Gå til innhold

Ingen signal - problem, CD, Hd dekoder/kabel tv

Anbefalte innlegg

Jeg leier en leilighet hvor det er kabel tv. Har så kjøpt meg en HD dekoder (den uten opptak) fra CD. Koblet dette opp og alt fungerte smertefritt. Fant alle kanaler og HD fungerer brillefint på tv'n min.

Men det er oppstått et problem. Signalet blir helt borte i et tidsrom fra kl 09 til ca kl 13 på dagen. Får kun beskjed om at mottat signal er for dårlig og at jeg må sjekke antennetilkoblingen?

Etter kl 13 fungerer alt optimalt igjen, med grønt og meget godt sterkt signal. Ingen problemer utover resten av dagen eller kvelden heller. Til det samme dukker opp neste morgen.

Virker som jeg mister alle signaler fra kabelnettet... (ja det er heller ikke signal der analogt)

Hadde samme problemet selv uten dekoder også visse tider på året.

Hva i all verden skyldes dette? Har noen andre opplevd lignende problem?

Og jeg er skråsikker på at dette ikke har noe med utstyret å gjøre. Jeg bor for øvrig i Ski kommune.

Har ikke ringt CD enda siden det ikke er jeg som har grunnpakken men utleier som eier alle leilighetene her.

Men mulig noen har et svar på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aha da virker det som jeg har funnet svaret selv. Sjekket feilmld for CD kabeltv i mitt område og der lå denne meldingen:

"Feil i området

Vi jobber med å forbedre kabelnettet i ditt område og må med beklagelse koble ut deler av dette en periode. Nettet vil være i ordinær drift igjen innen 25/10 kl. 20:00."

Noe jeg burde sjekket føre jeg postet her. Beklager :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...