Coitus Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hei! Jeg har en Dell xps 1530 og som kjent har det vært varmeproblemer med skjermkortet som sitter i disse laptopene (Jeg har 8600m GT). For en tid tilbake ble det også lagt ut en bios-oppdatering, fra A08 --> A09, for å holde temperaturen nede ved å øke vifteintensiteten. Igår opplevde jeg noe som kanskje kunne ha vært et av symptomene på defekt skjermkort. Jeg spilte et middels krevende spill, da det plutselig dukket opp masse hvite prikker over hele skjermen og alt begynte å lagge. Jeg slo av spillet, men prikkene var fremdeles der (på skrivebordet altså). Det dukket også opp en gul varselstrekant nede i høyre hjørne. Fikk dessverre ikke sjekket hva den sto for. Dette skjedde etter ca 20 min med spilling. Problemet ga seg etter at jeg hadde restartet pcen. Jeg prøvde å sjekke om det var temp. problemer ved å spille igjen og samtidig kjøre GPU-Z i bakgrunnen. Denne gangen spilte jeg i over 1 time uten at det skjedde noe. Temp lå stabilt på rundt 60 grader. Er det noen som har opplevd dette før? Kan dette ha sammenheng med skjermkortet? Jeg vil legge til at jeg ikke har oppdatert biosen til A09, dvs jeg fremdeles har A08. Grunnen er at jeg rett og slett ikke vil ha viften gående 24/7, og hvis det er slik at jeg har et defekt skjermkort, så merker jeg det iallefall før reklamasjonsretten går ut. BIOS-oppdateringen ser jeg bare som en utsettelse på dette problemet, til evnt. reklamasjonsretten går ut. Vil dette ha noe å si for reklamasjonsretten min hvis det viser seg å være skjermkortet? På forhånd takk for alle svar/meninger! Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Jeg mener at du har full rett til å få erstattet skjermkorte i maskinen. Den lever jo ikke opp til forventninger når du får artifacts på spill. Ring dem å vær skikkelig sta nordmann å få skifta skjermkorte Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Regner med at de hvite prikkene er der fortsatt... Er nok på tide å få levert inn pcen ja. Lenke til kommentar
Coitus Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Problemet er jo at selv om dem skifter skjermkortet, så vil jo fortsatt geforce 8xxx serien være berørt av varmeproblemer... Malvado: De hvite prikkene forsvant etter at jeg restartet pcen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Om prikkene forsvant så er det tydelig at det var artifacts pga oppheting. Desverre så får du nok den samme pcen i retur, men med nytt skjermkort. De nye skjermkortene skal i teori ikke ha den samme produksjonsfeilen som de gamle. Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Husker å lese at nvidia tapte et par 100 mill på den feilen der Lenke til kommentar
Coitus Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Takk for svar =) Ja, det stemmer nok at de har tapt en del penger på dette, men er fortsatt usikker om de har fikset denne overopphetingen på de nye skjermkortene. Har virkelig ikke lyst på en pc hvor jeg vet at det bare er snakk om tid før skjermkortet blir defekt. Jeg spiller daglig så hvis dette problemet oppstår igjen og jeg vet at det skyldes skjermkortet, så må jeg vel sende pcen inn. Er det ikke muligheter for å heve kjøpet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå