Morits Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Heisann, Jeg har et lite problem med å kompilere dette: CMap.h: #pragma once #include "CTile.h" #include <vector> class CMap { private: int mWidth; int mHeight; CHAR_INFO *mScreenBuffer; char mMapName[255]; vector<CTile> mvTiles; public: CMap(); ~CMap(); void draw(); void drawTile(const CTile &, int x, int y); }; av en eller annen grunn får jeg feilen: cmap.h(13) : error C2143: syntax error : missing ';' before '<' koden kompilerer fint hvis jeg har den i main.cpp, men når jeg putter den inn i CMap.h får jeg denne feilen... Noen som har noen idéer? Endret 24. oktober 2008 av Morits Lenke til kommentar
Raring Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Vector ligger i std-namespacet og det blir derfor: std::vector<CTile> mvTiles; Lenke til kommentar
Morits Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Takker så mye... det løste problemet Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 #pragma once #include "CTile.h" #include <vector> using namespace std; class CMap { private: int mWidth; int mHeight; CHAR_INFO *mScreenBuffer; char mMapName[255]; vector<CTile> mvTiles; public: CMap(); ~CMap(); void draw(); void drawTile(const CTile &, int x, int y); }; Det skal vel også fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå