Gå til innhold

Fotballpub'en - prat om fotball, fotball og fotball!

Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reglene for den kinesiske superligaen gjør at klubbene har begrensninger på maks fem utenlandske spillere (bare fire på banen samtidig) hvorav minst en av de fire må være fra et annet asiatisk land. I tillegg må keeperene være kinesiske mener jeg å ha lest.

Summen av det gjør at jeg er fantastisk lite interessert i å se det.

Endret av nagilooh
Lenke til kommentar

Hvis kina klarer å kjøpe nok spillere av like høy kvalitet som topp ligaene i Europa, ville dere europeere bli intersert i å se på kampene på fjernsyn, eller ignorer dere de kinesiske ligaen for det meste?

Niks, og dette er mest pga. tidsforskjell. 

Beijing er +7 eller 8 timer, kommer an på om vi har vinter eller sommertid.

Det gjør det slitsomt å følge med på fotball og å se kamper i opptak er no-go for min del. 

Lenke til kommentar

Absolutt ikke interessert i det for øyeblikket. Hvis ligaen skulle bli like god som den spanske, engelske og tyske så ville den helt klart blitt mer interessant, men så kommer problemet som også Amerika har:

- Tidsforskjellen.

Jeg ser engelsk fotball og en og annen fra de andre landene. Jeg har ikke tid til å se mer.

Lenke til kommentar

Utfra innbyggertall måtte den øverste ligaen i Kina hatt 4342 lag for å ha like mange lag/innbygger som det Tippeligaen har. 

Men nei, den kinesiske ligaen blir temmelig uinteressant selv om en og annen kjent spiller drar dit. Selv om spillere som Henry, Beckham, Giovinco, har prøvd seg i MLS, så er ikke den ligaen spesielt mer attraktiv enn den var før de dro dit. Litt, men ikke nok til at folk generelt ser på den. 

Lagene betyr litt også. Everton - Tottenham er mer interessant enn Guangzho Deli-Beijing Drycleaners selv om de kinesiske lagene har en og annen kjent spiller. 

Endret av Patrick123
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/martin-degaard-med-perlescoring-pa-real-trening/3423197787.html

Hvor var du da Martin Ødegaard scoret PÅ ÅPENT MÅL PÅ TRENING i dag? 

Vanskelig å si hvor jeg selv var i og med at selve tidspunktet ikke er oppgitt i artikkelen (uhyre svakt), men med stor sannsynlighet var jeg på Lillehammer bibliotek. 

Flaut og lage en sak om det, jeg var vel opptatt med å gjøre noe mer interresant enn dette, som å skrelle poteter.

Lenke til kommentar

Så du vet hvor god Ødegaard blir i en alder av 17? Zlatan dro ikke til Ajax før han var 20, og få (om noen), hadde vel ikke sett for seg at Zlatan skulle nå så langt når han dro fra Malmø?

Men for all del, vi kan gjerne skrinlegge karrierer når de er så unge. Da får de iallfall tid til å komme tilbake til Norge, fullføre høyere utdanning og få en jobb.

Lenke til kommentar

Nei, det vet ingen, men når jeg ser på ham spille så minner han ikke meg om det talentet det ble snakket om i 2014. Han presterte i Tippeligaen og ble hypet opp som faen. Tror faktisk til og med Ballon d'Or ble nevnt!

Et hvilket som helst gjennomsnittlig stortalent ville ha prestert godt i Norge.

20 mål per sesong er en skrinlagt karriere. Ok then.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...