WhiteFire Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hei! Prisguiden har hos meg begynt å sortere automatisk etter popularitet. Jeg ender opp med å endre dette hver gang og kjenner irritasjonen bygge seg opp! Det er da en prisguide og ikke en popularitetsguide? Det er forøvrig ikke nok brukeranmeldelser til at jeg føler en sorteringen på popularitet gjør noen nytte. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Det burde lages et innstillingsystem som husker dine preferanser. Personlig er det laveste pris som gjelder for min del, derfor blir populæritet forandret. Hver gang! Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Helt enig, irriterrende når man skal se etter feks en billig mus, så ligger det sortert etter populæritet. Tviler på at folk bruker prisguiden for å se hva som er populært.. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hei, Vi har kommet frem til at det det er mer hensiktsmessig å se de mest populære produktene når man navigerer seg inn i en kategori. Basert på tilbakemelding fra dere er det nå lagt inn en liten forandring som gjør at så fort du setter noen søkekriterier og trykker søk, vil sorteringen skifte til "Pris: lav-høy". Vi prøver å tilfredstille flest mulig, men det er ikke alltid lett å gjøre alle til lags. Marius Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Mulig å få inn en preferansevelger? Slik at vi brukere kan velge selv hva vi vil skal vises? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Brukerside med valg ønskes: * Forhåndsvalgt sortering * Søk-mens-du-skriver av/på (personlig liker jeg den ikke og det er grunnen til at jeg bruker prisguide foran dinpris) * Ignorer butikker (dvs resultaten fra visse butikker forsvinner) * Varslingsliste som viser alle produkter du overvåker Lenke til kommentar
Zink Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Hei! Prisguiden har hos meg begynt å sortere automatisk etter popularitet. Jeg ender opp med å endre dette hver gang og kjenner irritasjonen bygge seg opp! Det er da en prisguide og ikke en popularitetsguide? Det er forøvrig ikke nok brukeranmeldelser til at jeg føler en sorteringen på popularitet gjør noen nytte. Jepp, det virker som om PG-staben for tiden går i "fjortiss-modus" per default med denne popguiden: Flertallet brukere har ikke peiling og vil se/ha det hotteste. Lave priser kommer i annen rekke, og signaliserer at low-end produkter f.eks. er av mindre interesse. Det er "godtepose-filosofien" vi ser anvendt her. Den burde skifte plass med pris lav/høy som default hvis Prisguide.no betyr noe. Hvis man blar litt på sidene, så ser vi og at produkter som ikke er i salg kommer foran produkter som faktisk er i butikkene. Ganske amatørmessig mao. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 dimdal: Jeg har et spørsmål til om popularitets-sorteringen. Er det antall sidevisninger på produktsiden siste x måneder eller noe sånt som ligger til grunn for rangeringen? Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Jepp, det virker som om PG-staben for tiden går i "fjortiss-modus" per default med denne popguiden: Flertallet brukere har ikke peiling og vil se/ha det hotteste. Lave priser kommer i annen rekke, og signaliserer at low-end produkter f.eks. er av mindre interesse. Det er "godtepose-filosofien" vi ser anvendt her. Den burde skifte plass med pris lav/høy som default hvis Prisguide.no betyr noe. Hvis man blar litt på sidene, så ser vi og at produkter som ikke er i salg kommer foran produkter som faktisk er i butikkene. Ganske amatørmessig mao. (Dette innlegget skriver jeg som bruker og ikke som medarbeider.) Må bare påpeke at du er temmelig frekk som kommer med klare og ubegrunnede påstander om hvilke baktanker "PG-staben" har hatt, og spesielt når påstandene kommer etter at dimdal her har redegjort for noe av grunnen til at de har gjort som de har gjort. Jeg forstår at det kan være lett å mistenke og spekulere i ting, men det er langt bedre å spørre før du påstår hvilken filosofi som er benyttet. Jeg blir nesten støtt av at flere brukere her på forumet dikter opp konspirasjonsteorier om hva det skal være, og nå også om hvor griske og kyniske de som driver prisguiden er og at de er blitt kommersielle og onde. En ting som er verdt å få med seg, er at størsteparten av videreutviklingen av siden er etter tips fra brukere, og PG-staben var tidlig ute og spurte etter ideer og forslag fra leserne da prisguiden skulle fornyes og forbedres. Et tips er å la tvilen komme folk til gode og stille spørsmål og lese svar før du trekker så drøye konklusjoner. Å spørre om hvorfor, er helt greit. Som bruker av prisguiden er jeg ikke enig i at det er hensiktsmessig å ha popularitetssortering som default, men så har jeg heller ikke tatt del i den avgjørelsen og føler ikke at jeg trenger å støtte begrunnelsen. Men jeg forstår den absolutt. Mange brukere som ikke har peiling på elektronikk, ønsker seg søk etter popularitet, men så snart man setter på noen filtre (og altså har en smule peiling) sorteres det etter pris igjen. Det er en helt ok begrunnelse etter min mening. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Konspirasjonsteorier er jo alltid frekke Når jeg får tid skal jeg mekke et Greasemonkey script som "fixer" prisguiden igjen... Men jeg syntes fortsatt dere burde vurdere et lite kontrollpanel for brukere. Dere har jo databasen med brukernavn & passord på plass så hvorfor ikke noen preferanser? Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Konspirasjonsteorier er jo alltid frekke Når jeg får tid skal jeg mekke et Greasemonkey script som "fixer" prisguiden igjen... Men jeg syntes fortsatt dere burde vurdere et lite kontrollpanel for brukere. Dere har jo databasen med brukernavn & passord på plass så hvorfor ikke noen preferanser? Jeg jobber ikke med drift og utvikling og vet altfor lite til å si noe om det. Men jeg kan si såpass at det har kommet så utrolig mange oppfordringer til slikt, mange gode ideer og liknende at det hadde forundret meg om det ikke kom noe sånt på ordentlig en gang. Men jeg vet at det er en del begrensninger i dagens system, og alt dette med "Send inn dine forslag" og slikt er nok ikke uten grunn. Håper det er snakk om noe stort. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Jepp, det virker som om PG-staben for tiden går i "fjortiss-modus" per default med denne popguiden: Flertallet brukere har ikke peiling og vil se/ha det hotteste. Lave priser kommer i annen rekke, og signaliserer at low-end produkter f.eks. er av mindre interesse. Det er "godtepose-filosofien" vi ser anvendt her. Den burde skifte plass med pris lav/høy som default hvis Prisguide.no betyr noe. Hvis man blar litt på sidene, så ser vi og at produkter som ikke er i salg kommer foran produkter som faktisk er i butikkene. Ganske amatørmessig mao. (Dette innlegget skriver jeg som bruker og ikke som medarbeider.) Må bare påpeke at du er temmelig frekk som kommer med klare og ubegrunnede påstander om hvilke baktanker "PG-staben" har hatt Frekk og baktanker? Hvilke baktanker er det du snakker om? Jeg tror ikke PG-staben helt har forstått, og har meninger om uheldige utslag av det. Tema er visningen, populær vs. pris lav/høy som default i PG. edit: og hekter på litt til... PG blir ikke nøytral lenger nå, men tipper over og dypere ned i kommersen når den favoriserer og ikke konkurrerer på pris som default. Funksjonen er utvilsomt nyttig, og jeg tviler heller ikke på at den er satt slik med god vilje og etter ønske av mange. Mht. hovedkort f.eks. blir PG skakk med populær som default, fordi favorittene får urettferdig mye fokus på bekostning av de som ikke klokker så bra f.eks. De er ikke nødvendigvis mindre verd å merke seg eller interessante av den grunn, men nå blir de altså pressa enda mer ut av fokus. De populære får allerede masse oppmerksomhet i forum og omtale ellers. De trenger ikke enda mer «support» via PG og alltid havne øverst. Endret 11. november 2008 av Zink Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg