CaSh Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Hei noen ganger så fryser pcen min etter at jeg har spillt litt. Eller at den har ligget lenge under idle. Har skjedd en del i det siste. Noen som kan ha noen ideer? Har windows xp, (ikke overklokket), AMD XP 2000+, 512 RAM, 160GB WD HD SE bla bla bla Lenke til kommentar
Quentin Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 har samme problem som deg. Har fått tips om at jeg må ta ut en ram-brikke eller noe. men det har jeg ikke prøvd enda. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg har kun en ram brikke. Dessuten dette problemet har ikke vært tidligere. (Tror jeg) Uansett skjedde ikke så ofte Lenke til kommentar
Gef Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Det kan ha noe med tempen på pc'en din å gjøre...hvor mye ligger den på? Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 Det kan ha noe med tempen på pc'en din å gjøre...hvor mye ligger den på? Det er det jeg også trodde, men saken er at den faktisk henger seg mest når pcen er idle, og da er ikke tempen så høy!! Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg er ikke helt sikker. Jeg har speedfan, men virker ikke som om den takler hovedkortet mitt. Lixom den viser 37 grader, men i bios er det litt høyere. Mulig jeg er oppe i 70 grader noen ganger. Men det virker så rart. Jeg har bra vifte og kjølepasta og masse kabinett vifter. AMD utvikler visst ganske mye varme. :o Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Rammen kan ha en liten defekt som du før ikke merket men som viser seg mer og mer med tiden Hadde akkurat en jobb med en pc som låste seg når den var idle og det var ram brikken som hadde blitt ustabil.. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Rammen kan ha en liten defekt som du før ikke merket men som viser seg mer og mer med tiden Hadde akkurat en jobb med en pc som låste seg når den var idle og det var ram brikken som hadde blitt ustabil.. Hvordan skal jeg teste dette?? Putte inn en ny ram brikke og bruke denne en stund for å se om feilen gjentar seg?? Har egentlig ingen mulighet til å låne en RAM brikke egentlig... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Bruk memtest86 http://www.memtest86.com/#download0 Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Søren Jeg tror det er varmen på CPU. Nå frøys den igjen etter spilling og jeg gikk rett inn i bios og så at varmen var på 76 grader. Virker ganske rart når jeg har kjølepasta og bra cpu vifte. Har en XP 2000+, Hva bør jeg gjøre? Kjøpe ny vifte? Sette mer kjølepasta? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Jeg lurer på om det er noe som ikke helt stemmer her...du kan ikke ligge oppi 79 grader på CPU, med den kjølinga du har...jeg mener, du har jo kabinettvifter(jeg antar at du har satt dem riktig i kabinettet)...vel du kan jo åpne pc'en å kjenne på kjøleribba over CPU mens pc'en står på, da kan du kjenne om det stemmer Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Jeg lurer på om det er noe som ikke helt stemmer her...du kan ikke ligge oppi 79 grader på CPU, med den kjølinga du har...jeg mener, du har jo kabinettvifter(jeg antar at du har satt dem riktig i kabinettet)...vel du kan jo åpne pc'en å kjenne på kjøleribba over CPU mens pc'en står på, da kan du kjenne om det stemmer Ja det er noe som virker veldig veldig rart her. Tror jeg skal gjøre det en dag, for dette begynner å gå meg på nervene, og ja jeg har satt alt riktig... Men det kan jo hende noe har flyttet på seg (kanskje cpu vifta, I don't know ) Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Vel idag så slo jeg på pcen. Sjekket mail osv så tenkte jeg jeg skulle finne ut hvor varm cpu min var i bios. Så sjekket jeg og den var på 64 grader!! :o Så åpnet jeg kabinettet og så ingen feil. Det var veldig veldig lite støv på cpu også. Likevel er det så varmt. Noen som har noen ide om hva det kan være?? Det er en taisol vifte (en av de bedre og ganske stor også) Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Du må sjekke at det er ordentlig kontakt mellom CPU og kjøleribben. Ta på kjøleren, og kjenn om den er varm. Hvis den ikke er varm, har du for dårlig kontaktflate mellom CPU og kjøleren - og da får du selvfølgelig kjøleproblemer. Og når det gjelder kjølepasta så er det svært lite som skal til. Dessto mindre, destto bedre (tynt, tynt lag....). Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Du kan kanskje åpne opp kabinett døra, slik at den varme luften siger ut av kabinettet. Dette burdte hjelpe på temperaturen. Kjør litt spill, og benchmark og litt sånn for å se om Pc'en henger seg. Hvis den gjør det kan det kanskje være at du må oppdatere HK eller BIOS. Jeg forstår veldig godt hvordan du har det, jeg har nesten det samme problemet selv, sjekk i signaturen min der det stå "HJELP"...Har fått endel fornuftige svar der som kanskje kan hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå