Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvordan "sykkle" på forhjulet?

Tanner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I min tid på sykkel så var det litt fart, inn med frambremsen og rykke opp bakhjulet, med en gang man merker bakhjulet er på vei nedover igjen, napp inn frambremsen en gang til. Derfra ble jeg alltid liggende på et bra punkt et par meter før det ble ustøtt og falt ned. Man kan nappe inn bremsen en gang til og fortsette. Viktig å få all tyngda på framhjulet, og det er lettere stående

Lenke til kommentar

For meg hørtes det bare helt sprøtt ut å sykle på forhjulet! Men det går vell det også.

Største problemet er vel at forbremsen er veldig slitt. Og det er skive brems så har ingen erfraing med å stramme den eller. Plusset med at den er svak, er vel at jeg kan trille på forhjulet med maks brems, men er veldig vanskelig å få opp sykkelen, spesielt i stor fart.

Hvis du har hydrauliske skivebremser vil jeg tro at de vil justere seg automatisk inn, etterhvert som klossene blir slitt ( Gjør det hos meg hvertfall). Hvis det er tilfelle at du har hydrauliske bremser, så er det antaglig bare å bytte klosser. Noe som er veldig enkelt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Trikset er å komme deg opp med bremsen, men prøv å bruk den minimalt! Stopper fort om man bruker den for mye..

Selv klarte jeg flere meter med min sykkel og hydrauliske skiver mens jeg satt på setet.

Men, nå er det ikke kraften i fingrene som spiller noen rolle på en hydraulisk brems.

Hvilken brems har du?

Endret av -pyrion-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...