Frostrøyk Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Heisann! Jeg har kjøpt meg et brukt surroundanlegg (Sony str-db840) Dette fungerer fint, men å koble til PC'en ble ikke som jeg håpet. Har en laptop med masse musikk jeg vil spille over anlegget. Prøvde en enkel "jack til RCA" kabel, fra pc til Sony'en, men lyden ble ikke all verden. Har prøvd både "PHONO", "CD" og "TAPE" inngangen. Står nå i "CD", og spille forsåvidt klart, men så og si all lyden kommer fra høyre fronthøytaler. Dette er i surround-modus, og det er litt lyd i alle høytalerene. Slår jeg over til "2 channel modus" (regner jo ikke med å få surroundlyd med en slik kabel..?) får jeg lyd i de 2 fronthøytalerene, men fremdeles høyre side som spiller mest. Hva kan årsaken være? er det ikke mulig å bruke en slik kabel? Sony'en har ikke HDMI inngang (denne fører vel lyd også?) og laptopen har ikke optisk utgang Må jeg handle ny PC tro..? MVH Nybegynner Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Sjekk lydinstillingene på PC-en. Mulig du har dratt balance-slideren litt over mot høyre. Det samme gjelder receiveren, hvis denne har balance-kontroll. Endret 24. oktober 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Frostrøyk Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Har sjekket alle justeringene jeg kan finne på pc'en, og alt er midtstilt. Reciveren er det ikke, for jeg kan spille cd, dvd, tv, radio etc med topp lyd. finnes det express card til laptop med optisk lydutgang? Lenke til kommentar
Frostrøyk Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Ingen andre forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå