Gå til innhold

– Skal slå World of Warcraft (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blizzard selv klarer ikke å toppe den mammuten av en MMO de har laget.

For å si det sånn. MMO fra Bioware kan bli råbra, men jeg har mine tvil om at det slår WoW.

Med mindre WoW har hatt et fall i antall brukere/kvalitet idet spillet kommer ut. Lite sannsynlig.

Men, prøv, for all del!

Lenke til kommentar

Tror nok aldri det kommer et MMO som kommer til å være i nærheten av WoW i antall brukere. Det har blitt for mange alternativer på MMO markedet nå til at én tittel skal klare å karre til seg så mange spillere igjen. Jeg tror hele greia kommer av timing, WoW var perfekt for den tiden det kom, og var for veldig mange inngangsbiletten til MMO's. For mange er WoW det første og eneste MMO'et de har vært borte i, og spillet har på et vis blitt et fenomen som MMO-bransjen nok ikke kommer til å se igjen med det første. Så man må nok slutte å bruke det som målestokk.

Tror ingen andre MMOs har realistiske muligheter til å ha en spillerbase på over 2 millioner betalende brukere. Noensinne. Ikke engang Blizzards neste MMO.

Men for all del, blir morro å se det her. Noen ETA? Om de ikke har holdt på en stund skjer det vel ikke noe før tidligst 2010-11? Ikke godt å si hvordan MMO markedet ser ut da :)

Lenke til kommentar
De må hvertfall ikke bruke EA logoen. Da vil jo folk hvertfall ikke kjøpe. Kommer sikkert med flust av DRM og annet spyware.

Ellers ser det lovende ut.

Hva er poenget med DRM, spyware og all den dritten der i et MMO? Det hadde ikke vært noe problem for alle andre enn EA å gi bort klienten og de første tretti dagene gratis. Faktisk ville det ha gjort at hvem som helst kan prøvde det i en måned uten å betale noe som helst. De ville tapt noen kroner på å ikke selge selve klienten, men de ville ha tjent inn igjen alt de tapte på det og mye mer på abonnenter. ;)

Jeg har mine tvil om dette. BioWare er kongene av rollespill, men det er en veldig stor forskjell på single-player rollespill MMO rollespill. Single-player rollespill drives først og fremst av historien (oppdragene) og karakterene, mens et MMO drives først og fremst av alt man gjør mellom oppdragene.

Lenke til kommentar

Jeg er STOR Star Wars fan. I tillegg digger jeg god historie i spill, og har alltid hatt lyst til å se et MMO med god historie (LOTRO har prøvd seg, men det ble ikke nok for meg personlig)

Så dette ser jeg fram til, med en viss skepsis selvsagt. MMO er kanskje den mest krevende sjangeren å lage av alle, vil jeg tro, og BioWare har aldri prøvd seg i denne sjangeren før. Blir interessant uansett :)

Lenke til kommentar

Skal vel litt til å klare å toppe WoW. Men når det er sagt så mener jeg allikevel at Bioware er den første utvikleren som på papiret har en teoretisk sjangs til å utfordre. Men nå liker jeg Bioware veldig godt da så dette er jo ikke akkurat objektive utsagn.

Uansett, så lenge de klarer å lage et spill jeg liker så bryr jeg meg ikke nevneverdig om det er 1 eller 10 millioner andre som deler min smak. Så lenge jeg får et dugelig mmo å spille igjen så er jeg happy. Ikke det at jeg misliker WoW, jeg har bare fått dosen min for å si det slik.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...