Mikkel™ Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Ja, nå går jeg snart kraftig i pluss økonomisk her så jeg tenkte jeg kunne bruke endel på katta. Siden katta er så ung og må være inne 24/7 tenkte jeg at jeg kunne investere i noe den kan leke med. Hva har dere å anbefale? Håper helst på noe som alltid har falt i smak hos unge katter og noe som kan holde katta rimelig aktiv. Akkurat nå har jeg bare noen tøydyr og en rangle av noe slag. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Kjøp deg en laser, katter blir aldri lei av å jage de røde prikkene. Fantastisk underholdning hvor du kan fjernstyre katten din rundt i stuen samtidig som den blir underholdt og få jaktet litt. Gøy for hele familien. Lenke til kommentar
storkers Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) lazer er gull!!! enkelte katter går helt bananas,det er ikke bare katta det er artig får.. fær på dyre sjappa og kjøp en håndfull mus...(spøk) det finnes jo fine katte-hus nu tildags med ganger og etasjer. Endret 24. oktober 2008 av storkers Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Tenkte på ett skikkelig kompleks av ett kattehus slik at den ahr noe å klatre i og noe å gjemme seg i. Laser u say? Er ikke det farlig da med hennhold til stråling om jeg komemr til å dra den over øya til katta ved uhell? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Har egentlig aldri tenkt på det, men er vel et poeng. Uansett så ser vel aldri katten på deg og laseren, men på prikken på gulvet/veggen, slik at sjangsen for at katten ser inn i laseren er liten. Men kjøp i tilfelle en billig rød en, ikke en kraftigere grønn en. Lenke til kommentar
storkers Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 om du sveiper såvidt over et øye på katta med en billi laser som ikke er sterk,tviler jeg meget sterkt at katten tar noen skade av det.mennesker tåler det. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) En laser gir ikke katten noe. Den får jakte, men får aldri tak i byttet sitt. Da er leker bedre. Hva med klorestativ? Du kan feste på leker og finne på mye rart med de www.dyreshopen.no www.dyrekilden.no <-- de har et par store fine som jeg kunne tenkt meg. Endret 24. oktober 2008 av Turtlis Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Lekemus, katter elsker dem som oftest. Eller lage noe så enkelt som papir i enden av en snor. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 fant ut noe enda enklere i går men noe som sikkert er litt mer irritasjon: Bruskork. Uansett hva katta gjør så klarer han å slå den vekk slik at han springer rundt i godt å vel en time før han slokner i fanget mitt av utmattelse xD. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Dra til den største lokale dyrebutikken. De fleste har mange flotte (og dyre) klatrestativ til katter. Men det enkle er ofte det beste. Ett stativ med en hengehøye og etv. en hule har falt best i smak her, ikke de digre som er flere meter høye. Det går jo ann å snekre noe selv også Kjøp noen sponplater og kle dem med ett mykt stoff med pels eller noe. Spikre dem opp som hyller oppetter veggen og lag en liggeplass på toppen ett sted hvor katten har god oversikt. Man får også klorebrett til å feste på veggen som sikkert hadde passet godt inn. Har planer om å gjøre noe lignende selv når jeg får kjøpt meg hus Her er det ett exempel: http://www.katt.nu/byggtips.htm Fler: http://www.katwallks.com/ Endret 28. oktober 2008 av mushi Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Tror faktisk jeg skal lage ett sånn hyllesystem opp på bokhylla jeg har i stua. Derfra kan katta se ALT som foregår i leiligheten. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Kattene mine liker veldig godt korkene fra vannflaskene du kjøper i butikken. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Kattene mine gikk lei klatrestativ etter en mnd eller noe slikt, og nå er de ikke interessert i det heletatt. Leker derimot holder lenge, og er ganske underholdene for både katt og eier. Jeg tror ikke laser er skadelig for øyne med mindre du går inn for å treffe øynene ofte. Du kommer vel ikke til å kjøpe den kraftigste superlaser 2000 XCL heller, så laser er bare gøy En annen leke som holder dem gående er en "plastikk dounut" som er hul og har mange hull i "skallet". Så det blir en liten bane inni "dounuten" der f.eks. en ball vil være umulig å få tak i, samtidig som den går rundt og rundt og rundt og rundt. Det finnes noen versioner av denne der man kan putte noen godsaker inni ballen som ligger inni dounuten. Da går katta bananas. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå