlene ) Har en 17" lappis med WUXGA (1920 x 1200 ) å så lenge øynene er bra nok er det helt konge... Lenke til kommentar
Professional Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Hva er prisen? Så veldig billig plat med lakk på liksom med dårlig ergonomi. Noe jeg kan lev med seff hvis selve skjermbildet er bra Endret 24. oktober 2008 av HWBruker Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 AMVA har jeg ikke hørt om før. Er det noen som kan gi en kort beskrivelse over hva som skiller det fra andre typer? http://www.auo.com/auoDEV/technology.php?sec=AMVA&ls=en Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hva er prisen? Så veldig billig plat med lakk på liksom med dårlig ergonomi. Noe jeg kan lev med seff hvis selve skjermbildet er bra Prisen ligger på rundt 8000 kroner, så jeg tror nok ikke den er noe kjøp for de fleste av oss. De har jo lagt seg på helt feil prisnivå dersom det er gamere de sikter til. Den fikk 9/10 eller 8/10 på Bit-Tech, så den er vel ikke helt perfekt. Og til denne prisen burde den vel fått 10/10 dersom den skulle vært et godt kjøp. Pris/ytelse er vel et viktig tema her, og der tror jeg denne skjermen scorer veldig lavt. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hehe, ønsker NEC lykke til med denne prisen. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) For 4 år siden ville denne prisen kanskje vært ok?For spillere? På tide man forkaster VGA inngang og høytalere på toppskjermer til dette markedet.Hadde håpet displayport skulle gjort inntog i disse dager. Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Displayport kunne vært interessant ja. Dell har vel det på sin berømte 24-tommer, men tror ikke den er på full vei inn enda. Er vel mer noe du får med dersom du er heldig med å finne den rette skjermen. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Med de spec'ene og ut fra det jeg kan se eksempel av AMVA så kunne dette kanskje være en god skjerm for de som driver med spilling/video/foto-redigering. Slik det er i dag så må man nesten kjøpe to skjermer eller gjøre et kompromiss. Prisen er for så vidt litt for dyr for min del. Frank Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Sikkert spennende dette, men hvor S-IPS panelene NEC? "AMVA" er vel bare en fancy måte å si "VA" på. Sitter å venter på en 2490WUXi (eller hva dem måtte kalle den). Spillskjermer lager jo "alle" Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Når jeg ser på prisen, da plutselig X58 oppgraderingen virker som en gratis gavepakke. Hvorfor er denne så dyr? man kan kjøpe en høykvalitets 30" med S-IPS-panel for nesten samme pris jo. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hvorfor er denne så dyr? man kan kjøpe en høykvalitets 30" med S-IPS-panel for nesten samme pris jo. Ja man kan kjøpe HP LP3065 til 10438,- Jeg ville valgt HP skjermen da hvis jeg først skulle svi av noen tusen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hva er prisen? Så veldig billig plat med lakk på liksom med dårlig ergonomi. Noe jeg kan lev med seff hvis selve skjermbildet er bra Prisen ligger på rundt 8000 kroner, så jeg tror nok ikke den er noe kjøp for de fleste av oss. De har jo lagt seg på helt feil prisnivå dersom det er gamere de sikter til. Den fikk 9/10 eller 8/10 på Bit-Tech, så den er vel ikke helt perfekt. Og til denne prisen burde den vel fått 10/10 dersom den skulle vært et godt kjøp. Pris/ytelse er vel et viktig tema her, og der tror jeg denne skjermen scorer veldig lavt. De har vel formodentlig tatt hensyn til prisen når de ga den scoren, kan jo hende det er en kremskjerm, men pirsen gjør at den ikke får 10/10. AtW Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Den hadde vært interessant for et par-tre tusen mindre. Åtte tusen for en «gamerskjerm» er fullstendig bananas. Da venter jeg heller på at flere produsenter slenger seg på bølgen med å ha flere digitale innganger. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Jeg tror jeg ler meg skvett ihjel om noen faller for denne skjermen, iallefall til denne prisen =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå