pierce007 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Har et Antec kabinett med to uttak for Sata disker. Kan disse da brukes ved booting av annet OS? Feks ha Vista installert på selve maskinen, og WHS på den eksterne disken? Tenkte da å bruke en intern disk som ekstern ved å koble Sata strømkabelen til dette uttaket. Endret 24. oktober 2008 av pierce007 Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Har du eksterne sata-strömkontakter på skjermkortet ditt ? Den brede satakontakten er for ström, mens den smale er for data. Sikker på at du ikke blander med HDMI eller noe sånt ? Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Har du eksterne sata-strömkontakter på skjermkortet ditt ?Den brede satakontakten er for ström, mens den smale er for data. Sikker på at du ikke blander med HDMI eller noe sånt ? Tror ikke jeg blandet, men husker ikke godt nok i farten da jeg ikke sitter hjemme. Såvidt jeg husker så vel dette uttak for strøm ja på skjermkortet. Dvs mangler uttak for data. Ups, min feil. Det er dobbel uttak i selve kabinettet for SATA - et Antec kabinett. Og det går data kabel fra denne og til hovedkortet inne i selve maskinen. Endret 24. oktober 2008 av pierce007 Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 OK, det gir litt mer mening Jeg vil tro at du kan bruke disse til å boote fra, men siden du da har OS på flere fysiske disker så må du gå inn i BIOS og velge hvilken disk den skal boote fra. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 OK, det gir litt mer mening Jeg vil tro at du kan bruke disse til å boote fra, men siden du da har OS på flere fysiske disker så må du gå inn i BIOS og velge hvilken disk den skal boote fra. ja det var noe slikt jeg og trodde.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå