Skogli Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Historen her er egentlig lang og kjedelig så da gjør vi den kort og morsom: Kjøpte Mercedes. Hadde motorfeil. Stått på verksted i nesten 1 mnd nå. I løpet av den tiden så har verkstedet klart å brukt en halv tank, og dette er jo ganske mye. Har jeg rett til å kreve penger/bensin for tap av verkstedopphold? Mvh: Anders Skogli. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Halv tank er jo litt penger. Alt etter hvilken bil og hvor nøyaktig du har målt snakker vi her om 25-35 liter. Jeg regner med du leverte den inn med full tank og fylte like etter siden du vet hvor mye det er? La oss si at det er 35 liter, så er dette ca. 400 kr. Jeg vil tro at dette er en relativt liten del av verkstedsregningen om bilen har stått der i en mnd? Uansett vil nok verkstedet argumentere at bensinen har gått til testing og prøvekjøring og slik være forbruksmatriell. Det som kanskje kunne være mer interessant er om km-telleren din har økt tilsvarende, dvs med 200-400 km ? Men mindre du kan bevise at de har kjørt bilen din uten at det har vært nødvendig stiller du vel svakt. Jeg hadde ikke orket å gjøre sak ut av dette, selv om jeg kan skjønne at det er sure penger. du bor ikke i by og kan se om bilen har vært igjennom noen auto-pass passeringer i perioden? Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Jeg har ikke målt bensinen eller km-stand. Vet bare at jeg leverte den in med 3/4 tank og fikk tilbake med 1/4 tank. Får se på regninga på AutoPASS når den kommer. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Du kan logge deg inn på nettet på autopass sine sider og få oversikt over alle passeringer. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Om dette har vært nødvendig for å få den fikset, må du nok leve med det. Har de derimot brukt bilen til andre formål, så er det en helt annen sak. Da snakker vi om underslag, i og med at de hadde nøkler. Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 De skiftet jo bensinmengdeenhet eller hva det heter. Men må nok levere bilen tilbake, bilen har brukt en kvart tank på: 2 timers jobbkjøring (leverer aviser - mye stopp og tomgang) 1 times kjøring med henger ( henger lastet med 10 dekk, cirka 5 mil) Lenke til kommentar
gxi Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Jeg vet ikke hvor mye du kjenner tankmåleren på den bilen din, men det er ikke uvanlig med noe så langt unna følgende og det er ca. slik på min bil: Mellom 1/1 og 3/4 på tankmåleren er ca. 50% av tanken. Mellom 3/4 og 1/2 er ca. 25% av tanken. Mellom 1/2 og 1/4 er ca. 15% av tanken. Mellom 1/4 og 0 er ca. 10% av tanken. Dette gjør det vanskelig å måle mengde bensin i antall liter basert på hva tankmåleren sier. Det kommer bare av at tanken ikke er en fullstendig firkantet kube, men er formet slik det er plass til der den monteres. Sensoren som måler mengden er bare en flottør som måler nivået. Nyere biler med datastyrt panel har ofte korreksjoner for dette, men gamlere biler som er fullstendig analog korrigerer ikke for det. Endret 26. oktober 2008 av gxi Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Latterlig å lese denne tråden. Er det en omfattende motorfeil, og eventuelt motor eller lignende har vært splittet, prøvekjøres bilen et stykke etterpå for å sjekke om det er i orden. Bedre det enn bilen blir leveret ut, så dukker en feil opp etter 4mil. Jobber selv på bilverksted. Er så utrolig mange kunder som ikke skjønner nettopp slike ting. Leverer bilen med bensinlampa lysende og er inne på verksted pga liten ulyd ved ditten og datten. Som gjerne krever litt prøvekjøring om man ikke finner ut med en gang. Da skjønner dem ikke hvorfor det er brukt bensin og gjerne fylt på en liten skvett, som kunden må betale. Samme med kunder som leverer inn bilen for å sjekke hvorfor setevarmer ikke fungerer, men skal ikke ha noe reparert. Så kommer de å henter bilen, men skjønner ikke at de må betale for feilsøkninga... Herregud! Lenke til kommentar
Lugia Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Ikke bli så spydig da -Shark-. Trådstarter spurte bare om det er mulig å få refundert pengene som verkstedet har brukt på bensin. Forståelig nok er det litt kjipt at man må betale bensinen verkstedet har brukt i tillegg til regningen for reperasjonen. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Ikke bli så spydig da -Shark-. Trådstarter spurte bare om det er mulig å få refundert pengene som verkstedet har brukt på bensin. Forståelig nok er det litt kjipt at man må betale bensinen verkstedet har brukt i tillegg til regningen for reperasjonen. IKke meninga å være spydig. Kanskje jeg ordla meg veldig spydig, isåfall beklager. Men skjønner poenget regner jeg med? Lenke til kommentar
Skogli Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg vet ikke hvor langt de prøvekjørte bilen, men nå har jeg funnet ut at de ikke har gjort en god nok jobb. Bilen bruker mellom 2,8 til 3,5 liter per mil. Samt at den fusker på tomgang og kveler seg når den står i park. Dette er meget bra gjort av Mercedes. At de klarer å bruke en halv tank og ikke finne ut noe av dette... Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 ÅÅÅ så glad jeg er for at jeg ikke jobber på et bilverksted Lenke til kommentar
Footy Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) *snipp* Endret 1. november 2008 av Footy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå