WooFeeR Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Lurer på hva som kan være årsaken til at mitt clubGeForce 7800GTX kan greie å gå opp i 139 celsius grader... jeg spiller spill slik som oblivion og slit så plutselig bang... ligger drøyt over 115grader med en gang... har ikke gjort noe OC, som jeg vet er det ingen hardware feil, og antar at det kan være noe software som har klikka.. U tell me? har du sett et skjermkort i 139Grader? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Hva bruker du til å måle skjermkorttempraturen? Mange programmer gir nemlig feil tempratur. Lenke til kommentar
WooFeeR Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Nvidia driver'n og jeg har prøvd og ta på kortet under gpu'n... det svir... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Et kort som er 80-90 grader svir også, bare så det er sagt. Og siden du har et såpass gammelt kort, så er det ikke utenkelig at det har kommet seg noe støv på skjermkortet? Lenke til kommentar
WooFeeR Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Nei, når jeg ser at temperaturen stiger etter som månedene går så pleier jeg og vedlikeholde komponentene.. slik som skjermkort.. det er jo greit og åpne dekslet og tømme det for støv, det gjorde jeg faktisk seinest 3dager siden.. så støv er det ikke -_- Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Lurer på hva som kan være årsaken til at mitt clubGeForce 7800GTX kan greie å gå opp i 139 celsius grader... jeg spiller spill slik som oblivion og slit så plutselig bang... ligger drøyt over 115grader med en gang... har ikke gjort noe OC, som jeg vet er det ingen hardware feil, og antar at det kan være noe software som har klikka.. U tell me? har du sett et skjermkort i 139Grader? Kjølepastaen har tatt kvelden? Dårlig kontakt mellom vifte og GPU? Lenke til kommentar
WooFeeR Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Lurer på hva som kan være årsaken til at mitt clubGeForce 7800GTX kan greie å gå opp i 139 celsius grader... jeg spiller spill slik som oblivion og slit så plutselig bang... ligger drøyt over 115grader med en gang... har ikke gjort noe OC, som jeg vet er det ingen hardware feil, og antar at det kan være noe software som har klikka.. U tell me? har du sett et skjermkort i 139Grader? Kjølepastaen har tatt kvelden? Dårlig kontakt mellom vifte og GPU? ja, vifta begynner og bli litt dårlig.. har opplevd at den kan komme til å stoppe og at jeg må faktisk gi den en hjelpende hånd for å få den i gang igjen.. noe jeg kan gjøre med dette...? kjøre på mere (V)? Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 ... ja, vifta begynner og bli litt dårlig.. har opplevd at den kan komme til å stoppe og at jeg må faktisk gi den en hjelpende hånd for å få den i gang igjen... Da er det nok like før kortet ryker. Kan hende du kan få en billig 3dje parts kjøler til det kortet, sjekk i prisguiden eller google litt. Dersom du har et AGP hovedkort kan det bli vanskelig med et nytt grafikkort. Har du PCI-E hovedkort kan du finne et rimelig grafikkort som yter betraktelig bedre enn ditt gamle. Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 trenger da vitterlig ikke nytt skjermkort fordi vifta sliter? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 trenger da vitterlig ikke nytt skjermkort fordi vifta sliter? He he, men at han trenger det snart er jo faretruende nært. Eller mener du at skjermkortet fungerer best uten vifte? Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Dette med vifte eller nytt kort må veies opp mot hverandre, hvor bra er det nye kortet og hva er prisen på viften, samt hvor ofte oppgradrer man. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 9800 GX2 er noe spesiell med tanke på dette, så å kjøpe ny vifte kan se seg både kostbart og vanskelig. 9800 GX2 er fortsatt noe av det beste på markedet, så det er ikke noe stort argument. (GTX 280 er et ørlite hakk forran, og HD 4870X2 ligger noe forran) Lenke til kommentar
slobbis Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 prøv og kjør Core temp, så ser du hva du får opp ! broren min hadde 195 grader på cpu'en sin, det viste seg at vifta hadde gått, når han fikk på ny, gikk temp ned til 35-30 grader.. kasnskje det kan være feil på skjermkortet ditt? Lenke til kommentar
jallajoj Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Bare måtte http://www.phys.ncku.edu.tw/~htsu/humor/fry_egg.html Lenke til kommentar
WooFeeR Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Bare måttehttp://www.phys.ncku.edu.tw/~htsu/humor/fry_egg.html ahehaehhae, Riight.. morsomt-- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå