Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Overklokking av E2200

Anbefalte innlegg

Jeg "øver" meg litt på å overklokke her og har kommet opp i 3.1Ghz, kjørt prime95 i 2 timer og alt ser fint ut. Temp idle 33-34 og load 60. Når jeg klokker opp til 3.2 så får jeg error i prime95 på den ene kjernen. Ellers starter alt fint opp med 3.2ghz.. Har et msi p35 neo HK,1x2g geil black dragon 5300 og 2x1 geil 6400 (ikke black dragon). men har fiksa på ratioen der så jeg ikke overklokker de.. Har jeg fått maks ut av prossesoren eller er det kanskje noe jeg gjør feil?? (vcore er forresten på 1.325 i bios)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg "øver" meg litt på å overklokke her og har kommet opp i 3.1Ghz, kjørt prime95 i 2 timer og alt ser fint ut. Temp idle 33-34 og load 60. Når jeg klokker opp til 3.2 så får jeg error i prime95 på den ene kjernen. Ellers starter alt fint opp med 3.2ghz.. Har et msi p35 neo HK,1x2g geil black dragon 5300 og 2x1 geil 6400 (ikke black dragon). men har fiksa på ratioen der så jeg ikke overklokker de.. Har jeg fått maks ut av prossesoren eller er det kanskje noe jeg gjør feil?? (vcore er forresten på 1.325 i bios)

Allendale kjerner klarer vanligvis ikke særlig mer enn 3-3,4 GHz, så det kan bare være at den vil ikke mer. min gamle E2180 klarte 3,3GHz før den sa stopp.

Lenke til kommentar

1,325V er ikke spesielt høyt på 65nm Core 2.

Har en E4300 som klokker opp til 3,6GHz.

(Ikke en MHz over 400 FSB, stabilt ihvertfall.)

På 3GHz krever den omtrent 1,3V (100% stabil), men ved 3,5+ må jeg helt opp mot 1,6V for å få den stabil nok til benching.

Kjører ikke 24/7 med så høy spenning. :)

Har du tilstrekkelig kjøling kan du godt gi litt høyere spenning til CPU.

Sjekk også reell spenning i CPU-Z f.eks. under idle og load.

1,4V-1,45V bør være rimelig trygt ihvertfall for 24/7, med god kjøling.

Øk spenningen litt av gangen til du forhåpentligvis oppnår stabilitet.

Du kan selvfølgelig ha nådd grensen for din cpu, som camxer sier.

Eneste måten å finne det ut på er å teste.

Du kan jo også si noe om hvilken FSB du har.

Med multiplier på 11, bør det ikke være noen problemer pga. høy FSB og minnefrekvens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...