DementedAlbino Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Har en filserver hvor jeg har en webserver og en ftpserver gående. Jeg legger stort sett ut det som er av bilder til deling mellom venner og familie, men jeg er også interessert i at andre kan laste opp til meg på en enkel og brukervennlig måte. Det er viktig at de ikke trenger å bruke et eket program til dette, og at de kan laste opp hele mapper av gangen. Blir for tungvindt om de må laste opp en og en fil dersom de har 100 bilder som skal legges på filserveren min. Jeg vet at ftp er en bra måte, men når mormor skal laste opp bilder så er ikke ftp så veldig enkelt lengre. Jeg prøvde meg litt på HFS, men jeg kan dessverre for lite der til at jeg kan endre filene og konfigurere det til å dekke mine ønsker. Kom med forslag til løsninger her:) Lenke til kommentar
eppis Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 hvis du ikke bruker kryptering på FTP så kan man laste opp mapper osv med Internet Explorer så alle som bruker windows har jo så si en client. Hvis du har brukere som ikke vet hvordan man bruker ftp lag en guide på siden din. Alternativet er jo og bruke et web basert album som Gallery (http://gallery.menalto.com/) hvor brukeren logger in på siden og kan laste opp dersom de har rettigheter til det. lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå