Gå til innhold

TwinMos PC2700 CL2 vs. TwinMos PC3200 CL2,5

shanizar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

om du kjører begge brikkene på 266 eller 333 Mhz (sync) etter som hva slags cpu man har så vil nok 2700 brikka vinne med ørlite siden den kjører CL2 som standard.. men jeg ville uansett kjøpt PC3200 slik at man har litt å gå på om man vil overklokke litt senere. Dette er lett som plett, så hvorfor ikke :)

Lenke til kommentar

Hmm, finnes det en enkel guide til hvordan å klokke dette hovedkortet til 200MHz FSB slik at man kan utnytte PC3200 minne fullt ut? Vil man kunne gjøre dette direkte fra bios, eller vil man i så fall bla.a. trenge ekstra kjøling på Northbridge slik jeg har lest noe om i noen av forumene?

Lenke til kommentar

Hmm, noen grunn til at du kjører PC2700 og ikke PC3200 på maskinen din, hvis du har overklokket FSB'en likevel? :)

Bare ett annet spørsmål også, de kortene som har S-ATA, slik som det kortet du anbefalte, de har fortsatt 2 IDE kanaler, ikke sant?

Lenke til kommentar
Hmm, noen grunn til at du kjører PC2700 og ikke PC3200 på maskinen din, hvis du har overklokket FSB'en likevel? :)

Bare ett annet spørsmål også, de kortene som har S-ATA, slik som det kortet du anbefalte, de har fortsatt 2 IDE kanaler, ikke sant?

Grunnen til at jeg kjører PC2700 ram er at jeg ikke har fått kjøpt meg PC3200 /m Winbond ennå.. det kommer i løpet av uka håper jeg på :)

Frem til det så overlever jeg siden de jeg har nå klarer 200Mhz(400). Riktignok på nesten 3 volt.. men pytt pytt :)

Og ja.. de kortene har fortsatt 2 IDE kanaler.

Lenke til kommentar
2700 CL2 kan sikkert kjøres på 3200 CL2.5

3200 CL2.5 kan sikkert kjøres på 2700 CL2

Så tror ikke det har så mye å si uansett hvilken du velger.

det er ikke sån at siden 2700 har CL2, så er den like bra som 3200 CL2,5.

3200 er mye bedre. å uansett så er prisforskjellen så liten at du bør kjøpe 3200.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...