Gå til innhold

Anmeldelse: King's Bounty: The Legend (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PC: Kjørte gjennom hele spillet på en PC som er 4 år gammel. (3 GhZ, Ati X800)

System Requirements ifølge Gamers Gate:

DirectX 9.0c

CPU: 2,6 GHz

RAM 1 GB

Graphics: nVidia GeForce 6800 with 128 MB RAM

Sound: DirectX-compatible sound card

Integrated laptop video chipsets are not officially supported

Ah, takk. Regner med jeg klarer å kjøre spillet fint da. Vurderer faktisk å prioritere dette før titler som Fable 2 og Gears of War 2. Tenker bare mer og mer på spillet. Laster i alle fall demoen med en gang!

Lenke til kommentar
Er så sykt lei av denne World of Warcraft insperert grafikk stilen som holder på å dukke opp overalt. Klarer ikke å ta et spill seriøst med det. :thumbdown:

Du mener Warcraft?

Elsker slik lavpolygon grafikk, krever så lite fra maskinen og det passer veldig godt inn i slike spill. Det hadde derimot vært stilig å sett D3 grafikken istedenfor, men hadde nok blitt flere muligheter for problemer.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Er så sykt lei av denne World of Warcraft insperert grafikk stilen som holder på å dukke opp overalt. Klarer ikke å ta et spill seriøst med det. :thumbdown:

Jeg har mer problemer med å ta disse mytologiske monstrene og all magien seriøst. Hvem bryr seg om feildimensjonerte anatomi når det er varulver og snakkende blomster som springer rundt på skjermen?

Lenke til kommentar
Jeg har mer problemer med å ta disse mytologiske monstrene og all magien seriøst. Hvem bryr seg om feildimensjonerte anatomi når det er varulver og snakkende blomster som springer rundt på skjermen?

Smak og behag. Det går an å ta ting seriøst på en ikke-realistisk måte etter min mening..

Bra anmeldelse. Minner jo veldig mye om HOMM V, bare enda mer av alt det gode. :)

Ble litt overrasket over at man kan gifte seg i spillet hehe.

Selv endte jeg opp med noe så eksotisk som en demonprinsesse som hustru – hun ble så imponert da jeg overvant henne på slagmarken at hun knapt klarte å styre seg.

:D

Lenke til kommentar

Som ihugga HOMM-fan (ja, 3'ern var best men 5'ern var heller ikke verst) så gleder jeg meg til denne demoen.

Spilte litt og ble fort litt skuffet. Det jeg likte med HOMM var muligheten for å bygge opp en borg, en svær armé etter ønske og turn-based spillmodus. Kings Bounty er ikke noe i likhet med disse faktorene.

Så jeg droppet demoen etter 5 minutter men bestemte meg 3 dager senere å gi den en ny sjans. Nå har jeg spilt demoen over og over. Dette er knallbra. Ulik HOMM på mange måter men likheten er der også.

Så, gi spillet en sjanse selv om førsteinntykket ikke er helt der. Ikke tenk på spillet som en ny HOMM for det er det ikke.

..og forresten; hjemmesiden til KB gjengir som nyhet karakteren fra Gamer.no :)

Lenke til kommentar

Jeg prøver å få til demoen, men den kræsjer etter få sekunder, hver eneste gang. kb.exe lukker seg, akkompagnert av en sånn fin "dwong!"-windowslyd. Noen andre som har opplevd dette? *vil spille*

Edit: maskinen min har vondt i windowsen sin når jeg tenker etter, så det kan godt være det...

Endret av Snirfle
Lenke til kommentar

Hei, jeg liker i utgangspunktet ikke slike spill, men jeg prøvde demoen, og jeg ble heeeelt hekta :-)

Klarte ikke ta en pause for å lage kaffe engang, og jeg ELSKER kaffe..

Men jeg har et spørsmål:

Til å begynne med var "Helten" (meg) med i kampene, men når jeg kom meg ut å begynte å gjøre quests så forsvant hovedkarakteren fra kampene (altså meg, han som sitter på hesten). Er dette slik det skal være, eller har jeg gjort noe galt?

Det var kjempelett å spille med bare hæren min, men 3 -4 steder på kartet så finnes det høyt level fiender som ikke er mulig å ta ut med min fillehær... Skal man komme tilbake når man har utforsket de andre kartene for å kunne drepe disse, eller skal det kunne gjøres i demoen også?

Og er det sånn det skal være at hovedkarakteren ikke er med i kampene selv?

Edit: holder på å laste ned spillet nå fra Gamersgate :-)

Endret av AudunS
Lenke til kommentar

Spilt demoen litt nå, og likte veldig godt spillet og hvordan dette var laget, bare lurer på en ting, med spill kjøpt fra Gamersgate, hvordan er det om du vil spille på en annen datamaskin, eller eventuelt tar re-instalasjon av windows på maskinen, vil en kunne instalere spillet på ny/flere steder?(slik som steam?)

Lenke til kommentar
Til å begynne med var "Helten" (meg) med i kampene, men når jeg kom meg ut å begynte å gjøre quests så forsvant hovedkarakteren fra kampene (altså meg, han som sitter på hesten). Er dette slik det skal være, eller har jeg gjort noe galt?

Nei, helten din har aldri vært med i kampene. I starten hadde du imidlertid ryttere i hæren din, og det var sikkert de du la merke til. :)

St. Anders: Du kan laste ned og installere så mange ganger du vil. Les mer her:

http://www.gamersgate.com/index.php?page=p...q&faqcat=10

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar
Spilt demoen litt nå, og likte veldig godt spillet og hvordan dette var laget, bare lurer på en ting, med spill kjøpt fra Gamersgate, hvordan er det om du vil spille på en annen datamaskin, eller eventuelt tar re-instalasjon av windows på maskinen, vil en kunne instalere spillet på ny/flere steder?(slik som steam?)

Fra GamersGate sin FAQ:

"Any game bought on GamersGate is yours to download and install as many times you like. Some games are protected with an activation limit but that limit is easily reset with an email to [email protected]"

Edit: Du hadde allerede fått svar ja, beklager, så ikke det! Men en god ting kan ikke sies for ofte, selv ikke når det er snakk om to poster på rad. Eller? :D

Endret av XE800
Lenke til kommentar

Hmm, må man ha spilt HOMM-serien for å få utbytte av dette spillet? Har spilt f.eks. XCOM1 og 2, og er altså ikke helt fremmed for turbasert kamp og detaljfikling.

Et vanedannende spill som tar lang tid å spille igjennom har jeg ikke bruk for akkurat nå :p, men må kanskje huske denne tittelen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...