Gå til innhold

Elendige kontroller i Far Cry 2 [PC]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1. Siktingen upresis? Den er heller realistisk, eller kanskje "vanskelig". Personlig liker jeg det, da filtrerer spillet vekk amatørene automatisk, og i et eventuelt multiplayer-scenario slipper vi dem.

 

Nå er det ikke hvorvidt kula går dit man skyter, men at aimen generelt er upresis og hakkete. Altså, mus bevegelsen.

 

2. Såvidt jeg har merket beveger han seg saktere bakover, men kan være jeg ikke har vært så oberservant. Samme med høyre/venstre.

 

Dette er kanskje ikke den verste feilen, men jeg føler bare at det ikke virker så veldig realistisk. Jeg dro fra CoD4 som et eksempel på hva jeg syntes er bra. Vanskelig å beskrive til punkt å prikke om du ikke har prøvd det.

 

3. Busker kjører du rett i gjennom, det er noe annet med de mindre trærne. Her er jeg enig med deg!

 

Nå var det disse små trærne jeg siktet til.

 

4. Selvfølgelig kan han ikke sprinte i evigheter. Her har vi flere faktorer som spiller inn: Det er varmt i Afrika, fyren har malaria, og han er et menneske - uten nanosuit.

 

Om du løper rett fram, og kommer borti A eller D, så stopper han momentant. Føles ikke så veldig menneskelig for meg. Forventer ikke at han skal sprinte like for mot høyre, men det har da alltid vært mulig alle spill å trykke inn W og A/D samtidig når man løper.

 

 

 

Spille i DX9 og uten v-sync ga samme resultat btw. Nå går jeg å spiller Dead Space i stedet :)!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hakkete musbevegelse når jeg sikter - og jeg spiller med kulemus. Jeg bruker Dx9 med vsync. Han stopper ikke momentant hos meg, men er mer eller mindre treg til å snu seg rundt. Dette er ikke et problem uansett, sprinter du sidelengs eller på skrå samtidig som du ser i en annen retning? Jeg pleier ikke å gjøre det i hvert fall. Ikke over lengre distanser. (IRL). Jeg liker spillet, og har selvfølgelig litt å utsette her og der, men å pirke på hver minste ting er å lage problemer for seg selv. Du har ikke mer moro enn du lager sjøl.

Lenke til kommentar
For ikke å snakke om bilkjøringen. Den virker like gjennomtenkt som bilkjøringen i Tony Hawk Underground. Den bruker 0,2 sec på å oppnå toppfart

 

Dette skuffet meg også, tipper at skadebegrensing av AIs kjøring er litt av grunnen til at de gjorde dette. Også synd at de ikke tok seg tid til å modellere ett fjæringssystem til biler, det hadde gjort kjøring mye morsommere :)

 

Mindre fokus på grafikk og mer på gameplay, så tror jeg at jeg kunne likt dette spillet bedre.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...