HyperPhreak Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Heisann! Ja-a, nå står det mellom 2 harddisker. Og nå trenger jeg hjelp med å velge... Seagate Barracuda IV 60GB, 7200 rpm: Disse disken skal visstnok være ganske stillegående! - Western Digital Caviar 60GB, 7200 rpm: Disse diskene har visstnok god overall kvalitet! Så... hva mener dere med litt HD erfaring at jeg burde bruke mine dyrebare penger på? HyperPhreak Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Seagate. Ikke bare er de stillegående, men Seagate pleier å levere veldig driftsikre disker også. Ytelsen er ikke helt på høyde med WD, men det er jo ingen dramatisk forskjell. 'Overall' vil jeg si at Seagate er det beste valget av de to Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Quote: On 2002-01-16 16:36, HyperPhreak skrev:Heisann!Ja-a, nå står det mellom 2 harddisker. Og nå trenger jeg hjelp med å velge...Seagate Barracuda IV 60GB, 7200 rpm:Disse disken skal visstnok være ganske stillegående!-Western Digital Caviar 60GB, 7200 rpm:Disse diskene har visstnok god overall kvalitet!Så... hva mener dere med litt HD erfaring at jeg burde bruke mine dyrebare penger på? HyperPhreak Jeg har dessverre lite erfaring med Seagate disker, men WD er en meget godt disk. I flere tester havner denne disken blant de beste. Om du kjøper WD får du en High-End IDE disk, WD har til dagsdato vist gode resultater med tanke på ytelse og kvalitet. Jeg anbefaler: 60GB IBM120GXP eller Maxtor D740X 80GB IBM120GXP 100GB WD1000BB 120GB WD1200BB eller WD1200JB _________________ Pål Kallevåg EpoxAMDTaiSolPapstCrucialApacerIbm MaxtorWesterndigitalIntergraph [ Denne Melding var redigert av: pkalle på 2002-02-06 17:50 ] Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Quote: On 2002-01-16 16:51, pkalle skrev: Quote: On 2002-01-16 16:36, HyperPhreak skrev: Heisann! Ja-a, nå står det mellom 2 harddisker. Og nå trenger jeg hjelp med å velge... Seagate Barracuda IV 60GB, 7200 rpm: Disse disken skal visstnok være ganske stillegående! - Western Digital Caviar 60GB, 7200 rpm: Disse diskene har visstnok god overall kvalitet! Så... hva mener dere med litt HD erfaring at jeg burde bruke mine dyrebare penger på? HyperPhreak Jeg har dessverre lite erfaring med Seagate disker, men WD er en meget godt disk. I flere tester havner denne disken blant de beste. Om du kjøper WD får du en High-End IDE disk, WD har til dags dato vist gode resultater med tanke på ytelse og kvalitet. Det fins et verktøy for å disable *feilsjekingsgreia* på Seagaten som lager en ufordragelig pipelyd avogtil, og et annet verktøy for å stille den i Quiet eller Performance mode! *heftig* http://www.itavisen.no/art/1296950.html Lenke til kommentar
Troll Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 T-Paul kan du si meg hvor disse programmene til Seagaten finnes? Har lett på nettet, men har bare funnet partisjonsprogrammer og lignende..... Seagate`n er veldig stille når den jobber, men når den "hviler" så er det noen irrrrriterende pipelyder ja... (hører kun lydene hvis du har et støysvakt system...) [ Denne Melding var redigert av: Troll på 2002-01-28 14:44 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Quote: On 2002-01-16 16:36, HyperPhreak skrev:Ja-a, nå står det mellom 2 harddisker. Og nå trenger jeg hjelp med å velge... Jeg ville gjort dette veldig enkelt; Seagate: Meget stillegående og forholdsvis rask WD: Meget rask og forholdsvis stillegående. Hva er viktigst for deg? Har ikke noe tall for kræsj prosenten til noen av disse diskene(holder dog en knapp på at Seagate'n er en aning bedre), men jeg ville regna begge som driftssikre. Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Quote: On 2002-01-28 14:42, Troll skrev:T-Paul kan du si meg hvor disse programmene til Seagaten finnes? Har lett på nettet, men har bare funnet partisjonsprogrammer og lignende.....Seagate`n er veldig stille når den jobber, men når den "hviler" så er det noen irrrrriterende pipelyder ja... (hører kun lydene hvis du har et støysvakt system...)[ Denne Melding var redigert av: Troll på 2002-01-28 14:44 ] http://www.storagereview.com/welcome.pl/ht...um=1&thread=178 Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Quote: On 2002-01-31 12:58, t-paul skrev: Quote: On 2002-01-28 14:42, Troll skrev: T-Paul kan du si meg hvor disse programmene til Seagaten finnes? Har lett på nettet, men har bare funnet partisjonsprogrammer og lignende..... Seagate`n er veldig stille når den jobber, men når den "hviler" så er det noen irrrrriterende pipelyder ja... (hører kun lydene hvis du har et støysvakt system...) [ Denne Melding var redigert av: Troll på 2002-01-28 14:44 ] http://www.storagereview.com/welcome.pl/ht...um=1&thread=178 UPZ!!! Den linken var død, men søk på pipelyder på forumet.. Lenke til kommentar
skin Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Linken er sikkert død fordi Storagereview har hatt datakrasj og mista nesten alle gamle filer. Fikk dere med dere det. Lagringsekspertene har mista dataene sine....) Flaut. Stakkars. Lenke til kommentar
Troll Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Quote: On 2002-01-31 23:15, skin skrev:Linken er sikkert død fordi Storagereview har hatt datakrasj og mista nesten alle gamle filer.Fikk dere med dere det. Lagringsekspertene har mista dataene sine....) Flaut. Stakkars. Her er en link til smscan.exe som fjerner piping på Seagate Baracuda disken: Start maskinen i dos-mode(evnt. med win 98 oppstartsdiskett), kjør smscan.exe, og vips pipingen ble borte! (i alle fall hos meg....) NB! programmet kjøres på eget ansvar...! Lykke til! http://www.pc.com.pl/zdjecia/laboratorium/...20IV/smscan.exe [ Denne Melding var redigert av: troll på 2002-02-02 00:51 ] Lenke til kommentar
thobaa Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 (endret) ------------------------------ Endret 30. april 2008 av Thomas-B Lenke til kommentar
HyperPhreak Skrevet 2. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2002 Hei hei! Jeg har bestemt meg... Jeg kjøper en Western Digital 60Gb eller 80Gb! Det skal bli godt å få mer plass på maskina ,jeg begynner å bli kraftig lei min Fujitsu 8,4Gb HD... 8,4 Gb er alt for liten plass til mine behov :smile: HyperPhreak Lenke til kommentar
skybiz Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Kjøp deg en WD 80gb 7200rpm, god, fikk meg nettopp en slik..! AnBeFaLeS! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Quote: Jeg kjøper en Western Digital 60Gb eller 80Gb!Det skal bli godt å få mer plass på maskina ,jeg begynner å bli kraftig lei min Fujitsu 8,4Gb HD...8,4 Gb er alt for liten plass til mine behov :smile: Gb = gigabit GB = gigabyte Ser du skriver konsekvent Gb så da må jeg bare rette på deg :smile: Lenke til kommentar
HyperPhreak Skrevet 2. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2002 Ok da! Western Digital 60 GB er du fornøyd nå Anders? :smile: Lenke til kommentar
heim Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Er en litt bitter eier av 3 Barracudaer. 2 * 60 GB i RAID 0 og en 80 GB utenom. Dette kunne vært veldig fint, hadde det ikke vært for at RAID 0 yter vesentlig mindre enn 80 GB disken for seg selv. Etter litt research på Storagereview.com viser det seg at Barracudaen ikke takler RAID spesielt bra. Så om du har planer om å sette den i RAID, kan jeg ikke anbefale den. På den annen side kan det jo hende du kan få kjøpe en 'cuda billig av meg, hvis jeg ikke får sendt dem i retur :wink: De spesielt intr. kan jo ta en titt. Det finnes forøvrig flere tråder angående Seagate Barracudaen. http://forums.storagereview.net/viewtopic....ht=seagate+raid -heim- [ Denne Melding var redigert av: heim på 2002-02-06 16:39 ] Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Har en Seagate Barracuda disk, og er veldig fornøyd! Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Har 2 barracuad IV 60 gb. Virker som veldig solide disker både på måten de er laget på og måten de oppfører seg på. Kjempegreie å installere til allerede eksisterende system gjennom seagate sitt eget program. Veldig stillegående og jeg kan ikke høre de i maskinene min og jeg har ingen vifter over 19" db. Har ikke på topplokket på kabinettet, men ikke mer støy av den grunn. God ytelse og grei pris. Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Måtte bare være med siden alle "skryter" av sine seagate....! Har 2. disker begge er WD. 60gig (bruker Raid) Er SINNSYKT fornøyd, ganske stillegående, ytelses messig veldig gode i forhold til min gamle 20gig fra Ibm!!! Må si at jeg anbefaler den på det sterkeste!! :grin: [ Denne Melding var redigert av: sun360 på 2002-02-07 03:13 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå