NekoJ Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Hei Har fyrt opp den gamle Dell familiemaskinen fra 2004. Nå som alle har hver sin bærbare, planlegger jeg å oppdatere den litt, så jeg kan bruke den til litt spilling (og alt annet nå som min bærbare er hos InfoCare som er usannsynlig treige med å reprarere den). Har koblet til et Netgear usb-adapter, som er koblet til hjemmennettverket. Problemet er at jeg ikke får brukt det. Får f. eks bare "siden kan ikke vises" i Firfox og får ikke koblet til MSN. Når jeg klikker "reprarer" under nettverksinnstillinger går det bra å deaktivere og aktivere nettverkskortet, men den klarer ikke å fornye ip-adressen. Kanskje knotete foklart, men noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Prøv å reset den trådløse routeren eller legg til siste drivere for USB-adapteren din. Lenke til kommentar
eppis Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 før du reseter routeren gjør litt enkel feilsøking.... sett en statisk ip og prøv og ping en ekstern ip/side samt også routeren din se hva du får av resultater. Prøv også og slå av firewall/antivirus software som kansje sperrer for deg. hva sier ipconfig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå