vestlia Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Hei! Jeg driver på å lære meg flash, og har lyst til å loope den ferdige animasjonen x antall ganger, og at den deretter skal stoppe. Hvordan kode bør man bruke da? Eller hva er det enklest å gjøre får å få det til? Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg tror du må bruke ActionScript. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 hva er x? 2? 10? 100? Det er egentlig det samme. Men si 3 da, så har jeg satt et eksempel. Hva menes med å bruke action script? Jeg går inn på action og skal skrive kode, men hva etter det? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Kjør kode. AC er kodespråket til flash. Akkurat som vanlige dataprogrammer må flash programmeres. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Ok. Takker for svar. Men er det noen som kan koden for å loope den f. eks 3 ganger, og at den stopper etter det? Er jo lett å stoppe den etter en gjennomgang, men skulle gjerne fått til flere... Lenke til kommentar
maxM Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 http://board.flashkit.com/board/showthread.php?t=120977 Her er en som ville finne ut det samme og tydeligvis fikk det til. Du gir utrykk for å ikke brukt actionscript så mye, men du får prøve deg litt fram Om ingen andre hjelper deg videre i løpet av helgen skal jeg prøve det selv på mandag når jeg er på jobb igjen (selv om det sikkert er noen her). PCen min her hjemme har fått kraftig annfall så får ikke brukt Flash her. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Men jeg anbefaler å lære deg programmering generelt. Hadde du kunnet basic programmering hadde du sett svaret på spørsmålet ditt med engang. Ev kunne du laget en for-løkke. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Kan litt programmering, men er ikke sikker på om språket i Visual Web kan brukes her. Dessuten er jeg ikke så erfaren i flash. Hvordan sette man inn en label? Ser hovedsakelig på det nederste eksempelet i linken: http://board.flashkit.com/board/showthread.php?t=120977 Endret 24. oktober 2008 av vestlia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå