Gå til innhold

Friheten utsatt for sterke angrep!

Anbefalte innlegg

Har lyst at vi har en tråd om dette som går på Globalisering og New World Order... For den kommer. Men neppe som et direkte synlig 1984, men som ny taknologi for kontroll som folk flest ikke vil reagere på, under påskudd av å øke sikkerheten til folk. Jeg tror dette fult og helt, for hver gang jeg kommer i en diskusjon om snikinnføringer av biometriske overvåkingssystemer og lovgivning mot vår frihet, kommer alltid de samme svarene: "Jeg bryr meg ikke, for jeg har ingenting å skjule". Da blir jeg litt målløs.

Siste nytt i denne sammenhengen for min del er at pentagon nå har lagt ut anbud til forskere/våpenindustri om å komme opp med en løsning som innebærer grupper av roboter som skal kunne detektere og finne mennesker som ikke er samarbeidsvillige.

231008Robots.jpg

Dette møter selvsagt en del skepsis blandt folk som frykter at disse etterhvert kan utstyres med våpen og muligens også erstatte politi. Teknologi for å detektere pust fra mennesker samt å lytte til radiofrekvensene et menneksehjerte sender ut, er eksisterende teknologi som allerede er på plass, og som derfor ikke gjør dette fullstendig usannsynlig, sier en ekspert på millitær- og politi-teknologi ved Leeds Metropolitan University til New Scientist.

Også

viser en del om hvor nært dette kan ligge i fremtiden; følg spesielt med på hvordan den takler is og forsøk på velting.

Ellers er det skummelt å se hvordan den globalistiske tonen enda ser ut til å forsterkes. EU Presidenten, Barosso, sine uttalesler i forkant av det kommende Europa/Asia-møtet som starter i Beijing i morgen, viser at de er på riktig vei i forhold til å skape sin globale verdensorden.

“We need a coordinated global response to reform the global financial system. We are living in unprecedented times and we need unprecedented levels of global coordination,” The Associated Press reported Barroso as saying. “It’s very simple. We swim together or we sink together.”

Han ville ikke gå konkret inn på spesifikke forslag, men i sin beskrivelse av den viktige momenter for å løse krisen brukte han ord som "be based on transparency, responsibility, cross-border supervision and global governance. Han la også til at det det nåværende globale finanssystem må gjennomgå “major reform.”

Også her til lands er det sterke advokater som tar til ordet for dette og som nå omfavner de kommende løsningene i media. Jeg synes det er betenkelig at dette skjer, for på meg virker det ikke som at dette bare er noe de plutselig har kommet opp med, og det har de ikke heller. Det ser med andre ord ut til at de snakker det samme kodespråket.

Arne J. Isachsen, Professor ved Institutt for Samfunnsøkonomi ved Handelshøyskolen BI., skriver i et innlegg på E24.no en liste over hvorfor det er behov for en ny IMF-avtale. Han lister opp som følger:

* Regelverket for finansinstitusjoner må gi økt innsyn i hva de driver med. At Special Investment Vehicles (SIV), lagt til Cayman Islands, uten at noen vet hva som ligger der, er helt uholdbart. Gode sentralbanker har som honnørord Gjennomsiktighet og Ansvarlighet. Det må også gjelde for investeringsbanker og hedge fonds.

* Banker transformerer korte innskudd til lange utlån. All finansvirksomhet handler om tillit. Har banken pengene mine den dagen jeg vil ha dem ut? Større krav til egenkapital vil gi økt tillit. Det bør komme.

* «Marked to market» hver dag, i kombinasjon med Basel II-avtalen, hvor lurt er det? Reglene innebærer at bankenes eiendeler til enhver tid skal bokføres til markedsverdi. Økt markedsverdi føres som inntekter, fallende som kostnad. Som reglene nå er, vil banker og andre finansinstitusjoner ha god og økende egenkapital i gode tider og dermed kunne øke sine utlån. I dårlige er det motsatt. Men dette fører til «medsyklisk» atferd. Basel II-reglene er allerede modne for omskrivninger.

* Utvidede oppgaver til IMF (eller en ny organisasjon etablert for formålet) for et globalt system for overvåkning av bank- og finansvesen og av finansielle strømmer mellom land, med anledning til å sette i verk korrigerende tiltak dersom klare ubalanser synes å være under utvikling.

Det siste er helt i tråd med det som nå er planen, etter at de har kjørt de fleste land inn i hardt økonomisk uvær.

For å få dette gjennom, skal det enda bli mye verre, og for all del ikke tro at Norge ikke skal innebefattes i dette. Norge har vist seg å være sterke motstandere av EU, så vi må enda dypere ned i evjen for at de skal kunne presse oss til dette. Derfor ser vi at kronen nå skal få gjennomgå, samtidig som råolje vil forbli billig en god stund fremover. Dette for å hindre utvikling, inntjening og annet som ellers ville gjort oss i stand å holde samfunnet oppe. Utviklingen på sektoren vil falle fordi mange av de mindre feltene som er funnet i den seinere tid, ikke vil bli begynt produksjon av før oljeprisen er rundt 100$ fatet igjen. På denne måten vil denne krisen merkes spesielt godt for Norge, da dette er styrt til å tvinge slike land som oss og frie araberland inn i deres global system.

Det er ikke tilfeldig at Oljen nå har falt så drastisk. Oljepriser har tendenser til å alltid være preget av overdrivelse i begge retninger. Men dette er ikke nok til å forklare det som skjer nå. Dette ble spådd av det jeg vil kalle sikre kilder som ellers alltid har pleid å hatt rett, allerede i Juli. Da ble det spådd oljepriser helt ned mot 50-60$ fatet i løpet av en 3-6 måneders periode.

Ellers er det også nå mange som spår om fantastiske "prøvelser" den 21. og 22. Januar. Akkurat i det Obama eller McCain tar over roret som Americas President. Det er mer enn betnkelig at John Biden, Colin Powel, McCain uttaler dette, uten å spesifisere hva de spesifikt har i tankene.

McCain var sist ute med dette og uttalte, og sa at Obamaa mest sannsynlig kom til å bli testet skikkelig ved starten av hans presidenskap. Dette kom ikke til å skje med han selv, for "han hadde allarede blitt grundig testet før".

Colin Powel, nevnte spesifikke datoer, uten å gå noe dypere i materien om hva han mener. Han er tidligere kjent for å være en "spåmann" da han flere timer før AlJazeera kom med breaking news om ny Osama-Tape som knyttet Al-Qeada til Irak, uttalte at det ville komme en tape som knyttet Al-Qeada til nettopp Irak...hmmm...

Her er i alle fall den nylige

Her er

, visepresident for Obama

Som om ikke det var nok, påstår flere sikkerhetstjednester rundt om at de er i ferd med en svært stor opprulling av terror-planer som fallersammen med dette tidspunktet. De vet med sikkerhet at noe er på færde, men de skumle gutta som planlegger, er angivelig for smarte for de. Irriterer meg grenseløst at jeg ikke finner linken til denne, mener den var dekket på Norsk.

Vel vel, det er ikke få ganger folk har prøvd å spå de kommende tider, og jeg vil ikke spekulere i hva dette er for noe enda. Jeg har enda ikke hørt gode analyser av dette enda og de som har kilder. Man leter fremdeles etter clues til hva dette skal bety, men selvsagt er det forumer spekket med teorier rundt dette.

Jeg tror i alle fall vi går mot en krafitg økonomisk smell her til lands, og definitivt også i USA, og araberland. Oljen vil forbli lav inntil videre, både for å svekke Russland, Norge og ikke minst land som Iran og SaudiArabia.

Jeg tror det vil gå mot et nytt pengesystem basert på 3 hovedvalutaer, styrt i fra en sentral administrasjon som vil være gjennomsiktig i bare en retning, og da mener jeg selvsagt gjennomsiktig i forhold til vår private økonomi...

Jeg tror ting skal bli MYE verre før dette blir bedre, og når det skjer en vakker dag, vil det være i en verden som fortoner seg veldig anderledes enn den vi ser i dag.

Håper moderatorer har åpent sinn nok til å la denne siden bestå, selv om de måtte mene at alt her bare er tull.

Andre kan jo synes at dette er interessant nok til å fortsette.

Endret av galvhus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi er vel egentlig der allerede mtp overvåkning.

Tror heller ikke "finanskrisen" er tilfeldig, da terrorfrykten begynte å miste effekten. Dette er ihvertfall en gyllen mulighet for omplassering av makt.

edit: og den roboten der skremte dritten av meg, halflife2 er nok ikke så far out som man skulle tro...

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Har du noe som kan minne om kilder for påstandene dine? Altså om disse menneskejaktene robotene? Eller at man skal gå sammen om å etablere 3 valutaer og hvem det er som har "bragt oss ut i økonomisk uføre"? En konspirasjon mellom banker?

Skjønner godt at man ønsker å få mer kontroll over hva bankene holder på med, da dette har jo vært det som har vært med å skape dette finansproblemet. Dårlige lån og liten likviditet.

Mye mulig man faktisk trenger ett internasjonalt regime basert på bankoversikt og åpenhet. For å hindre fremtidige finanskriser. Ikke nødvendigvis ondskapens akse som konspirerer for å kontrollere menneskeheten osv. som det meste av globalisering tydeligvis handler om.

Lenke til kommentar
Vi er vel egentlig der allerede mtp overvåkning.

Tror heller ikke "finanskrisen" er tilfeldig, da terrorfrykten begynte å miste effekten. Dette er ihvertfall en gyllen mulighet for omplassering av makt.

Terroren som vi så ved begynnelsen på dette århundret, har gjort det den skulle med tanke på ny lovgivning, overvåking og strengere sikkerhetsbarriærer. Det er kun derfor media har tonet ned dette og folk omsider har fått et annet fokus.

Den opphetede klimadebatten har også til en viss grad tjent sitt formål, men langt i fra avsluttet. Nå er det den globale finanskrisen folk skal tenke på og fokuset er selvsagt svært sterkt. Alle de foregående er selvsagt ikke forsvunnet, men ligger latent i tilfelle det blir brukt for de igjen.

Dette er i høyeste grad propagandavirksomhet, og hvor enn frie medier vi tror vi har, så tror jeg Norge scorer svært lavt her. Journalister er ikke lenger journalister, men bare repportere. Det utføres svært lite gravende journalistik her til lands, og mye av det lille som enda finnes, har blitt mer og mer populistisk og angriper helst bagateller sammenlignet med det vi nå står ovenfor. Media kan allikevel leses hvis man åpner øynene for hvordan de driver, for gjennom det de serverer kan man også fort leite opp deres nye agenda. Noen ganger slår det feil, andre ganger er det helt riktig. Se f.eks hvordan media i Norge på ALDRI nevnte Ron Paul under kandidat nominasjonene, eller hvordan de nå kjører en ensidig vinkling av Obama vs. McCain. Det er ekstremt mye propaganda ute å går, og som oftest blir svelget ukritisk av seere.

Lenke til kommentar

Aldri nevnte Ron Paul?

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/presiden...hp?artid=510493

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/presiden...hp?artid=186978

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/01/07/523141.html

Men at han blir nedprioritert når han havner bakerst på nominasjonsavstemningene, så er jo det selvfølgelig naturlig. En libertarianer blir en outsider og kommer aldri til å få støtten som er nødvendig, så da er det poengløst å dekke de små når man har noen klare kandidater som vinner fram.

Jeg har støtter Ron Paul tidligere, ettersom han har mye gode poenger, men en libertarianer kommer aldri til å få støtten som trengs.

Men jeg venter på noe kilder fortsatt? Du har mye påstander, men lite å referere til, når det kommer til de norske mediene, så er de relativt begrenset og ganske klare når det kommer til hvem de støtter i USA. Journalistene våre er ganske greit plassert på tradisjonelle norske venstresiden.

Lenke til kommentar
Har du noe som kan minne om kilder for påstandene dine? Altså om disse menneskejaktene robotene? Eller at man skal gå sammen om å etablere 3 valutaer og hvem det er som har "bragt oss ut i økonomisk uføre"? En konspirasjon mellom banker?

Skjønner godt at man ønsker å få mer kontroll over hva bankene holder på med, da dette har jo vært det som har vært med å skape dette finansproblemet. Dårlige lån og liten likviditet.

Mye mulig man faktisk trenger ett internasjonalt regime basert på bankoversikt og åpenhet. For å hindre fremtidige finanskriser. Ikke nødvendigvis ondskapens akse som konspirerer for å kontrollere menneskeheten osv. som det meste av globalisering tydeligvis handler om.

Tror du folk sitter å dikter opp slikt??

Her er pentagons egen anbudsbeskrivelse, hvis dette er vanskelig å fatte:

http://www.dodsbir.net/SITIS/display_topic...?Bookmark=34565

Her skriver de bl.a:

“…develop a software/hardware suit that would enable a multi-robot team, together with a human operator, to search for and detect a non-cooperative human subject.

The main research task will involve determining the movements of the robot team through the environment to maximize the opportunity to find the subject, while minimizing the chances of missing the subject. If the operator is an active member of the search team, the software should minimize the chance that the operator may encounter the subject.”

Det ser også viktig ut for Pentagon at disse robotene ikke skal komme i nærkontakt med individet som blir forfulg, og fortsetter:

“The software should maintain awareness of line-of-sight, as well as communication and sensor limits. It will be necessary to determine an appropriate sensor suite that can reliably detect human presence and is suitable for implementation on small robotic platforms.”

Her er NewScientist's vinkling av saken.

Dokumentwsjon for dette med et 3polart valutasystem kan du leite etter selv. Dette har blitt beskrevet av flere think-tanker og blitt vist i flere dokumentarer om emnet. Søk på dokumentasjon fra The Club of Rome, som er en slik think-tank. Det er i alle fall ikke noe man kan bevise før det faktisk har tredd i kraft. Og om det skulle gjøre det er det vel betenkelig at noen skulle vite om dette i langt tid før det faktisk skjer.

Her er i alle fall en link til en av de siste stedene som dekket denne idéen om et 'tri-polart' pengesystem.

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=206...&refer=home

At du synes dette er tipp-topp, vil du få anledning til å revurdere.

Bare det at det skjer, om det skjer, viser at disse går for sine planer, som forutsatt. Dette er ikke noe man har kommet til under siste måneders begivenheter, men noe man i åresvis har ventet på. Dermed er det langt i fra utelukket at også resten av deres mer skumle planer også blir gjennomført.

Lenke til kommentar

Jeg kan også finne linker om Ron Paul, og mener ikke dette nødvendigvis er den sterkeste indikasjonen på at det er noe galt på færde. Han er nok en outsider som du sier, men dette kan like gjerne være medieskapt ved at outsidere, som faktisk har rett i mye ikke får slippe til, da dette ikke er i deres agenda. Han er en av motpolene til det som nå skjer. Jeg synes ikke det er merkelig at han ikke blir nevnt noe særlig.

Jeg husker jeg så på NRK-nyhetene tidligere i år. Der intervjuet de en eller annen kandidat, tror det var Hillary, men i bakgrunnen så man kun store plakater med Ron Paul sitt navn på. Det ble fortsatt ikke nevnt på noen måte i store nyhetsdekninger.

Lenke til kommentar

Robotene er diskutable ja, fort farlig territorium. Bevæpnede ytterst versatile roboter som kan "jakte ned mennesker".

Når det gjelder den tripolare pengesituasjon, så står det i artikkelen at det er ikke snakk om å "innføre" dette, men at det har begynt å skifte over til slik, som ett resultat av den svekkede dollaren, som har vært valutaen som i all hovedsak har vært brukt til internasjonal handel tidligere.

Ron Paul er en outsider rett og slett fordi han er for en altfor liten stat, jeg følger ikke med på presidentvalget gjennom norske medier fordi de rett og slett er for dårlige, sensasjonalistiske og har sendt inn mail en eller to ganger når man følger med i nattestider der de har lagt fram konklusjoner lenge før avtellinger har vært ferdig basert på prognoser fra diverse amerikanske nyhetsbyrå. De annonserte Obama som vinner i "past-tense" når 10% av stemmene var telt opp en gang.

Jeg har hovedsakelig fulgt med på BBC og under nominasjonsvalgene fikk Ron Paul mye skryt og ble kommentert ofte, men etterhver som flere stater hadde sine avstemninger og Dr. Paul havnet lengre og lengre bak. Havnet han utenfor rampelyset.

Lenke til kommentar
Leste at OPEC kutter produksjonen. Oljeprisen kommer ikke til å falle stort eller lenge tror jeg.

Bare vent å se... Nå ligger oljen på rundt 67$, men kan fortsatt komme ned. Det er nemlig denne spinnen i media rundt synkende oljepris nå, som bekrefter mine mistanker. De kan lett hoppe litt opp og ned men vil fortsette å være lave.

SaudiArabia må ha en pris på minst 50$ fatet for å drive lønnsomt, mens andre areberstater og OPEC medlemmer trenger minst å ha en pris på 80$.

Jeg skla ikke være så skråsikker på dette, for jeg hater å ta feil, men jeg aner som sagt at ting ligger til rette for at dette vil skje.

Lenke til kommentar

Det var vel bare et spørsmål om tid før BigDog ble gjenstand for konnspirasjonsteoretikernes skrekkscenarioer. Å sitte å bekymre seg for at maskinene i Minority Report skal bli en virkelighet fordi Boston Dynamics støttes av DARPA blir veldig fåfengt. BigDog presterer feiende flott på tilrettelagte oppgaver og den representerer resultatet av årevis med liknende forsøk på å gjenskape mekanisk bevegelse som imiterer dyr, men det snakk om svært lang tid før vi ser slike maskiner som vil egne seg for praktisk bruk til tross for stadige pengeinnsprøytninger fra det amerikanske forsvarsdepartementet. En må gjerne spå fremtiden, men frykten for automatiserte drapsmaskiner kan ihvertfall ikke henges på utviklingen av BigDig.

Lenke til kommentar
Robotene er diskutable ja, fort farlig territorium. Bevæpnede ytterst versatile roboter som kan "jakte ned mennesker".

Når det gjelder den tripolare pengesituasjon, så står det i artikkelen at det er ikke snakk om å "innføre" dette, men at det har begynt å skifte over til slik, som ett resultat av den svekkede dollaren, som har vært valutaen som i all hovedsak har vært brukt til internasjonal handel tidligere.

Jeg er fortsatt usikker på hva de har i ærmet da de ikke vil ut med konkrete beskrivelser av hva de mener med et nytt system. Dette er en av planene som lenge har lagt til grunn. Dette vil ikke bare omfatte et pengesystem, men en tri-polar sentralisering av henholdsvis Nord/Mellom/Sør Amerika, Europa/(Afrika) og Asia.

Hvordan Kina eller Russland kommer til å forene seg er også uklart for meg.

Jeg avventer fortsatt mer info og har lengt i fra satt meg fast i noen spesifikk teori om dette. Alt utvikler seg, og jeg ser at det gjerne kan gå andre veier i samme retning.

Vi får se, men for all del ha antennene ute i tiden som kommer. Se etter spinn i media og husk at media ofte i mindre grad enn man tror styres av tilfeldigheter.

hva syntes dere om uttalelsene til McCain, Powel og Biden da?

Lenke til kommentar
Det var vel bare et spørsmål om tid før BigDog ble gjenstand for konnspirasjonsteoretikernes skrekkscenarioer. Å sitte å bekymre seg for at maskinene i Minority Report skal bli en virkelighet fordi Boston Dynamics støttes av DARPA blir veldig fåfengt. BigDog presterer feiende flott på tilrettelagte oppgaver og den representerer resultatet av årevis med liknende forsøk på å gjenskape mekanisk bevegelse som imiterer dyr, men det snakk om svært lang tid før vi ser slike maskiner som vil egne seg for praktisk bruk til tross for stadige pengeinnsprøytninger fra det amerikanske forsvarsdepartementet. En må gjerne spå fremtiden, men frykten for automatiserte drapsmaskiner kan ihvertfall ikke henges på utviklingen av BigDig.

Nei, Jeg konspirerer ikke rundt BigDog, men bruker den som illustrasjon på at dette ikke er usannsynlig i forhold til det konkrete anbudet Pentagon nå har lagt ut. Dette sier i klartekst hva det skal brukes som, og det trenger absolutt ikke være BigDog som blir brukt til dette. Jeg er imponert over hva de har fått til så langt, og kan lett se for meg mye mer fredelige ting denne kan brukes til. Men prøv å holde deg til Pentagons anbud så skal vi heller snakkes.

Vil også legge til at jeg ikke ser på dette som noen umiddelbar trussel, og at det helt sikkert ligger langt frem i tid. Men det føyer seg inn i den lange rekken over teknologi som er ment til å kontrollere og overvåke mennesker. Svært futuristisk, men også mange faremomenter og ting som kan komme ut av slik forskning som langt i fra sikkert bare brukes mot terrorister eller til fredelige formål.

Endret av galvhus
Lenke til kommentar

Ehm, det "konkrete" systemet er en skift i økt bruk av ulike valutaer fremfor dollaren.

Disse planene du referer til tar jeg ikke helt, en sentralisering av de ulike kontinentene er langt frem i tid, hvis ikke helt ute av bildet.

At de nevner at det kommer prøvelser sammen med en ny president er jo ikke akkurat noen stor spådom og risikoen for at det skjer noe da er jo svært stor.

Det Biden sier er at de andre nasjonene kommer til å teste Obama, det er flere som kommer fram som kontrahegemoner til USA, og blant annet Russland står frem som en kandidat til å gjøre trekk som krever at Obama (eller McCain) handler. Noe utover det er det ikke så veldig mye revolusjonerende informasjon.

Lenke til kommentar
Ehm, det "konkrete" systemet er en skift i økt bruk av ulike valutaer fremfor dollaren.

Disse planene du referer til tar jeg ikke helt, en sentralisering av de ulike kontinentene er langt frem i tid, hvis ikke helt ute av bildet.

At de nevner at det kommer prøvelser sammen med en ny president er jo ikke akkurat noen stor spådom og risikoen for at det skjer noe da er jo svært stor.

Det Biden sier er at de andre nasjonene kommer til å teste Obama, det er flere som kommer fram som kontrahegemoner til USA, og blant annet Russland står frem som en kandidat til å gjøre trekk som krever at Obama (eller McCain) handler. Noe utover det er det ikke så veldig mye revolusjonerende informasjon.

Synd jeg ikke nevnte dette med Russland, for dette er som du sier en av kandidatene de lister opp. Jeg synes bare det er påfallende. Husk også at jeg mener 9/11, London 7/7 og Madrid og andre var innsidejobber, så for min del vil jeg ikke se på en slik hendelse på samme måte som deg. Derimot vil det være et ekstremt sterkt signal som jeg må ta til etteretning, om noe skulle utspinne seg i den tidshorisonten som nå blir lagt frem (6 mndr, innen han står som president).

Jeg forstår også at det vil komme prøvelser, men jeg aner at de mener at det blir av et spesielt stort kaliber, spesielt med tanke på at flere nyhetsoppslag i det siste har lagt vekt på hvordan en detonasjon av en atombombe i USA vil få 9/11 til å virke som barnemat.

Det er rett og slett denne spinnen oppi alt dette som får meg til å ane en viss skepsis. Tiden vil vise.

Lenke til kommentar
The main research task will involve determining the movements of the robot team through the environment to maximize the opportunity to find the subject, while minimizing the chances of missing the subject. If the operator is an active member of the search team, the software should minimize the chance that the operator may encounter the subject.”

Det ser også viktig ut for Pentagon at disse robotene ikke skal komme i nærkontakt med individet som blir forfulgt

Har har du helt klart misforstått det som står. Det står ikke noe som helst i det avsnittet om at robotene ikke skal komme i nærkontakt med målet. Det som derimot står der er at dersom operatøren (altså mennesket som styrer robotene) aktivt deltar i søket, skal programvaren minimalisere sjansen for at vedkommende (altså mennesket) kommer i nærkontakt med målet.

Dette er et glimrende eksempel på hvorfor kildehenvisning er viktig. Legger man ut informasjon uten kildehenvisning gir man ikke noen andre mulighet for å sjekke at det man sier stemmer, og det er ikke bra.

Tror du folk sitter å dikter opp slikt??

Er ikke akkurat et bra svar på at noen ber om kilder. Over var et eksempel på hvor lett det er å mistolke en tekst. Når man ikke oppgir kilder gir man heller ingen mulighet for å andre å sjekke at det man hevder stemmer. De fleste vil da holde seg unna i sin helhet, mens andre vil anta at det man sier er fri fantasi og ta diskusjonen videre derfra.

Jeg utfordrer deg redigere førsteposten og legge inn kildehenvisninger til påstandene, så kanskje det kan bli en seriøs debatt av dette.

Lenke til kommentar
Jeg utfordrer deg redigere førsteposten og legge inn kildehenvisninger til påstandene, så kanskje det kan bli en seriøs debatt av dette.

Hvis du leter deg litt lenger ned så finner du alle kildehenvisningene. Skjønner ikke hvordan du har misset disse, men jeg har i alle fall gitt de kildene jeg har.

Ellers ser det ut som at Kina nå oppfordrer verden til å droppe dollaren. Mulig jeg ikke heller tolker dette korrekt, men ok, bær med meg:

http://www.reuters.com/article/GCA-CreditC...E49N1XX20081024

Dette er selvsagt også en del av gamet og vi vil snart se slutten på USA slik vi kjenner det.

Inn skal Ameroen som en felles valuta for Canada, USA og Mexico. Dette har vert under opptrapping svært lenge, og millioner av amerikanere vil miste alt de eiger av penger, med mindre de kvitter seg med det meste her og nå.

Dette kan være krisen eller prøvelsen Obama må gjennomgå og som mange har advart mot. For krise kommer det virkelig til å bli. Søk på google bilder etter amero, så kan dere se hvordan den kommende myntenheten vil se ut.

Dette kan allikevel tyde på at de stora bank-gutta kommer til å gå for et 3-oplart valutasystem. Er temmelig usikker på hva som kommer til å bli den Asiatiske versjonen av dette, for også der tror jeg de skal ha inn en stor valuta. Kanskje det blir Kinesiske yuan.

Vi får se. Innen februar tror jeg dette vil bli fullskala realitet.

Lenke til kommentar

Ameroen er en hypotetisk valuta-enhet som skal minne om euroen. Men det er inget ønske om å innføre den. Så det kommer nok ikke til å bli en realitet.

Forståelig at kineserne vil gå vekk fra dollaren, dollaren som global valutatransaksjonsenhet har selvfølgelig sørget for at USA har alltid hatt ett godt grep om hegemoniet. Som sagt, dette har vi vært inne på før. Men jeg lurer på hvilken "plan" det er du snakker om og hvilke folk som visstnok skal stå bak denne "planen".

De store bankgutta har ikke kontroll på den globale handelen, det "tripolare"-valutasystemet er ikke en realitet og selv om man vil gå vekk fra dollaren så vet jeg ikke helt hva problemet med det "valuta-systemet". At flere valutaer (euro blant annet) vil få større betydning ettersom dollaren blir svekket, ser jeg ikke akkurat som noe problem, eller kan du gjerne utdype hva som er problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...