Gå til innhold

Problemer med Red Hat 8.0

Anbefalte innlegg

Kjører igang anaconda, men får disse mld før den sender kill signal:

Anaconda: Fatal IO error 2 (connection reset by peer) on X server :1.

mini-wm: Fatal IO error 2 (connection reset by peer) on X server :1.

Hva er galt? Lagde en swap partisjon og en Ex2 partisjon på forhånd. Det har vel ikke noe å si? Under oppstart fant ikke red hat musa mi(har usb mus), tviler på at det er av betydning men!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ser ut som den ikke får op det grafiske displayet som heter X...

Prøv å installere i text-modus så går det vel bra :yes:

MarcelSB

vel, det står at X kjøres sucsessfully, men når det starter igang får jeg bugga skjerm. dvs ser masse prikker og streker så sender den termination signal og går ut igjen.. prøver text-modus nå. Bare det at jeg ikke har installert en linuxversjon siden jeg drev å leka meg med en p166mhz for maaange år siden, er ikke så stødig ;)

Lenke til kommentar

Funka greit i tekstmode, inne nå.. meeen, dukker opp problemer hele veien her :p

Velger soundcard detection den har da funnet SiS7012 PCI audio Accelerator. Prøver å spille av test sound, men hører ingen ting. installert mpg pakka til xmms også, men får ikke hørt på mp3s heller. får bare en feilmld om at jeg må sjekke om det er riktig installert osv.

Prøvde å installere soundconfig pakka fra cd3; sndconfig-0.69-1.i386.rpm men ikke sikker på hvordan man installerer ting (ja jeg er uber n00b, husker nesten ikke no fra forrige gang jeg kludra me linux) Jeg bare dobbeltklikka på pakka jeg så pakket den seg opp så trykket jeg på continue. Er ikke det alt som skal til da? Skjedde lite etter jeg gjorde det men.

Fint om noen kan hjelpe, vil høre på mp3 mens jeg pusler videre med linux :)

Lenke til kommentar

Jo, glemte å skrive at jeg har også prøvd å installere driverne til skjermkortet mitt. Lastet ned Driver Package for XFree 4.2.0. og dobbeltklikket på den, pakket opp og trykka continue. Så iallefall ut som det ble lagt inn noen drivere, men når jeg sjekker på system settings > display står det forsatt at driveren som blir brukt er vesa.

Noe jeg ikke har fått med meg som må gjøres for å kjøre ATI sine drivere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...