gorpium Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Beklager litt rot med de to siste trådene mine her. Nå har jeg fått fikset denne med det rette bilde og tekst. Bilde viser landskap og fjell i Indre Troms. Tok dette på vei til Sverige og er ganske fornøyd med tonene og komposisjonen. Det er ikke et perfekt landskapsfoto, langt ifra, men jeg håper noen kommer til å finne noe positivt med det. Endret 24. oktober 2008 av gorpium Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Det bildet ville jeg gjerne ha sett.. Skal kommentere når det kommer fram. Det lover jeg! Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Da er bilde framme. Beklager tullet. Det bilde som teksten stod til bærer tittelen Silhuetten av en soldat. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Jo da, jeg skal nok finne noe positivt med dette. Men bare positive ting kan du ikke vente deg.. Jeg likte godyt fargene og lyset på fjella, og den dramatiske himmelen, som var en kontrast til den lyse snøen. Det jeg ikke likte så godt var forgrunnen. Den tok for mye oppmerksomhet etter min mening, og kanskje en crop ville ha gjort det bedre. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Bortsett fra i oktoberfesten nå, så er egentelig det jeg tar mest bilder av nettopp fjell. Her har du i alle fall funnet noen av det mer fotogene slaget. Melisdrysset på toppene og litt nedover gjør seg svært godt kontrastmessig, og fremhever toppene ytterligere. Det blir nesten aldri feil med snødekte topper. Himmelen er også dramatisk og fin, igjen med stor kontrast mot de lyse toppene. Forgrunnen er i utgangspunktet bra når det gjelder fargetoner, også bakkehellingen og fjellbjørkene bidrar. Men jeg må si meg til dels enig med heggstad at den har en uheldig side ved at trærne dekker til den høyeste toppen her. Forgrunnen burde ikke tatt oppmerksomheten så mye vekk fra hovedmotivet. Nå er det vel ikke akkurat slik at man kan gå berserk med motorsaga når man er ute på fjelltur, men uten de aller høyeste trærne foran hovedtoppen ville det vært lite å trekke for meg her. Selv om hovedmotivet er ganske midtstilt høydemessig, ser jeg ikke noen særlig annen mulighet egentlig, den dramatiske himmelen har absolutt sin plass, det samme har den aller nærmeste delen av forgrunnen. Ikke så ofte jeg gidder å skrive så mye om et enkeltbilde, men bilder av fjell opptar meg, og her var det et bilde jeg likte godt. Ikke så langt fra høyeste score her. Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Jeg må bare si at det aller første som dukket opp i hodet mitt når jeg forstørret bildet (var litt skeptisk til thumbnailen) var "shit, så utrolig bra bilde". Er uenig i heggstads kommentar om at forgrunnen forstyrrer. Muligens på et annet liknende bilde, men i dette tilfellet synes jeg det bidro til å gjøre bildet dynamisk og spennende. Liker godt hvordan bildet "starter" på venstre side, og at tre former jobber seg ut derfra i samme retning, men forskjellige vinkler og jevnheter. Alt i alt et sykt kult bilde som jeg gjerne skulle hatt på veggen! ; ) Endret 24. oktober 2008 av mrhenrik Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Takk skal dere ha for den konstruktive kritikken. Kan si meg enig i at forgrunnen kanskje er litt for dominerende og at det er forbedringspotensiale der. Utrolig nok tok jeg bilde fra en bil som kjørte forholdsvis fort. Men takk for kritikken. Skal ha den i bakhode før jeg publiserer neste bilde. Kommer sikkert ganske mange naturbilder, og da mye fjell, i tiden fremover siden jeg ikke alltid har annet å gjøre på her i nord. Må si at jeg blir henrykt av meningen din mrhenrik. Endret 24. oktober 2008 av gorpium Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Men takk for kritikken. Skal ha den i bakhode før jeg publiserer neste bilde. Kommer sikkert ganske mange naturbilder, og da mye fjell, i tiden fremover siden jeg ikke alltid har annet å gjøre på her i nord. Kjør på.. Om dette bilde er tatt fra bil i fart, gleder jeg meg til etterfølgerne.... Likte bildet ditt veldig godt. Hvilken blender brukte du? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Hehe. Får håpe jeg holder nivået oppe da - og helst over. Brukte f/8 - ellers ser du alt av instillinger i EXIF-informasjonen. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg syns rett og slett dette bildet er digg. Det er smakfult, for å si det slik. Men jeg ville hatt ørlite grann mer lys på forgrunnen. Den gror litt sammen slik det er nå, og jeg liker personlig veldig godt når man kan få litt mer ut av forgrunnen. Men det blir selvfølgelig veldig subjektivt. Fjellets tonalitet og form er nydelig. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Takk skal du ha Tja, jeg kan jo prøve å booste det litt for å se om det blir noe bedre. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Dette synes jeg var rett og slett nokså lekkert Godt gjort å ikke brenne ut for mye av snøen, samtidig som du ikke undereksponerer himmelen for hardt. Spotmåling på snøen? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Takk yackup Ehm... tja.. hva brukte jeg da. Tror det var 3D-Color Matrix Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 En gang til? Er det et etterbehandlingsprog elns? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) En gang til? Er det et etterbehandlingsprog elns? Lysmålingssystemet til Nikon. edit: En av de få tingene vi kan misunne Nikon folket. Tom Endret 25. oktober 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jasså? Funker det bra? Hva er supert med dette opplegget? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Det er utviklet av mennesker i hvite frakker med briller. Vi må sette vår lit til japanere i hvit frakk med briller. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Jeg synes ikke forgrunnen var for dominerende. Jeg synes bildet ble veldig bra! Fargene og kontrasten er veldig bra! Også mtp det var tatt i en bil. Forbedrings potensiale er det alltid, men jeg skal ikke komme med noe negativ kritikk denne gangen Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 Takk for meningen din Pirja Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Flott bilde! Personlig likte jeg forgrunnen, men den kunne kanskje vært litt tydeligere, litt lysere eksponert. Lyset forøvrig er utrolig bra. Fikk lyst til å gå på en fjelltur Det er utviklet av mennesker i hvite frakker med briller. Vi må sette vår lit til japanere i hvit frakk med briller. Hæ? Når slutta japanere å være mennesker? Hva er greia med frakkene med briller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå