ntls Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Jeg har et spørsmål angående hovedkort som har flere PCI Express 2.0 x16 spor for bruk av flere skjermkort. På en del av produsentene sine sider står det at hovedkortet støtter Crossfire, dvs flere av ATI sine skjermkort sammenkoblet. Men det står ikke et ord om SLI, nvidia sine dual skjermkort oppsett. Er det noe grunn til det? Betyr det at SLI ikke fungerer, eller fungerer dårligere enn et Crossfire oppsett? I verste fall at et nvidia kort ikke er kompatibel? Jeg referer til dette kortet her: http://www.datakjeden.no/bergen/PartDetail...2009360;c:36123 2 x PCI Express 2.0 x16 slots, support ATI CrossFireX™ technology at x8 link Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) SLi vil ikke fungere på det hovedkortet. Endret 24. oktober 2008 av Svenni212000 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Det står som regel SLI i navet til hovedkortet om det har støtte for dette. De HK som har SLI-støtte har som regel ikke Crossfire, og omvendt. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Enkleste å se det på er om det har Nvidia nForce brikkesett eller Intel. Er det nForce til 775 så har det SLi men ikke Crossfire. Er det Intel så har det Crossfire men ikke SLi, nVidia brikkesettene skal sies at det er ikke helt stabile, noe jeg kan si av egen erfaring. Det finnes dog noen unntak, ett kommer og ett finnes. Intel sitt Skulltrail hovedkort (Dyr varmeovn med 2 prosessorer til Socket 771) har både SLi og Crossfire støtte. Også har du de kommende X58 hovedkortene til den nye Nehalem sokkelen, disse har både og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå