Pinng Pro Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Det som kanskje kan være viktig å huske at det er EA som har gitt ut Warhammer Online. Og det spillet ble da slettes ikke sluppet halvferdig, det virker heller ikke som om utvikleren ble rusha. Sarkastisk eller? Håper det. Hvis WoW er F16, er WAR Hest og kjerre. Dessuten har EA bare rettighetene til Public quests og RvR i det spillet, som var gørr kjedelig og veldig rotete i forhold til WoW. Så og si alt annet av betydning i WAR er kopiert fra WoW. Endret 25. oktober 2008 av DestroyeRper Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Det som kanskje kan være viktig å huske at det er EA som har gitt ut Warhammer Online. Og det spillet ble da slettes ikke sluppet halvferdig, det virker heller ikke som om utvikleren ble rusha. Sarkastisk eller? Håper det. Hvis WoW er F16, er WAR Hest og kjerre. Dessuten har EA bare rettighetene til Public quests og RvR i det spillet, som var gørr kjedelig og veldig rotete i forhold til WoW. Så og si alt annet av betydning i WAR er kopiert fra WoW. Du kan si hva du vil om WAR, men at det polert og vellagd er det jo INGEN tvil om... At interfacet er (for) likt WoW sitt for være en annen ting. Dette usaklige hater mot EA er både barnslig og feilplassert. Times are changing. Lenke til kommentar
Ironmann Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Såe basically skal dem lage ett spill som er elendig nok til å kunne kjørest på alle mulige pc'er ute i verden(ja til og med den laptoppen du fant på europris i 2002) og dermed skal de klare å ordne ett såpass sirkus rundt spillet og i tillegg lage spillet så barnevennlig\brukervennlig og for å sette det heeeelt på spissen gjøre det spennende for alle som vil spille det? all ages. + lage det til ett sort of avhengighetsskapende spill med samling av dittn og dattn. Jaja go for it;) Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Med mindre det blir sandbox, full loot i PvP og slikt kommer jeg til å holde meg til Darkfall. Lenke til kommentar
kinag Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Det som kanskje kan være viktig å huske at det er EA som har gitt ut Warhammer Online. Og det spillet ble da slettes ikke sluppet halvferdig, det virker heller ikke som om utvikleren ble rusha. Sarkastisk eller? Håper det. Hvis WoW er F16, er WAR Hest og kjerre. Dessuten har EA bare rettighetene til Public quests og RvR i det spillet, som var gørr kjedelig og veldig rotete i forhold til WoW. Så og si alt annet av betydning i WAR er kopiert fra WoW. Tviler på at det er få andre som deler samme mening som deg i denne sammenhengen iallefall (utenom WoW fanboys that is..) Prøv å husk at WoW ikke alltid har vært slik det er nå.. I starten var det ikke spesielt bra. Men, dette er bare meninger uansett, og våre meninger betyr ikke så mye (spesielt ikke hvis man er en fanboy av ett eller annet mmo). Endret 25. oktober 2008 av kinag Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Er latterlig mye snakk om at Electronic Arts suger møkk, at DRM er noe piss og ting relatert til det der.. For det første så er det IKKE DRM på / i et MMO-spill, bare se på Warhammer Online som ble utviklet av EA Mythic og publisert av Electronic Arts, null DRM? Hva skal du med DRM på et spill som krever en aktiv subscription og at du logger på med gyldig bruker til en online server? Jeg er enig om at SecuRom stinker og selv har jeg boikottet alt av SecuRom spill fra Electronic Arts og heller skaffet det på "pirat" måten om jeg på død og liv vil ha det, har null respekt for slik behandling av betalende kunder, og det er helt tragisk å se at UbiSoft går samme veien med FarCry2! Men dette er OVERHODE ikke relevant med dette spillet ettersom at det aldri vil være behovet for eller noe poeng med DRM på MMO-spill. Så alt DRM sytinga faller for sin egen uvitenhet og dumhet Når det gjelder Electronic Arts som selskap så har jeg ikke noe til overs for dem, opp igjennom tiden har de melket ALT for mange spill, de har ruinert ALT for mange potensielle gode titler osv.. MEN de har tatt seg opp veldig det siste året, eller de siste to årene, og vi har alt blitt servert et BioWare spill etter at de ble kjøpt opp av Electronic Arts i MassEffect som tok verden med storm og beviste at samarbeidet med EA tilsynelatende ikke har hatt noen negativ effekt på spillutvikleren som kan lage gull ut av gråstein! Electronic Arts har jo selv uttalt at de skal la BioWare være helt i fred og ikke legge noe tidspress på de OVERHODE, noe de til nå har sett ut til å holde så da får vi nesten leve i troen til det motsatte er bevist! Electronic Arts selv er jo naturlig nok kjempe interessert at BioWare med litt hjelp av EA Mythic og LucasArts nå skal lage et heidundranes bra spill og hove inn penger! Om Electronic Arts sklle legge tidspress på BioWare og rushe spillet så kan de være i en situasjon hvor de kan tape ENORMT med penger og det er de nok fullstendig klar over og vil neppe presse BioWare under denne utviklingen. Dette er ikke snakk om et lite lisensspill som Electronic Arts knapt investerer penger i eller har noe større troa på selv, dette er ikke en situasjon hvor de bare ønsker å få spillet fortest mulig ut på markedet hove inn litt penger for så og hoppe over på neste lisensspill, nei dette er et spill hvor Electronic Arts tilsynelatende har investert ENROME mengder ressurser og virkelig ønsker at skal ta verden med storm og hove inn penger for dem i MANGE år fremover og de ønsker en spillerbase på størrelse med den i World of Warcraft, og de er jo ikke naive nok til å tro at det vil skje av seg selv om de rusher spillet og legger press på BioWare! Eletronic Arts har tydeligvis større troen på dette her enn Warhammer Online da de ser ut til å selv skape mye mer publisitet rundt spillet, investere mer penger og gi BioWare helt frie tøyler. Blir nok litt dumt å sammenligne dette med World of Warcraft da WoW ikke er noe MMORPG-spill, RPG-delen og historie delen i World of Warcraft er mer eller mindre helt fraværende mens det BioWare er ute etter å skape her er et av verdens første og ikke minst største og mest omfattende virkelige MMORPG-spill hvor RPG-delen faktisk skal ha den mest sentrale rollen i spillet, så på en måte vil spillet falle under en litt annen sjanger enn f.eks. World of Warcraft som egentlig ikke er noe RPG-spill i det hele tatt. Det Electronic Arts ønsker å oppnå her og som nok er grunnen til at de kaster så mye penger inn i dette prosjektet og ønsker så mye publisitet som overhode mulig er nok for at dette er deres nye hovedprosjekt, det de skal hove inn desidert mest penger på av alle, det spillet de ønsker at skal bli mest vellykket, hvor de skal få en enorm spillbase. Og det er nettopp spillerbasen de ønsker at skal bli på nivå med World of Warcraft sin, og ikke det at selve spillet skal bli like bra / dårlig, alt ettersom. Og selv om Electronic Arts har gjort mye rart opp igjennom tiden ble de ikke født i går, så de vet hva som må til for å få til et mesterverk og derfor ser de ut til å spytte inn alle nødvendige ressurser og lar BioWare jobbe med helt fire tøyler! Må jo også huske at BioWare som utvikler strengt tatt aldri har levert noe dårlig spill? Spillet har jo vært under utvikling en god stund alt, er jo flere år siden de første tegnene til at dette spillet skulle ha vært under utvikling dukket opp på nettet og det er sikkert en god stund før spillet blir sluppet! Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Det å slå blizzard i antall brukere kan nok være en hard nøtt å knekke, men det å slå blizzard i det å lage et bedre MMO burde ikke være et problem for bioware. For hva er egentlig WoW? Det er et barnevennlig møkka spill på lik linje med The Sims f.eks. Enete WoW har gjort riktig er å faktisk gjøre endgame litt bedre enn veien opp dit, noe alle andre spill inkludert AoC og WAR har feilet å gjøre, selv om begge spillene i grunn lett kunne vært på toppen av MMO tronen. Akkurat nå er jeg piss lei av levels, grinding og meningsløs PvP så jeg ønsker meg noe annet enn det samme gamle, og det virker som om Darkfall eller Mortal Online kan finne på noe nytt i sjangeren, så hvis dette spillet ligner på noe i nærheten av det samme gamle, og ikke prøver på noe nytt så holder jeg meg langt unna selv hvor "bra" det er. Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg er i grunn veldig enig med RamGuy. Jeg både tror og håper at dette spillet skal være et veldig nyskapende spill, og ikke nok en ripoff av WoW (som forsåvidt ligner veldig mye på tidligere spill som Everquest), men at RPG-delen og den delen av spillet hvor det er valgene dine som avgjør hvem du er og hva det er som skjer. WoW er et bra spill, men det blir feil å si at alt innen MMO-sjangeren må være likt oppbygd. Ikke alle actionfilmer er like bra, men veldig mange ligner på hverandre og stilen følger gjerne trender som er typiske for tiden de er laget. Siden dette spillet skal fungere som nr. 3 i KOTOR-serien ser jeg for meg at det vil ha mange av de samme elementene som de tidligere spillene i serien: handlingene dine avgjør om du er "god" eller "ond", og du kan også være noe midt i mellom. Valgene du tar avgjør også utfallet av handlingen som utspiller seg. Det å snakke, forhandle og kommunisere er en veldig sentral del av spillet. Jeg aner i grunn ikke hva de kommer til å gjøre, men jeg tipper at resultatet kommer til å bli veldig bra. Jeg kommer i alle fall garantert til å prøve dette spillet. Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Irriterer meg at en EA-tulling kommer ut å sier dritt som dette, det må være fryktelig frustrerende for BioWare og Lucasarts også. Spillet kommer neppe til å bli like stort som WoW, men har potensiale til å bli større enn hva Warhammer og Age of Conan er nå. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Historien har vist at alle spill som prøver å etterligne WoW , har besja i skuffen og heller blitt dårlige spill. Koke suppe på oppkoket av suppen på en spiker blir det liksom ikke så mye mat i . Lenke til kommentar
Avean Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Håper dem ikke skal etterligne WoW for det er absolutt ikke bra. Har spilt mange MMO gjennom tidene og jeg syns WoW er blant de dårligste. Driter i at millioner spiller det, det ble lansert i rett tid og folk slengte seg på for det var enkelt og lett å sette seg inn i. Håper Ubiware lager kampene i sanntid sånn at kampene kan bli spennende. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Du driter ganske så bra på leggen selv når du tror at spillet skal ETTERLIGNE World of Warcraft, de ønsker en like stor spillerbase, ikke etterligne spillet.. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Tingen er at hvis de skal prøve å oppnå samme samme spillerbase så er dem nødt til å gjøre det på lik linje med WoW. Altså lage et barnevennlig smørje av et spill som alle og deres 5år gammle datter kan spille. Lenke til kommentar
goggen85 Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 De må hvertfall ikke bruke EA logoen. Da vil jo folk hvertfall ikke kjøpe. Kommer sikkert med flust av DRM og annet spyware. Ellers ser det lovende ut. Jeg er veldig enig med deg når det gjelder EA. Har selv ikke helt sansen for EA når det gjelder spill. Og skulle nok ønske at de som står bak mekanismen i Everquestsom er veldig populært og gå sammen med Lucasarts sine game designere og grafiske designere og gjøre et fet Star Wars MMO ville nok ha vært noe av det kuleste man kunne få til selv om de sikkert ikke ville gjort noe sånt uansett. Ønsketenkning Og spillprodusentene burde slutte med DRM o.l, det ødelegger spillmarkedet. f.eks det at hvis man installerer noen spill med nyeste SecuRom protection vil den jo åpne opp en port som liksom skal la de få komme seg inn på pcen din for å se om din versjon er piratkopiert. Og i samme slengen ikke tenker på at alle andre som har sikkert veldig lyst til å ødelegge litt der også kan komme seg inn. Burde gjøre storprotest mot sånne tullinger. Star Wars: The old Republic burde virkelig bli storslagent, ikke som WoW på den måten alt kan gjøres lett, men at man ihvertfall har en god forståelig tutorial som er sjeldent i MMO, og ikke like mye tull som i SWG. Prøvde det og selv om jeg er hardcore SW fan slo det ikke an noe på grunn av det avanserte byggesystemet jeg ikke fikk taket på og space flight combat som minnet meg om Tie-Fighter og X-Wing spillene. Må da kunne gjøre det litt bedre enn det. f.eks en ganske forbedret versjon av Star War: Rouge Squadron som var et kult spill til PC og nintendo 64. Og litt mer action når det gjelder Jedi training og Jedi combat systemet. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Siden dette spillet skal fungere som nr. 3 i KOTOR-serien ser jeg for meg at det vil ha mange av de samme elementene som de tidligere spillene i serien: handlingene dine avgjør om du er "god" eller "ond", og du kan også være noe midt i mellom. Valgene du tar avgjør også utfallet av handlingen som utspiller seg. Det å snakke, forhandle og kommunisere er en veldig sentral del av spillet. Skal MMOet fungere som nr 3 i KotoR-serien? Har du noen kilde på dette? Mener bestemt at de har sagt at SW:TOR *ikke* skulle være KotOR3, da MMOet foregår 300 år etter KotOR De må hvertfall ikke bruke EA logoen. Da vil jo folk hvertfall ikke kjøpe. Kommer sikkert med flust av DRM og annet spyware. Ellers ser det lovende ut. Jeg er veldig enig med deg når det gjelder EA. Har selv ikke helt sansen for EA når det gjelder spill. Og skulle nok ønske at de som står bak mekanismen i Everquestsom er veldig populært og gå sammen med Lucasarts sine game designere og grafiske designere og gjøre et fet Star Wars MMO ville nok ha vært noe av det kuleste man kunne få til selv om de sikkert ikke ville gjort noe sånt uansett. Ønsketenkning Og spillprodusentene burde slutte med DRM o.l, det ødelegger spillmarkedet. f.eks det at hvis man installerer noen spill med nyeste SecuRom protection vil den jo åpne opp en port som liksom skal la de få komme seg inn på pcen din for å se om din versjon er piratkopiert. Og i samme slengen ikke tenker på at alle andre som har sikkert veldig lyst til å ødelegge litt der også kan komme seg inn. Burde gjøre storprotest mot sånne tullinger. Vennligst ikke ta EA og DRM-diskusjonen i denne tråden, det er en egen tråd i PC-forumet til dette. Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) "Traditionally, massively multiplayer online games have been about three basic gameplay pillars - combat, exploration and character progression," said Dr. Ray Muzyka, Co-Founder and General Manager/CEO of BioWare and General Manager/Vice President of Electronic Arts Inc., "In Star Wars: The Old Republic, we’re fusing BioWare’s heritage of critically-acclaimed storytelling with the amazing pedigree of Lucasfilm and LucasArts, and adding a brand-new fourth pillar to the equation – story. At the same time, we will still deliver all the fun features and activities that fans have come to expect in a AAA massively multiplayer online game. To top it all off, Star Wars: The Old Republic is set in a very exciting, dynamic period in the Star Wars universe." Hele artikkelen: LUCASARTS AND BIOWARE REVEAL STAR WARS: THE OLD REPUBLIC OCTOBER 21, SAN FRANCISCO – LucasArts and BioWare™, a division of Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS), today announced the development of Star Wars®: The Old Republic™, a story-driven massively multiplayer online PC game set in the timeframe of the Star Wars®: Knights of the Old Republic™ franchise. Star Wars: The Old Republic, being developed and published by BioWare and LucasArts, represents an innovative approach to interactive entertainment, featuring immersive storytelling, dynamic combat and intelligent companion characters. In Star Wars: The Old Republic, players will explore an age thousands of years before the rise of Darth Vader when war between the Old Republic and the Sith Empire divides the galaxy. Players can choose to play as Jedi, Sith, or a variety of other classic Star Wars roles, defining their personal story and determining their path down the light or dark side of the Force. Along the way, players will befriend courageous companions who will fight at their side or possibly betray them, based on the players’ actions. Players can also choose to team up with friends to battle enemies and overcome incredible challenges using dynamic Star Wars combat. "Star Wars: Knights of the Old Republic is the most critically acclaimed Star Wars game in LucasArts history and a preeminent example of our company’s interactive storytelling heritage," said Darrell Rodriguez, President of LucasArts. "For a long time, we’ve long wanted to return to the franchise in a grand way, and we felt that the best setting for it was an online world that would allow millions of people to participate in the experience together. We knew that the developer capable of working with us to deliver an engrossing story with a fully-realized online world was BioWare." "Traditionally, massively multiplayer online games have been about three basic gameplay pillars - combat, exploration and character progression," said Dr. Ray Muzyka, Co-Founder and General Manager/CEO of BioWare and General Manager/Vice President of Electronic Arts Inc., "In Star Wars: The Old Republic, we’re fusing BioWare’s heritage of critically-acclaimed storytelling with the amazing pedigree of Lucasfilm and LucasArts, and adding a brand-new fourth pillar to the equation – story. At the same time, we will still deliver all the fun features and activities that fans have come to expect in a AAA massively multiplayer online game. To top it all off, Star Wars: The Old Republic is set in a very exciting, dynamic period in the Star Wars universe." Added Dr. Greg Zeschuk, Co-Founder and Vice President Development Operations, BioWare and Vice President, Electronic Arts Inc., "Star Wars: The Old Republic is set roughly 300 years after the events of Knights of the Old Republic, a timeframe that is completely unexplored in the lore. BioWare has been able to add to the Star Wars history in developing the game’s story and has created an overarching narrative that players can enjoy, regardless of their play style. Our goal is to offer players an emotionally rewarding experience that combines the traditional elements of MMO gameplay with innovations in story and character development." Additional details on Star Wars: The Old Republic features, gameplay and release date will be announced at a later time. For more information about Star Wars: The Old Republic and to sign up for future product updates, please visit www.StarWarsTheOldRepublic.com. ### About LucasArts LucasArts, a Lucasfilm Ltd. company, is a leading developer and publisher of interactive entertainment software worldwide for video game console systems, computers and the Internet. Based in San Francisco, Calif., as well as on the Internet at www.lucasarts.com, LucasArts was created in 1982 by George Lucas to provide an interactive element to his vision of a state-of-the-art, multifaceted entertainment company. About BioWare BioWare develops computer, console, handheld and online video games focused on rich stories and memorable characters. Since 1995, BioWare has created some of the world's best-selling titles including the award-winning Baldur's Gate™ and Neverwinter Nights™ series, Star Wars®: Knights of the Old Republic™. Original BioWare-created IPs include Jade Empire™ and the 2007 Game of the Year, Mass Effect™. With studios in Edmonton, Canada, and Austin, Texas, BioWare is hard at work on the epic fantasy RPG, Dragon Age™: Origins. In 2008, BioWare was acquired by the world’s leading electronic entertainment publisher, Electronic Arts. For more information on BioWare, visit www.bioware.com. About Electronic Arts Electronic Arts Inc. (EA), headquartered in Redwood City, California, is the world's leading interactive entertainment software company. Founded in 1982, the Company develops, publishes, and distributes interactive software worldwide for video game systems, personal computers, cellular handsets and the Internet. Electronic Arts markets its products under four brand names: EA SPORTS™, EA™, EA SPORTS Freestyle™ and POGO™. In fiscal 2008, EA posted GAAP net revenue of $3.67 billion and had 27 titles that sold more than one million copies. EA's homepage and online game site is www.ea.com. More information about EA's products and full text of press releases can be found on the Internet at http://info.ea.com. LucasArts, the LucasArts logo, STAR WARS and related properties are trademarks in the United States and/or in other countries of Lucasfilm Ltd. and/or its affiliates. © 2008 Lucasfilm Entertainment Company Ltd. or Lucasfilm Ltd. All rights reserved. BioWare, Mass Effect, Dragon Age and Jade Empire are trademarks or registered trademarks owned by EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. EA, EA SPORTS, EA SPORTS Freestyle and POGO are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners. Kilde: http://swtor.com/news/article/press-release-001 How does Star Wars: The Old Republic differ from other MMO titles? Star Wars: The Old Republic will be similar to other MMOs but with several key innovations. Traditionally MMOs are built on three pillars; Exploration, Combat, and Progression. We at BioWare and LucasArts believe there is a fourth pillar: Story. Our mission is to create the best story-driven games in the world. We believe that the compelling, interactive storylines in Star Wars: The Old Republic are a significant innovation to MMOs and will offer an entertainment experience unlike any other. Will I be able to play on the Light or Dark side of the Force? Yes, during character selection you will align with the Republic or the Sith Empire. In addition, throughout the game you will also be faced with many decisions which can change your path down the Light or Dark side of the Force. Kilde: http://swtor.com/info/faq#348 Endret 26. oktober 2008 av Trasmykebus Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Er jo også en grunn til at det heter The Old Republic, og ikke Knights of the Old Republic... Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Ser gang på gang at flere tror at Wow var første MMO og at alle hermer etter de. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Synes det er forferdelig mye møll om "barnespill" og "møkker" ute å går når det er snakk om WoW, synes samtidig det er ufattelig at enkelte kan klaske folk ove trynet fordi de misliker EA men samtidig presterer de å si det samme om WoW. Lenge leve slangetunger. Ta nå i betrakning at et barnevennlig møkka spill med drittgrafikk har prestert å holde kundebasen til tross for brannbomber og overhyppa spill som Age of Conan, Lord of the Rings online og Warhammer: online. Det de nevntene spillene har til felles er at alle har lovet at de skulle ta WoW ned med brask og bram men heller endt opp med en råtten kjepp som klasker over en kjempes ben, du merker ingen ting med andre ord. WoW har vært flere år på markedet og på de årene har de perfeksjonert og rettet på systemet sitt gjentatte ganger samtidig som de har lagt til nye elementer kontinuelig. Nylig fikk vi et helt nytt tallent system og før de en helt ny øy med innhold. Det er Blizzards innsats i å oppdatere spillet kontinuelig med nye ting som gjør at folk holder seg til spillet. Samt det ser ikke ut som folk har det forferdelig grunnet WoW's mangel på über DX10 grafikk. Kanskje noen burde tenke at grafikk faktisk er ikke alt her i verden for enkelte. WoW var langt fra det første MMOet der ute men Blizzard har vært med å revolusjonert sjangeren meget og laget en formel som er meget sterk. Det blir som Tolkiens versjon av alvene, det er veldig vanskelig å lage en helt ny rase som er like grasiøs og mystisk uten å kalle dem for alver, du kan kalle dem for Ostekjekser om du så vil, skjuler ikke det faktum at de er bygget og ment som alver. Nettopp slik er det med Blizzards MMO, WoW blir på en måte malen av hvordan det skal gjøres og det er ikke å legge under en stol at mange utviklere streber etter å være nettopp slik som WoW er. Og det er ikke til å legge under en stol at mange lover WoW's brutale død. Og jeg har fremdeles ikke sett noen som har klart dette. Det vil skje, en dag, men det er ikke med dette spillet, så langt der i fra. WoW har 4 år snart 5 på baken med dette, det skal mer til enn bare fansy grafikk for å dunke dem ned. Når det gjelder EA hat og den diskusjonen der, jeg har sterke grunner til å mislike EA. De har herpet med serier som Need for Speed og Sim City samtidig som de har vært med å kjøpe opp, og stenge, studioer med sterke potensialer som f.eks Bullfrog. Takk gud at Molyneux stiftet Lionhead og fant et kompetent utviklerstudio å forene krefter med. EA kan love gull så mye de vil men jeg er fremdeles skeptis til dem, spesielt fordi deres metoder består av å kjøpe opp studioer for deretter å ødelegge seriene de studioene er kjent for. Jeg gråter fremdeles i sorg over Westwood og Command and conquer serien, en serie som ble voldtatt hardt og brutalt av EA i sin tid. Noen ganger er det bedre at en serie før dø med studioet noe det skulle gjort med Westwood. Så ja, jeg misliker EA fordi jeg anser deres metoder en trussel mot frie spillutviklere. De har sagt de skal forandre seg, men jeg vet de er slu og derfor stoler jeg ikke på dem før jeg ser forandringer. Endret 26. oktober 2008 av Bear^ Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 "WoWs brutale død" kommer nok aldri. Herregud, Runescape og Everquest har fortsatt spillere, og et så stort, bra og etablert spill som WoW vil sannsynligvis holde på i mange tiår framover. WoW har fått en slik posisjon at ethvert spill som kommer på markedet blir sammenlignet med det, og det hijacker enhver tråd som blir laget om et annet spill. Dét viser virkelig hvor stort WoW er! WoW har skrevet seg inn i historiebøkene på en slik måte at det aldri vil kunne komme noe som kan "slå" WoW, eneste muligheten til det må være om Blizzard plutselig stenger alle serverne, noe som ikke kommer til å skje med det første (og selv etter det vil det alltid være entusiaster som setter opp privatservere). På lik linje med TV-tennis og Zelda er WoW på sin måte legendarisk, banebrytende og enestående på sin egen måte. Men fordi om disse spillene er veldig gode spill, betyr ikke det at det aldri vil komme andre spill som er like gode. For det om The Old Republic utrolig nok får en spillerbase på over ti millioner, betyr ikke det at WoW vil ha null spillere igjen. WoW vil sikkert fortsatt ha en enorm mengde spillere. Selv tror jeg at sannsynligheten for å få flere spillere enn WoW er liten, men det å lage et minst like godt spill er stor. Hva foreslår dere at Gibeau sier? "Nei, vi tror ikke vi er flinke nok til å lage et spill som kan få en like stor spillerbase som WoW." Ved å si noe slikt driter han på sin egen fot. Folk vil jo selvfølgelig ikke spille et spill som selv ikke de som har lagd det har noen tro på. For at noen i det hele tatt skal gidde å prøve spillet er det nødvendig at det er bra, og at de som har laget det er stolte over det og synes at det er bra. Hvis selv ikke de som lager spillet hadde noen tro på det ville i alle fall aldri ha noen mulighet til å bli en suksess. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg