Gå til innhold

Hvilket av disse to 4870 er best?

HSG300

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på hvilket ati HD 4870 jeg skal kjøpe meg, men er litt usikker.

Vurderer denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=368359&CKS=PCW. Det virker som en ganske kraftig overklokket verson fra gainward som ser ganske fristende ut.

Men ellers har jeg sett på denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=365027&CKS=PCW som virker ganske fristende fordi den er ganske kjølig. Hvilke burde jeg gå for av de to?

Hvordan er støyen på den fra gainward. Ser ut til å bråke en del :ermm: , Det er derfor jeg kanskje tenkte meg den andre. har ikke lyst på HIS eller Saphire med tanke på dårlig kjøler..

Takker for svar!!! :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kraftigste er kortet fra Gainward. Problemet her er som du sier støynivå. Gainward kortet har en 70mm vifte som ikke er tempraturstyrt, det vil si at den suser og går på full guffe uansett hva maskinen brukes til.

Hva er så dårlig med Sapphire sine kjølere da?

Toxic versjonen av HD 4870 kortet til Sapphire er muligens det dyreste HD 4870 kortet på markedet, men er igjen også det beste HD 4870 kortet å få kjøpt på godt som alle punkter.

Nå må jeg innrømme at jeg ikke selv har dette krotet, men om du leser testene vil du se at Radeon HD 4870 Toxic er et av de kraftigste kortene, har mest overklokkingsmuligheter og har en av de mest stillegående viftene av Radeon HD 4870 kortene.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=383699

Lenke til kommentar

Når det gjelder 4870 toxic så har jeg ikke så veldig lyst til å betale 1000kr ekstra for en overklokket verson :(

Men siden du sa at 1 gb versonen av gainward ikke bråkte så fælt, altså et akseptabelt nivå, ville ikke da tro at 512mb versonen bråker noe mer... eller hva?

Men bråker disse power color kortene mye?

fordelen med gainward sin, syntes jeg, er at du får en ganske fint overklokket kort til en god pris.

Men siden 4870 bruker gddr5 minne, er det mye og hente på 1 gb versonen?

Lenke til kommentar
Når det gjelder 4870 toxic så har jeg ikke så veldig lyst til å betale 1000kr ekstra for en overklokket verson :(

Men siden du sa at 1 gb versonen av gainward ikke bråkte så fælt, altså et akseptabelt nivå, ville ikke da tro at 512mb versonen bråker noe mer... eller hva?

fordelen med gainward sin, syntes jeg, er at du får en ganske fint overklokket kort til en god pris.

På 1GB versjonen har de byttet ut den ene høylytte viften som var på 512MB versjonen.

Lenke til kommentar

du får 1gb versonen av powercolor "pcs" til 2133kr hos amentio nå, har bestilt en selv, det er ett problem med de, og det er at vifta skal bråke veldig mye, med det går an og skru av vifta og plasten og stripse på ei 120mm vifte, og da får du det så stille som mulig! flere som har gjort det.

Lenke til kommentar
du får 1gb versonen av powercolor "pcs" til 2133kr hos amentio nå, har bestilt en selv, det er ett problem med de, og det er at vifta skal bråke veldig mye, med det går an og skru av vifta og plasten og stripse på ei 120mm vifte, og da får du det så stille som mulig! flere som har gjort det.

Hm okey, men har du en dba anelse på det asus kortet? Har det ikke en glacier kjøler?

Lenke til kommentar

Hm okey, men har du en dba anelse på det asus kortet? Har det ikke en glacier kjøler?

Lenke til kommentar

Toxic versjonen er ikke bare klokka da! MYE bedre kjøler; D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...