TeeJaySunde Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) ..... Endret 8. mars 2011 av TeeJaySunde Lenke til kommentar
SpaceFrog Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 her er det mye som kan gjøres. beggynner med problem 1. du får følgende melding på slutten: DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER ser også ut som den prøver å boote fra CD deretter LAN/Nettverk så eg ville forsikret meg om at du starter fra Riktig HardDisk. dette gjør du ved å gå inn i BIOS. vanligvis F10, F12 eller Escape rett etter du har startet maskinen. her inne leter du etter noe som heter BOOT/ Boot Order her setter du Harddisk først. har du flere harddisker så anbefaler eg å ta ut de ekstra, og så gå inn i bios og sette HD til å starte først. da vil den starte opp fra riktig disk. Problem 2: Problemet du beskriver her viser til at du har installert ett 3 parts program for å styre det trådløse nettverket ditt på pcen. dette kommer ofte med når du legger inn drivercden som følger med nettverksutstyret du kjøper i butikken. for å få vekk dette så gjør du følgende. Windows XP start - Kontrollpanel - Nettverkstilkoblinger Høyreklikk på Trådløs Nettverkstilkobling - velg Egenskaper. under en av fanene så skal det gå an å krysse av på om du vil bruke Windows som standard program. her må det være kryss. trykk lagre/godta så OK. om du fremdeles ikke får koblet til nettverket ditt. så ville eg avvinstallert det trådløse og installert det på nytt! Lenke til kommentar
TeeJaySunde Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) ..... Endret 8. mars 2011 av TeeJaySunde Lenke til kommentar
cral Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 problem 2:nå er har jeg finkjemmet egenskaper på trådløs nettverkstilkobling og finner faktisk ikke der jeg skal huke av. men nå virker intenettet hvertfall men i vis tilgjengelige trådløse nettverk lista får jeg fortsatt opp meldinga. Da må du starte tjenesten: Wireless Zero Configuration Denne finner du ved å gå på "kontrollpanel->administrative verktøy->tjenester" høyreklikk på den og velg start. Visst du virkelig vil da Du har et annet program som styrer det trådløse nettverkskortet ditt, dette er satt opp og virker tilsynelaten nå, og da ser jeg _ingen_ grunn til å fikle med windows eget oppsett og risikere at du ikke får den til å virke. d-link og linksys har egne program som tar kontrollen over nettkortet. Intel har Proset som gjør det samme, og jeg foretrekker disse fremfor den som er i windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå