DarkHaggis Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hei Skal bygge ny pc. Har ikke holdt så mye på med pc de siste åra så jeg er ikke helt oppdatert når det gjelder hva som er bra i dag. Sist gang jeg gjorde dette var etter for 7 år siden så jeg er veldig usikker på om dette er et bra oppsett. Har laget Denne handlevognen Ser den ok ut?? Har ikke satt opp noen vifter enda siden jeg fant så mye. Har lyst på noen som er veldig stillegående. Noen forslag?? Setter pris på all den hjelpen jeg kan få Lenke til kommentar
Gernia Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hei Skal bygge ny pc. Har ikke holdt så mye på med pc de siste åra så jeg er ikke helt oppdatert når det gjelder hva som er bra i dag. Sist gang jeg gjorde dette var etter for 7 år siden så jeg er veldig usikker på om dette er et bra oppsett. Har laget Denne handlevognen Ser den ok ut?? Har ikke satt opp noen vifter enda siden jeg fant så mye. Har lyst på noen som er veldig stillegående. Noen forslag?? Setter pris på all den hjelpen jeg kan få hmm... siden du skal bruke PC'n til gaming så er det nokk lurt og bruke duo core, mwn hvis du drar tunge spill og hører på musikk, kan musikken lagge noe som høres helt ****** ut, men hvis du ikke gjør dette er det helt greit ellers kan du jo bytte ut med Q9959 istedenfor Noctua vifter er noen som er veldig stillegående, (personlig mening) kan ta to 120mm 1300rpm til kjølinga. sikker på at du har plass til den vifta? Noen som kan si meg forskjellen på Asus Rampage Formula og f.eks P5Q deluxe? prøver og lære meg detta med hk, for og se hvem som er gode,,, men mangler tydelighvis noen grunnleggende kunnskaper Gernia Lenke til kommentar
DarkHaggis Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Kommer nok til å spille musikk sammtidig ja. Q9959 har 4 kjerner eller. Prøvde å søke på den, men fant den ikke. Var inne på tanken med Noctua vifter. Ha hørt de er veldig stillegående sammtidig som de trekker mye fuft. Aner ikke om jeg får plass til vifte, men er ikke kabinette ganske stort? Lenke til kommentar
maN1C Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Tror kanskje Gernia mente Q9550. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Q9550. Oppsettet ditt er helt greit. Du vil da klare deg like bra med et intel P45 hovedkort til halve prisen. Du trenger selvfølgelig vifter til kjøleren. CoolerMaster 212 er også en meget god kjøler, betydelig billigere og vifte følger med. Synes det blir litt dyrt å kjøpe Q9550 i dag med de nye prosessorene på vei. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Kommer nok til å spille musikk sammtidig ja. Q9959 har 4 kjerner eller. Prøvde å søke på den, men fant den ikke. Var inne på tanken med Noctua vifter. Ha hørt de er veldig stillegående sammtidig som de trekker mye fuft. Aner ikke om jeg får plass til vifte, men er ikke kabinette ganske stort? Okei, her er det endel ting som må klares opp i , grunnen til at du ikke finner q9959 er fordi den ikke finnes. Det finnes en q9950 derimot. som du sannsynligvis ikke trenger. Til Gernia: Det er helt feil at musikken vil hakke når du spiller fordi du ikke har fire kjerner, haloo, jeg satt på en 3 år gammel cpu som klarte det greit. Så jeg lurer virkelig på hva du har gjort med pcen din som gjør at det hakker på musikken når du spiler? --- Etter hva jeg ser nå så er det oppsettet du har satt opp veldig fint. Alt passer og du vil klare det meste grafikk messig, selv med 1920 x 1200. Du trenger IKKE firekjerners prosessor. Men en ting, hvorfor 1000watt , og hvorfor fra mist? Mist faller fra hverandre etter 1 år. Hvorfor ikke se på Fortron Source, Seasonic, OCZ eller Corsair som jeg selv anbefaler. Du trenger forresten ikke 1000 watt, men hva med Corsair sin 750 w ? Der vil jeg påstå du har nok av krefter i laang tid framover. Dessuten har du kvalitet og design til en veldig god pris. Angående vifter følger det med 3 vifter til de 4(5) plassene som er i kabinettet. De funker helt okey, men kanskje du ville ha sett på en ekstra oppe? Det øker luft gjennomstrømningen betraktelig ihvertfall. Av merker ville jeg sett på Papst, Noctua eller Silenx. Mye rart der utenom. Mist sine er også helt okey. Hvor skal du bestille fra ? Trond. Endret 24. oktober 2008 av Phinex Lenke til kommentar
DarkHaggis Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Takk for de raske svarene Q9550 virket veldig dyrt.. Er det vært det? Skal bruke pcen primært til spill og musikk. Men ikke nødvendigvis sammtidig. Hva er forskjellen mellom det hovedkortet jeg har valgt og P45? Og jeg må ha en vifte på det kjøle elementet jeg har valgt? EDIT: Burde vell være like rask jeg også Endret 24. oktober 2008 av DarkHaggis Lenke til kommentar
DarkHaggis Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Trond: Vil ha en mest mulig stillegående PSU og så den hadde blitt anbefalt en del steder før på dette fantastiske forumet. Derfor valgte jeg Mist 1000w . Er Corsair 750w bedre (holder lenger, bråker ikke etc..)? Hadde blitt glad hvis noen kunne svare på hovedkort spm mitt EDIT: bestiller varene der der er billigst tenker jeg. Hvis det ikke er for mye tull med erfaringene da. Bruker prisguiden Endret 24. oktober 2008 av DarkHaggis Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Null praktisk forskjell om du ikke skal kjøre crossfire. Noe som er rimelig bortkastet med 4870X2. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Du trenger ikke noe x48 brikkesett hvis ikke du skal kjøre crossfire som sagt. q9550 er ikke verdt de ekstra pengene til ditt bruk. som sagt. Corsair holder lengre, og støyer mindre (så vidt jeg vet? ) Mist er dårlige byggevarer på innsiden. P5q deluxe er fint for deg det. for eksempel da! x48 kan for bli noen lapper mer. Lenke til kommentar
maN1C Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Mist har forbedret komponentene iflg tester Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå