-Sammy Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Hei, Jeg skal oppgradere litt på minnefronten her og lurer litt på hvilke som er det bedre kjøpet av OCZ DDR2-1000 ReaperX 4096 MB (2 x 2048) eller Crucial BallistiX PC2-6400 4 GB (2 x 2 GB)? Jeg har 2x1gig pc6400 av ballistix'en fra før.. er det noe triks å kjøre de sammen med evt. 2x2gig 6400? Da vil jeg jo ende opp med 6gig. Eller er OCZ'n 2x2gig på pc8000 bare mye bedre? Hovedkortet jeg har er Gigabyte GA-P35-DS3R Kjører Vista x64. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Vet ikke hvordan du opplever det nå, men det er ganske mange som har hatt problemer med ballistix brikker på ditt hovedkort. Hvorvidt 6GB er bedre enn 4GB tror jeg ikke at du kommer til å merke. 4GB med 1000Mhz minne er kanskje noe raskere enn 6GB med 800Mhz minne, men ikke så merkbart tror jeg. Om du ikke opplever noe trøbbel med ballistix så kan du vel gå for 4GB til av den typen Lenke til kommentar
-Sammy Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Jo altså når du sier det så har jeg hatt et lite problem da, etter en stund så ville ikke maskinen boote pga volten på brikkene var for høy. Jeg hadde bare satt den til det brikkene egentlig skal kjøre på, altså 2.1 mener jeg det var. Men uansett, jeg satt den ned til 2.0 og da har alt funket greit. Jeg tenker å clocke prosessoren litt snart og, er det da gunstig å ha noe ram som kjører med litt mer volt evt. har høyere frekvens ? Takker så meget Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Hvis du skal overklokke en del, så er nok OCZ et bedre valg, mest pga høyere frekvens (syntes jeg da). Lenke til kommentar
HooligaNs117 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg får ikke mine ReaperX 1000mhz 2x2GB opp i mer en 1033mhz på 2.16v. Men det kan jo være at jeg bare er uheldig med settet mitt. Hadde et annet før som jeg hadde oppi 1066mhz.. Det klarte også faktisk 1000mhz uten at jeg stillte opp volten, der virket ikke den ene brikka etter 2 uker.. Fikk et nytt sett og her må jeg ha volt på 2.1 for å klare og kjøre dem på 1000mhz. Jeg har ikke stilt noe som helst på timings. Lenke til kommentar
-Sammy Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Akkurat.. nei jeg tror det blir OCZ altså. Greier ikke å kjøre noe høyere volt på BallistiXene nå. Da tror jeg heller det blir moderat klokk av OCZ'n og mer fokus på cpu. Takk for hjelpen folkens Lenke til kommentar
Clown Zombie Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) jeg har så og si en lik situsjon som trådstarter. Jeg har fra før to brikker med 1GB Crucial, og vil oppgradere med 4GB mer. Hva har det å si om jeg går for OZC i lag med disse brikkene, og har timingsforskjell på brikkene noen stor betydning? Oppsettet mitt er som følger: Asus Maximus II Formula E8400 Endret 27. oktober 2008 av Archeus Lenke til kommentar
Clown Zombie Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Anyone? Trenger mer ram, så på netshop sitt tilbud Link Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Det var jo et ganske greit tilbud for såpass bra brikker. Om du skal overklokke, så er det sikkert ikke så dumt med de brikkene du linker til. Om du kjøper disse så anbefaler jeg å ta ut de gamle brikkene, for ellers er det lite vits i å betale 900kr for 4GB ram. Lenke til kommentar
Clown Zombie Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Det var jo et ganske greit tilbud for såpass bra brikker.Om du skal overklokke, så er det sikkert ikke så dumt med de brikkene du linker til. Om du kjøper disse så anbefaler jeg å ta ut de gamle brikkene, for ellers er det lite vits i å betale 900kr for 4GB ram. Ja må nok det, er det noen brikker som er like gode som de jeg linket til, som jeg kan samkjøre med de jeg allerede har? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hvis du skal samkjøre så kjøp brikker som har ganske like spesifikasjoner. Det er ikke vits i å betale mer for brikker som er raskere og som vil holdes igjen av de gamle. Om du vil ha 6GB med RAM (tror ikke du får bruk for det) så kjøp disse Om du "nøyer deg" med 4GB så kjøp Mushkin og ta ut de gamle. Hvis du har planer om å overklokke E8400'n en del så gå for Mushkin. Lenke til kommentar
-Sammy Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Vil mitt hovedkort (gigabyte ga-p35-ds3r) takle de Muskhin brikkene? Det står jo 1066mhz på boksen til hk'et men det var noe muffins rundt det syns jeg å huske.. Vet ikke om det var helt stabilt. Endret 30. oktober 2008 av restify Lenke til kommentar
-Sammy Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 bumper denne da jeg skal bestille snart og trenger litt hjelp på forhånd, takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå