Gå til innhold

Kan dette hovedkortet kjøre crossfire og disse prosessorene?

dahwan

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage et SICK build og fant med et hovedkort som støtter enorme mengder ram, to prosessorer og (forhåpentligvis) crossfire. Jeg ser kortet har to pci-e 16x slots, men jeg er ikke sikker på om det er alt som trengs. I tillegg vil jeg vite om jeg kan bruke to intel core 2 duo prosessorer i den.

Altså, kan jeg bruke dette kortet i en killer spill PC?

Kan noen svare på dette? Takk! :)

EDIT: LOL! wops, glemte å referere til hovedkortet. Her er det:

Asus DSEB-D16/SAS

Endret av dahwan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ikke fortelle hva du skal bruke maskinen til?

Er litt håpløst å slenge ut ønsker om mange sokkler og mye minne uten å fortelle hva du skal bruke maskinen til.

Uansett hvor mye en er villig til å kaste på bålet så er det ikke noe poeng i å kjøpe noe som er svindyrt og kan løses billigere og bedre.

I stede for å kjøpe to dobbeltkjerner kjøper du en quad og sparer tusenvis av kroner på hk, minne og prosessorer.

Lenke til kommentar

Men for å snu litt eller se på flisa i sin helhet, kall dette ett teknisk spørsmål fra meg.

Disse multi CPU hovedkortene, hvordan er de på 3D ytelse kontra la oss si ett standard hovedkort? Mener å huske at før i tiden når Athlon MP var hett så var disse elendige i 3D siden all kommunikasjonen gikk gjennom sørbrua når det kom til 3D, er det slik på disse "Server kortene" idag også?

Er det Crossfire støtte på noen andre bortsett fra den berømmelige Skulltrail? Nå spør jeg bare av nysgjerrighet her altså for det meste, hadde vært morro å bygge ett slikt dyrt monster en gang men det forblir nok en fantasi for meg i allefall.

Lenke til kommentar

Du kan ta en kikk på DENNE testen av Stoolman sin ekstrem maskin. Er da fra høst 2007 så det har da vært noe utvikling.

Maskinen fungerer glimrende til tallknusing i forskjellige former og selvfølgelig i apps som bruker mange kjerner, men i spill burde ikke resultatet være noe å skrive hjem om.

Du må derfor ha noe spesielle behov for å kunne dra nytte av noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...