Gå til innhold

– Skal slå World of Warcraft (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha - der fikk alle wow fans en kniv i ryggen, en følelse av å bli truet av en ny, uidentifisert art.

 

Spennende :) vi får se...

 

Bare release ikke kresjær med et annet spill, og at det hadde vært gratis i måneden (hvilket jeg ikke vet om det er ) + at SecuRom IKKE er med, så har det nok potensiale.

Skjønner ikke at folk faktisk tror at det er mulig og drive et bra MMO over lang tid uten monthly fee. Tror du det er gratis for Blizzard og drive WoW? Ja de tjener vannvittige menger med penger men ingen har ubegrensee resurser. Man trenger en fast inntekt på slike spill så man skal kunne utvikle patcher, flere servere flere game masters også lignende.
Lenke til kommentar

Guildwars klarer seg men med tanke på hvor mye som faktisk er innholdet i World of Warcraft samt hvor mye utvikling det drives med for spillet vær bidige dag så sier det seg selv at spillet trenger en inntekt for å bli lønnsomt.

 

WoW er der det er nettopp fordi det oppdateres med nye ting støtt og stadig, det har et vanvittig stort innhold av ting å gjøre samt en verden å utforske som du teoretisk sett har åpen fra level 1 (t.o.m Outland).

Lenke til kommentar
Tror nok aldri det kommer et MMO som kommer til å være i nærheten av WoW i antall brukere. Det har blitt for mange alternativer på MMO markedet nå til at én tittel skal klare å karre til seg så mange spillere igjen.

Lineage 1 og 2 er på første plass med antall subscribers. (MERK: antall subscribers totalt, ikke active subscribers.)

Det ble aldri markedsført på samme måte som WoW ble her i EU og i NA. Derfor har du sikkert aldri hørt om det.

Lenke til kommentar

For å slå WoW kreves det ufattelig mye. Du må ta de beste elementene fra WoW og gjøre dem enda bedre. F.eks ta den meningløse grindinga med å slakte 600 monster som dropper ting som normalt sett skulle droppes vær gang (forsøk å få tak i 4 Zevra Hoves i Barrens, et mareritt) og heller erstatte den med noe meningsfult med en historie.

 

Dessverre ender alle MMO opp med meningsløs grinding til syvende og sist. Men det som jeg i alle fall mener gjør WoW en såpass klar vinner på MMO fronten er friheten, verden, utforskningen og ikke minst historien. Selv om WoW's historie har herpet med strategi serien som Warcraft begynte som så merker man at det er en dyp historie i spillet og områdene reflekterer denne historien. Bakgrunnsarbeidet som er lagt i verden skinner veldig godt gjennom og vært område føles tilnærmet fullført. Samt når man kommer gjennom instansene som Blizzard har laget så føler man virkelig at levedesignet har kommet til sin perfekte rett. Det er perfeksjonert til minste detalje.

 

Så jeg mener å sette seg det målet at man skal slå World of Warcraft er vel ambisiøst. Mange om ikke alle har satt seg de målene og det er fremdeles ingen i dag som har maktet å slå WoW på noen mulige fronter, faktisk ser det bare ut som vær utgivelse av nytt MMO øker kundebasen til fordel for WoW. Er det mulig at folk prøver et MMO, deretter leser litt på sider rundt andre MMO og dermed kommer over WoW?

 

Uansett, Bioware er kjempeflinke på RPG, men MMORPG er noe helt annet og har en helt annen konstruksjon. Med tanke på at Bioware og har et pengetørst EA monster pustene i nakken så tviler jeg på at de har nubsjangs å overhode nå WoW til knærne.

Lenke til kommentar

Det som kanskje kan være viktig å huske at det er EA som har gitt ut Warhammer Online. Og det spillet ble da slettes ikke sluppet halvferdig, det virker heller ikke som om utvikleren ble rusha.

 

Jeg tror at å ha EA som utgiver faktisk vil være en fordel i dag. For det første så har EA faktisk skjerpet seg veldig, dere hatere kan si hva dere vil, men gode spill har både blitt utviklet og utgitt av EA det siste året. Ikke minst har de virkelig skjerpet seg med sportseriene sine.

I tillegg så er MMORPGs utrolig dyre og lange produksjoner. EA har kapitalen til å støtte Bioware og gi dem frie tøyler.

 

Uansett er ikke EA så dumme at de utgir et halvferdig MMO, da spillsalg i utgangspunktet bare er bi-inntekt, det er å holde på kundene som er god business. Og hvis WoW skal avtrones, noe jeg ikke tviler på er en ambisjon hos EA, så MÅ spillet være tilnærmet perfekt, i tillegg til at det bør tilby noe nytt til spillerne.

 

Jeg tror faktisk at melketrenden til EA er nærmest forbi, i verste fall brukes inntektene fra slike spill til finansiering av større produksjoner som dette.

Lenke til kommentar

Men herregud, hvorfor skal det konkurreres mot WoW ? Dette arcademessige enkle onlinepsillet når ut til så mange folk at det spørs om det er et mål i seg selv for å bli et bra onlinespill.

Fordi WoW er overhodet ikke et bra onlinespill,det er enkelt og simplifisert slik at alle fra 7-70 år kan spille det - DETTE er kjernen bak suksessen.

Jeg vil ikke ha et starwars online der "alle" aldersgrupper skal ha det morro - fordi det da er på bekostning av gameplay og innovatet.

Lenke til kommentar
og at det hadde vært gratis i måneden

Flere reagerer på prisen.

Skulle tro man hadde gratis leie i datasentrene, gratis strøm, gratis internett, dugnadsbaserte patcher, gratis host, gratis husleie, gratis reklamering, dugnads support osv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...