BeeGee Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Prøvde å legge inn et videoklipp i WMM for å klippe og stusse litt men bildet forsvant, lyden er fortsatt der. Dette skjer når jeg prøver å spille av klippet inne i WMM. Videoklippet er filmet med et Sony Handycam HD HDD kamera. Et annet videoklipp, filmet med et gamlere Sony Handycam som bruker DV-taper, funket kjempefint i WMM. Har jeg gått glipp av noe vesentlig? Hjeeelp vær så snill... Endret 23. oktober 2008 av BeeGee Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Litt usikker her. Men det gamle kameraet du brukte (mini-DV antar jeg) har jo sin egen kodek, og noe helt annet er sikkert gjeldende på det nye HD-kameraet. Vet det brukes en del MPEG-2 og MPEG4 i disse nye kameraene. Ikke bli sjokkert om at Windows Movie Maker IKKE støtter disse formatene. Ergo tipper jeg at det mangler noen kodek-er. Dette finner du ut av hvis du ser hvilket format det nye apparatet bruker i brukermanualen til kameraet. Hvis du mener du har de riktige kodek-er installer, kontakt support hos Microsoft. Lenke til kommentar
BeeGee Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Litt usikker her. Men det gamle kameraet du brukte (mini-DV antar jeg) har jo sin egen kodek, og noe helt annet er sikkert gjeldende på det nye HD-kameraet. Vet det brukes en del MPEG-2 og MPEG4 i disse nye kameraene. Ikke bli sjokkert om at Windows Movie Maker IKKE støtter disse formatene. Ergo tipper jeg at det mangler noen kodek-er. Dette finner du ut av hvis du ser hvilket format det nye apparatet bruker i brukermanualen til kameraet. Hvis du mener du har de riktige kodek-er installer, kontakt support hos Microsoft. ...har prøvd forskjellige kodek-pakker men ingenting som funker enda, finner vel ut av det. Takk for svaret:-) Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Har du prøvd Vista Codec Pakage? Hvis den ikke virker kan du konvertere filene til WMV ved bruk av gratisprogrammet Prism Video Converter Software. Merk at slik konvertering fører et til tap av kvalitet og bør unngås hvis mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå