Gunfreak Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 jeg kom over en youtub video med en fysiker som snakker om hvor fantastisk og underlig fysikken er. tror intervjuet var fra 50 eller 60 tallet. jeg leste om han på wiki men har glemt navnet, og finner han ikke igjen. han var amerikansk, jeg husker ikke om han vant nobel pris eller ikke, han døde en gang på 80tallet. han var vist eksentrisk, og var også intresert mye annet, blant annet biologi. noen som vet hvem han er? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 ja, han var det, takk Lenke til kommentar
Maelwedd Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Feynman er en artig kar, han har også skrivd en del bøker som forklarer fysikk på en ganske enkel måte (og andre bøker som er mer avanserte). Du har feks "Six easy pieces" og "Six not-so-easy pieces". Jeg har bare lest den siste, men den var iallefall veldig bra. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg anbefaler dessuten "Surely You're Joking, Mr. Feynman!" og "What Do You Care What Other People Think?", som er anekdotiske fortellinger om Feynmans liv både innenfor og utenfor fysikken. I sannhet en fantastisk spennende person, Feynman. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå