phnx85 Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Vi har hatt lignende problemer når vi har LAN hos meg. Problemene er kun på Windows XP pc'ene, ikke på de som kjørte Win2K. Prøv å dele noe på begge maskinene, det hjalp for oss. Lenke til kommentar
znapper Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Kan det være så triviellt at du har firewallen i XP aktivert uten å vite det? Etter min meningbør du avinstallere alt av nettverk på begge pc'ene og legge de til igjen (tcp/ip protokoll og legge til file and printer sharing komponenten i tillegg i nettverksoppsettet) Lenke til kommentar
Testkise Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 For å summere opp litt: 1. Alt fungerte HELT fint søndag morgen. Jeg prøvde så å sette den bærbare i nettverk med en annen maskin, fikk ikke dette til, og da jeg kom hjem igjen ville ikke nettverket her heller virke. 2. Jeg har nå koblet maskinene sammen slik: ADSL | Stasjonær ----- Switch ----- Bærbar |______________________| 1394 2. Internett fungerer på begge maskiner 3. Har kjørt Network-wizard på begge maskiner. 4. På den bærbare ser jeg begge maskiner, men kan ikke gå inn på den stasjonære. 5. På den stasjonære ser jeg av og til den stasjonære, men ikke den bærbare. 6. Jeg har satt opp deling av harddiskene. 7. Jeg har disablet XP's firewall, og har uninstallert all Norton programvare. 8. Noen forslag? Lenke til kommentar
Testkise Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Litt layoutproblemer. ADSL'en skal selvfølgelig være i switchen... Jeg har installert "Deling av filer og skrivere"-protokollen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå