Glenn Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Hei. Flere som sliter med å få sendt og mottatt SMS med OneCall? Får beskjed om at meldingssentralen er feil, men det er den ikke. Er det ikke +4747919000? Edit: Problemet er løst. Endret 27. oktober 2008 av Glenn Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Hei. Har fått beskjed om at noen kunder har problemer med anrop, og sending og mottak av SMS. Dette vil løse seg i løpet av dagen. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Har fortsatt problemer med sending av SMS jeg. Noen andre som har det også? Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Fo meg går det helt greit;) Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Det er dessverre forsinkelser i nettverket i dag. De kunder som rammes vil kunne oppleve problemer med inn og utgående trafikk som samtaler og SMS.Situasjonen antas å normalisere seg i løpet av dagen og vi ber våre kunder avvente utbedring. Det kan være nyttig å skru telefonen av og på igjen innimellom. Så det ser ut til å være enkelte kunder. Merkelig, egentlig. Lenke til kommentar
Mr. P Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Er visst på grunn av stor pågang i nettet til network norway.... forsinker aktiveringen av enkelte tjenester på abonnementet... løste seg for meg etter litt tid Lenke til kommentar
poe Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Er visst på grunn av stor pågang i nettet til network norway.... forsinker aktiveringen av enkelte tjenester på abonnementet... løste seg for meg etter litt tid Hmmm... Siste stuntet fra OneCall er at de nå ikke tillater deaktivering av pin kode. Hvorfor i alle dager skal OneCall nekte meg i å deaktivere pinkoden??? Dessuten har de også fjernet tvilling-muligheten. Jakten på ny opperatør er begynt, og så langt ser Tele2 sheriff fristende ut. Går nok mot portering for min del, og da tar jeg nok med meg flere i hustanden. Endret 26. oktober 2008 av poe Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Skjønner ikke hvorfor enkelte har et problem med at OneCall sprerrer muligheten for å deaktivere pin-koden. Det er jo for din egen og OneCalls sikkerhet at de gjør dette. Du vet sikkert at deaktivering av pin-koden ikke er noe særlig lurt. Om din mobiltelefon er blitt stjålet, og du ikke har pin-kode på telefonen din i tillegg, har du opptrått grovt uaktsomt. OneCall har nok tenkt på dette. I tillegg vil de hindre at du bruker deres tjenester i en alarm. Ser ikke problemet ditt i det hele tatt. Er vel ikke vanskelig å huske en pin-kode? Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Trur heller at dei gjer dette for at folk ikkje skal få problem med dekning i utlandet, der ein må taste 1+pinkode. Lenke til kommentar
poe Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Skjønner ikke hvorfor enkelte har et problem med at OneCall sprerrer muligheten for å deaktivere pin-koden. Det er jo for din egen og OneCalls sikkerhet at de gjør dette. Du vet sikkert at deaktivering av pin-koden ikke er noe særlig lurt. Om din mobiltelefon er blitt stjålet, og du ikke har pin-kode på telefonen din i tillegg, har du opptrått grovt uaktsomt. OneCall har nok tenkt på dette. I tillegg vil de hindre at du bruker deres tjenester i en alarm. Ser ikke problemet ditt i det hele tatt. Er vel ikke vanskelig å huske en pin-kode? Nå er det snakk om et simkort jeg skal ha i den integrerte telefonen i bilen. Mister jeg den, så mister jeg også bilen, og da hadde det faktisk vært en stor fordel om telefonen var aktiv, slik at politiet kan spore hvor tyvene eventuelt befinner seg. Integrert telefon i bil begynner å bli mer og mer vanlig, så det er litt merkelig at ikke One Call tar disse kundene seriøst. Å taste pinkode for hver gang man starter bilen, gidder jeg ikke, og klarer ikke One Call å løse dette problemet, rimelig kjapt, porterer jeg alle familiens mobiler over til en annen operatør. Onecall var et knallbra selskap, men nå begynner alle "bagatellene" å fylle det berømte begeret... Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Skriv en mail til OneCall, så kan de sikkert sende deg et sim-kort som lar deg deaktivere pin-koden. Endret 27. oktober 2008 av Glenn Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Er visst på grunn av stor pågang i nettet til network norway.... forsinker aktiveringen av enkelte tjenester på abonnementet... løste seg for meg etter litt tid Hmmm... Siste stuntet fra OneCall er at de nå ikke tillater deaktivering av pin kode. Hvorfor i alle dager skal OneCall nekte meg i å deaktivere pinkoden??? Dessuten har de også fjernet tvilling-muligheten. Jakten på ny opperatør er begynt, og så langt ser Tele2 sheriff fristende ut. Går nok mot portering for min del, og da tar jeg nok med meg flere i hustanden. http://www.onecall.no/index.php?content=tv...;product=mobile ? Lenke til kommentar
poe Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 http://www.onecall.no/index.php?content=tv...;product=mobile ? Ja, jeg hadde denne løsningen, men den har de visst ikke lengre. Har iallefall gitt beskjed om at når de fikk tilbake tvillingsim, så måtte jeg få beskjed. Skriv en mail til OneCall, så kan de sikkert sende deg et sim-kort som lar deg deaktivere pin-koden. Har allerede gjort det, men fikk beskjed om at dette ikke lot seg gjøre. Lenke til kommentar
Jonet Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 De sperrer kansje for deaktivering av pin for å unngå at deres SIM-kort blir brukt i diverse m2m applikasjoner som bare sender noen få SMS i måneden. Det ser og ut til at Netcom i sitt nett sperrer for SMS'er fra m2m applikasjoner som ikke kommer fra SIM kort med m2m abonnement. Så har du en m2m boks som takler PIN-kode hjelper ikke det. Om Network Norway gjør dette i sitt nett vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå