Turtlis Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Hvor lang garanti er det på et slikt kamera ? Snart to år siden det ble kjøpt. Når jeg skal knipse bilde så står det fult minne, og jeg må slett (det er ikke fult). Har vært i orden i en stund nå.. helt til i dag; Nå står det bare F -- når jeg prøver å ta et bilde. Hva betyr det? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Har du prøvd et annet minne kort ? Alternativt, så bør du kopiere alle bildene over på PC'en din; deretter formatere minnekortet fra kameraet. Det et menyvalg for det; sjekk bruksanvisningen hvis du er usikker. Tom Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Ta av objektivet og puss over de elektriske kontaktpinnene på begge sider med f.eks ermet. Det kan være dårlig kontakt mellom der. Jeg får i hvert fall samme "feilmelding" når jeg har Canon-kameraet på, uten objektiv. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg vet ikke hvor bruksanvisningen er.hehe. Niks, ikke prøv annet minnekort. Mulig den fikk seg en tur i bakken her i sommer. Nå har jeg tatt av det som kan tas av og pusset med genseren. Det ville faktisk fungere igjen. Kanskje det var så enkelt som bare det? Vi får se Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Har du bare et minnekort vil jeg anbefale deg og kjøpe et til.dem varer ikke evig Det er veldig kjedelig og ikke kunne ta bilder,akkurat da du helst ville tatt de bildene. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Det er utrolig kjipt!! Det blinkskuddet, og så klikker kameraet Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Som nevnt av Simen1, betyr F-- at kamera ikke har kontakt med objektivet (eller at det ikke er montert et) også hos Nikon. Lenke til kommentar
MSg Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Nå står det bare F -- når jeg prøver å ta et bilde.Hva betyr det? Trodde det betydde at objektivet er stilt inn på manuell blendervalg, mens kameraet prøver å kjøre det automatiskt. Er i hvertfall den feilmeldingen jeg får opp hvis jeg vrir på blenderringen på objektivet i f.eks programvalg P på Nikon D300'n min. Endret 29. november 2008 av Mathiassky Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Nå står det bare F -- når jeg prøver å ta et bilde.Hva betyr det? Trodde det betydde at objektivet er stilt inn på manuell blendervalg, mens kameraet prøver å kjøre det automatiskt. Er i hvertfall den feilmeldingen jeg får opp hvis jeg vrir på blenderringen på objektivet i f.eks programvalg P på Nikon D300'n min. Det skal vel være "FEE" som blinker da. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 F-- er vel ikke fullt minnekort, da skal det stå "ful" eller "0" F-- er vel noe med kontaktene, kanskje noe skitt eller noke slikt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå