Mr. President™ Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Takket han faktisk nei? Det visste jeg ikke. Hvis det faktisk er slik at han flere ganger fikk tilbud fra landslaget som han takket nei til så kan han jo ikke klage når han senere kommer bankende på døren og ingen lukker opp. Kan det være at de bare sier det for å ikke bli kritisert offentlig for å velge bort Norge? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Hvorfor skal det at han takket nei til landslaget tidligere ha noe å si på om han får spille eller ei når han er innkalt til en landslagssamling som han har takket ja til? Det har vel med prestasjoner å gjøre håper jeg, om man får spilletid. Og om det har med prestasjoner å gjøre så tror jeg neppe at en Manchester City-spiller scorer dårligere enn tippeligaspillere. Norge bør jo derfor være glade og ta han i mot med åpne armer når han sier at "Vet du hva? Jeg skal gi det norske landslaget en sjanse." Og vi gjorde jo ikke det. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Norge bør jo derfor være glade og ta han i mot med åpne armer når han sier at "Vet du hva? Jeg skal gi det norske landslaget en sjanse." Og vi gjorde jo ikke det. De gjorde jo det! Han fikk sjansen med en gang han sa ja, dog bare noen minutter, men man må starte et sted. Det var ikke bra nok, så han stakk igjen. Du kan ikke forvente at du skal hoppe fordi alle andre, bare fordi du er akademispiller i City... Det er ikke Zlatan vi snakker om her! 3 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Jo, du kan forvente å spille mer når du er i City-stallen kontra en tippeligaspiller. Og du svarte ikke på spørsmålet: Hvorfor skal det at han takket nei til landslaget tidligere ha noe å si på om han får spille eller ei når han er innkalt til en landslagssamling som han har takket ja til? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Jo, du kan forvente å spille mer når du er i City-stallen kontra en tippeligaspiller. Hvorfor? Du mener en norsk akademispiller i City er overlegen alle spillere i Tippeligaen? Og du svarte ikke på spørsmålet: Hvorfor skal det at han takket nei til landslaget tidligere ha noe å si på om han får spille eller ei når han er innkalt til en landslagssamling som han har takket ja til? Trodde dette sa seg litt selv? Ingen spillere, spesielt ungdomsspillere, bare spasserer rett inn i et landslag, spesielt når de ikke ville spille for said landslag i flere år. Du får vente på sjansen din. Ikke grine som en tre-åring fordi du bare fikk fire minutter. Tragiske holdning som det Celina og familien viste heg jeg ingenting til overs for. Igjen; Han er ikke Zlatan. 3 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 (endret) Jepp, jeg mener Bersant Celina er overlegen alle de norske spillerne som spiller i dagens U-21 tropp. Han er et myyyye større talent. Så om jeg har forstått deg rett så er altså planen din for en som ikke ønsket å spille for Norge i utgangspunktet, men som nå har snudd å la han sitte på benken fordi da får han HVERTFALL lyst til å spille for Norge... eller hvordan var det igjen? Og om han klager på benking over tippeligaspillere osv. så "fortjener" han det ikke, fordi for et par år siden så ville han ikke spille for Norge. Endret 9. februar 2016 av Mchansern Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Henger meg på MartinF. Virker som at Celina-familien tror at alt kommer på sølvfat. Hvis han takket nei da NFF var forberedte på å gi ham sjansen så kan du ikke klage i ettertid. Når han først takket ja og måtte starte på benken er det nok flere grunner til. En av dem kan være at ledelsen ikke følte at han hadde hatt nok trening med laget. De hadde nok ikke forventet at han endelig skulle takke ja, men han gjorde det og kanskje de allerede da hadde lagt planer for kampen. Uansett så synes jeg at det er ganske latterlig å komme å klage fordi du startet på benken den første kampen etter at du takket ja. Egotrynet uten mentalitet. 4 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Så om jeg har forstått deg rett så er altså planen din for en som ikke ønsket å spille for Norge i utgangspunktet, men som nå har snudd å la han sitte på benken fordi da får han HVERTFALL lyst til å spille for Norge... eller hvordan var det igjen? Han ga seg etter èn match. ÈN! Da hadde han ingen interesse av å spille for Norge i utgangspunktet, det er rimelig åpenbart. At folk som Aslak Nore bruker NFF-tullet i sammenheng med denne saken her, er helt utrolig. Her er det en innvandrer-famlie som ikke er interessert i Norge overhodet, som tror alt skal bli lagt på sølvfat for han, bare fordi han er akademispiller i City. Det er ikke sånn det funker. Forøvrig passe ironisk at han velger bort Norge, som pdd har et dårlig landslaget, mot et land som nesten ikke har landslag engang. Virker som et kjempevalg... 3 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Dere skriver akkurat det Aslak Nore skriver i sin kronikk faktisk (noe jeg startet hele denne debatten med). Dere hater/misliker Celina fordi han er en "ego", "dårlig holdning" osv. Men internasjonale toppspillere har ofte denne psykologiske profilen. De minner om rasehester: krenkbare, vanskelige, urimelige, kjipe, egoistiske. Å kunne kombinere dette sinnet med lærevillig ydmykhet; å kunne kanalisere raseriet inn i mål, assister og driblinger er det som skiller en stjerne og en middelmådighet. Tenk på Zlatan, Suarez, Alexis Sanchez eller Ronaldo. Uten kjipheten og småligheten som drivkraft ville de aldri kommet så langt. I Norge tror man talentutvikling handler om «holdninger og verdier». Man har gjentatt det så mange ganger at man til slutt tror på det. Idealet er en Sigurd Rushfelt og Fredrik Winsnes – bebrillede studenter på dagtid, fotballspillere om kvelden. Og gode sosialdemokrater hele døgnet. Det var kult at vi gikk full circle! Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 (endret) Men internasjonale toppspillere har ofte denne psykologiske profilen. De minner om rasehester: krenkbare, vanskelige, urimelige, kjipe, egoistiske. Å kunne kombinere dette sinnet med lærevillig ydmykhet; å kunne kanalisere raseriet inn i mål, assister og driblinger er det som skiller en stjerne og en middelmådighet. Tenk på Zlatan, Suarez, Alexis Sanchez eller Ronaldo. Uten kjipheten og småligheten som drivkraft ville de aldri kommet så langt. Dette er jo en ganske heftig generalisering da. Finnes mange stjernespillere som ikke passer den profilen. For å nevne eksempelet han gir i artikkelen, om spillere som Carew og Riise. Han velger jo fint å utelukke en fullstendig motsatt type i Solskjær, som jeg vil påstå har hatt større suksess enn både Riise og Carew, uten å virke som en arrogant tulling i slengen. Jeg skal være enig i at det kan hjelpe å være selvsikker/arrogant, men jeg tror en overdreven mengde av dette har ødelagt like mange karrièrer som manglende selvsikkerhet. Endret 9. februar 2016 av Kammizez 6 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Gjentar meg selv for tredje gang; Bersant Celina er ikke Zlatan. Eller Suarez. Eller Sanchez. Eller Ronaldo. Han er en 19 år gammel akademispiller for Man City som nektet å spille U-fotball for Norge, inntil han innså at kanskje det ville vært bra for karrieren. Han takket så ja, og fikk fire minutter mot England. Det var ikke bra nok, så han bestemte seg for å spille for stornasjonen Kosovo istedet. Denne saken har ingenting med å være annerledes, men alt med å være idiot. Bersant Celina med familie er en cunt, og vil aldri nå noen av disse som er nevnt over, til knærne engang. 3 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 (endret) Selvfølgelig skal det handle om holdninger. Hvis han gir opp det norske landslaget etter 1 kamp så ser det ikke ut til at du hadde særlig lyst i utgangspunktet uansett. Det at han takket nei flere ganger tidligere forsvarer jo den påstanden. Tror dette bare er godt planlagt PR-stunt fra faren sin side. Endret 9. februar 2016 av Mr. President™ 3 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Men internasjonale toppspillere har ofte denne psykologiske profilen. De minner om rasehester: krenkbare, vanskelige, urimelige, kjipe, egoistiske. Å kunne kombinere dette sinnet med lærevillig ydmykhet; å kunne kanalisere raseriet inn i mål, assister og driblinger er det som skiller en stjerne og en middelmådighet. Tenk på Zlatan, Suarez, Alexis Sanchez eller Ronaldo. Uten kjipheten og småligheten som drivkraft ville de aldri kommet så langt. Dette er jo en ganske heftig generalisering da. Finnes mange stjernespillere som ikke passer den profilen. For å nevne eksempelet han gir i artikkelen, om spillere som Carew og Riise. Han velger jo fint å utelukke en fullstendig motsatt type i Solskjær, som jeg vil påstå har hatt større suksess enn både Riise og Carew, uten å virke som en arrogant tulling i slengen. Absolutt! Finnes også mange folk fra Tyskland som er rimelig ålreite folk også. Men Bersant Celina (med familie...) virker å havne i den klassen til de som er nevnt over her, rent psykologisk. Poenget mitt er at sånne folk må strykes medhårs for å få de på glid. Om det er urettferdig? Ja. Det er det. Men det er sterkt i mot den norske modellen hvor alle spillere skal behandles helt likt. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 "Alle skal behandles likt" eller "Det viktigste er å delta" Det betyr at hvis nivået ditt er høyere enn de rundt deg så er det synd for deg fordi de som er mye dårligere enn deg og som sannsynligvis bare spiller for morro skyld og ikke har noen seriøse planer også må få lov til å spille. Det burde være slik at man deler inn i grupper basert på nivå slik at man kan få fremgang. Du gjør ikke fremgang hvis du hele tiden spiller med andre som er mye dårligere enn deg. Men det ville være å diskriminere og noens følelser kunne jo få seg en trøkk. Det hjelper ikke at man gjør det sånn i ungdomsalder. Da kan det være for sent. Man må begynne mye tidligere. Har sett hva topping av lag fra niårsalderen gjør. De som fikk minst spilletid sluttet. Selv med påfyll fra andre lag og aldersgrupper, så kunne det ikke stilles lag i G15. Om du tar vekk de som bare deltar (for morro skyld), så får ikke talentene noen å spille med/mot. Gjenta min setning nr. 2 mange nok ganger så, mister man kontinuitet i klubbene, og man får ikke produsert noen talenter. 1 Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Hvordan greier alle andre land det da? 1 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Han BØR få lov til å spasere inn på det norske U-landslaget, nettopp fordi han er en City-stjerne. Sorry, Mæckern, du er på bærtur. Du oppfordrer til at jyplinger som ikke har prestert noe annet enn å bli anset som god nok for øyeblikket på et topplag skal kunne diktere 110% hva landslaget foretar seg når det kommer til uttak. Hva om Celina holder denne holdningen når det kommer til større klubber? Hva om spilletiden på City uteblir? Hva om han blir lånt ut? Hva om City plukker opp en bedre unggutt i samme posisjon og kaster Celina på snørra ut i rennestenen? Hvordan tror du det går med de fleste unge talenter som blir innbildt fra dag 1 at de er Guds gave til fotballen? De blir slappe, storforlangende og ender opp på Stoke i en alder av 23. Naurligvis, noen takler det og blir gode uansett, men alle er ikke Neymar. Han som skrev saken plasserer Celina i samme bås som Ronaldo, Suarez, Zlatan, osv. Er han de spillerne? Nei. Treneren til Neymar i Brasil sa "We've created a monster" da han var på sitt verste. Støtter du den type oppførsel? 5 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Ja, jeg liker den type oppførsel. Jeg liker folk som når de er 15 år sier: "jeg kommer til å bli verdens beste fotballspiller" osv. Som blir sure når de blir plassert på benken fordi de VET at de hadde hatt noe på den banen å komme med. Som ikke bare tenker "jaja, sånn er det, jeg må sitte på benken av og til". Vi kan ta en kikk på landslaget til Norge de siste 5-10 årene og konkludere med at det sikkert er ekstremt mange hyggelige gutter i den leiren der, men det er jo INGEN vinnertyper? Per Ciljan, Tom Høgli, Håvard Nielsen og co. Er sikkert jævlig hyggelige folk, men det er jo NULL glød. Det er ingen drittsekker på banen. Ad notam: Han sammenligner jo ikke Bersant Celina med Zlatan og co. men hans psyke og mentalitet. 1 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 (endret) Ja, jeg liker den type oppførsel. Jeg liker folk som når de er 15 år sier: "jeg kommer til å bli verdens beste fotballspiller" osv. Som blir sure når de blir plassert på benken fordi de VET at de hadde hatt noe på den banen å komme med. Som ikke bare tenker "jaja, sånn er det, jeg må sitte på benken av og til". Det er en vesentlig forskjell på å si at man skal bli verdens beste, og det å bytte landslag fordi man bare får fire minutter fra benken. Celina er en akademispiller hos Man City, som nektet å spille for landslaget i to år, og fortjener å bli behandlet deretter. Endret 9. februar 2016 av MartinF 3 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Han slipper jo å sitte på benken for Kosovo, så det er jo helt forståelig å si det. Jeg hadde jo også villet spille fremfor å slite benk, det vil jo de fleste. Det er bare kjipt at Norge lar et sånt talent glippe fordi vi velger å bare drite i alt som heter man-management å gjøre fordi mentaliteten hans ikke passer inn i norsk fotball. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Han slipper jo å sitte på benken for Kosovo, så det er jo helt forståelig å si det. Jeg hadde jo også villet spille fremfor å slite benk, det vil jo de fleste. Det er bare kjipt at Norge lar et sånt talent glippe fordi vi velger å bare drite i alt som heter man-management å gjøre fordi mentaliteten hans ikke passer inn i norsk fotball. De fleste hadde akseptert å måtte spille seg inn i laget etter å ha nektet å spille i et par år. Celina og famlien tror han bare kan spassere inn i landslaget og spille, fordi han spiller for Man City. DET er helt hinsides. Jeg er glad han "glapp". Han og familien har hodet på helt feil sted. Gleder meg til å se han feile. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå