Raggamuffin Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Jeg skal installere windows på en del maskiner med et predefinert oppsett. Tenkte å lage en dvd med windows, office + en del andre vanlige programmer. Lisensen kan være den samme på alle maskinene. Er det noen som vet en enkel måte & gjøre dette på? De har ikke tilgang til nettverk når dette skal gjennomføres. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Det er mange måter det kan gjøres på. Som så meget annet er det enkelt for den som kan det, men ikke nødvendigvis så enkelt å lære. Det finnes gratis programvare som gjør jobben, men kommersielle programmer er som regel enklere å bruke. Det kan være enklere å bruke en ekstern USB disk enn en DVD. For å lage et image (en kopi av disken) kan du bruke Acronis eller Norton Ghost. Da booter du bare fra den CD'en du kjøper, og legger image på USB disk eller DVD. Av gratisprogram kan nevnes DriveImage XML, CopyWipe, PING, HDClone. Da må du selv lage en bootbar ISO fil hvis du vil ha en DVD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå