Gå til innhold

Problem med nettverk

Theatre

Anbefalte innlegg

Jeg har et nettverk hjemme som funker på nesten samtlige datamaskiner og min PS3 maskin.

Det er en stasjonær PC i huset som ikke funker på nettverket.

Det står at jeg har perfekt tilkobling, men begrenset eller ingen forbindelse.

Jeg er helt grønn på området, og problemet er helt sikkert veldig enkelt, er det noen som kan strekke meg en hjelpende hånd?

På forhånd takk.

Mvh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå finnes det både kablet og trådløse forbindelser i et hjemmenettverk. I hvilken kategori kommer den maskinen som ikke fungerer?

Beklager, det skulle selvfølgelig vært nevnt.

Det er trådløst på den gjeldende maskinen.

Hvilket alltid har fungert tidligere, men jeg byttet nylig nettverksleverandør, og da oppstod problemet.

Endret av Theatre
Lenke til kommentar
Siden du har byttet leverandør har du vel fått ny trådløs router? Ikke lagt inn riktig passord for SSID'en? Høres ut som du assosierer deg riktig men mangler krypteringsnøkkelen på den maskinen som ikke funker. Gi litt mer info så kan vi sikkert hjelpe deg.

Har fått en ny router ja, en Jensen AirLink. Sier det deg noe?

Jeg aner ikke hva SSID er.

Lenke til kommentar

SSID er navnet på trådløsnettverket. Sjekk egenskapene i programvaren din som kobler til trådløst.

Sjekk at du har valgt riktig nettverk (Airlink.... ?) og at du har riktig kryptering.

Får du det ikke til så går det an å logge seg inn på routeren og sette et nytt navn og så koble til på nytt.

Det beste er vel å få hjelp av en datakyndig person :)

Lenke til kommentar
SSID er navnet på trådløsnettverket. Sjekk egenskapene i programvaren din som kobler til trådløst.

Sjekk at du har valgt riktig nettverk (Airlink.... ?) og at du har riktig kryptering.

Får du det ikke til så går det an å logge seg inn på routeren og sette et nytt navn og så koble til på nytt.

Det beste er vel å få hjelp av en datakyndig person :)

Dere har vel rett. skal skaffe en ekspert jeg, takk for forsøkene i hvertfall.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...